Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

El confinament va canviar l'ús i la percepció d'Internet de les persones amb Discapacitat Intel·lectual i de les seues famílies?

7 de d’octubre de 2020

En l'ERI-Lectura s'ha dut a terme una aproximació a l'ús i percepció d'Internet de les persones amb discapacitat intel·lectual (DI) i de les seues famílies, amb la col·laboració de Plena Inclusión.

Es poden consultar els resultats de la investigació en la següent publicació:​

Ávila, V.; Delgado, P.; Ferrer, A.; Gil, L.; Lucas, B. y Fajardo, I. (2020). ¿El confinamiento cambió el uso y la percepción de Internet de las personas con DI y de sus familias?. [Presentación resultados iniciales]. RODERIC (Universitatde València). [Disponible en: http://roderic.uv.es/handle/10550/75722]


Ferramenta. Enquestes online a joves amb DI menors de 35 anys i a les seues famílies.

Participants. 36 joves usuaris d'Internet amb DI i les seues famílies.

Període. Entre 11 i 22 de maig de 2020.

Es van realitzar preguntes en els següents àmbits:

  • Freqüència d'ús d'Internet i realització d'activitats (ex.: veure vídeos, buscar informació…).
  • Beneficis i riscos percebuts d'Internet.
  • Suport/supervisió per a realitzar activitats en Internet.
  • Estat afectiu durant el confinament.


De l'informe final, destaquem les dades següents:

1. Ús majoritari del telèfon mòbil per a connectar-se a Internet.

2. Durant el confinament va augmentar l'ús d'Internet per part de les persones amb DI i va canviar lleugerament el tipus d'ús d'Internet (es mantenen tasques d'oci i augmenten tasques relacionades amb formació).

3. La percepció qualitativa de beneficis és similar entre els joves i les seues famílies.

4. Tots dos grups coincideixen en la percepció d'alguns riscos, però un alt percentatge de joves amb DI (50%) no perceben riscos en Internet.

5. En general, les famílies no supervisen l'ús d'Internet per part dels joves amb DI.

6. L'ús d'Internet s'associa negativament amb estats afectius positius.



La publicació dels resultats de la investigació els donarem a conéixer a través dels canals oficials de l'ERI-Lectura:
– El lloc web de l'ERI-Lectura: http://www.uv.es/lectura
– El blog de l'ERI-Lectura: http://go.uv.es/lectura/blog
– El perfil de Twitter: @EriLectura


Vicenta Ávila, Pablo Delgado, Antonio Ferrer, Laura Gil, Beatriz Lucas e Inmaculada Fajardo.


Qualsevol dubte a: lectura@uv.es


Pots seguir-nos a Twitter: @EriLectura