Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

XARRADA ERI - Professor Jukka Hyönä

  • 9 de juliol de 2019
Image de la noticia

El professor Jukka Hyöna, director del Departament de Psicologia i Patologia de la Parla i el Llenguatge de la Universitat de Turku (Finlàndia), ens visita durant el mes de juliol. Com a part de les seues activitats, ens presentarà l'estudi "Effects of Task Instructions and Topic Signaling on Text Processing Among Adult Readers with Different Reading styles: An Eye-Tracking Study" en la propera Xarrada ERI.

 

Effects of Task Instructions and Topic Signaling on Text Processing Among Adult Readers with Different Reading styles: An Eye-Tracking Study

Jukka Hyönä

Universitat de Turku, Finlàndia

 

RESUM

Effects of task instructions and topic signaling on text processing among adult readers with different reading styles were studied by eye-tracking. In Experiment 1, readers read two multiple-topic expository texts guided either by a summary or a verification task. In Experiment 2, readers read a text with or without the topic sentences underlined. Four types of readers emerged: topic structure processors (TSPs), fast linear readers (FLRs), slow linear readers (SLRs), and nonselective reviewers (NSRs) TSPs paid ample fixation time on topic sentences regardless of their signaling. FLRs were characterized by fast first-pass reading, little rereading of previous text, and some signs of structure processing. The common feature of SLRs and NSRs was their slow first-pass reading. They differed from each other in that NSRs are characterized by spending ample time also during second-pass reading. They only showed some signs of topic structure processing when cued by task instructions or topic signaling.

 

BIO

El professor Jukka Hyönä és el director del Departament de Psicologia i Patologia de la Parla i el Llenguatge de la Universitat de Turku. La seva recerca se centra en l'ús de la metodologia de seguiment de moviments oculars per estudiar diverses tasques cognitives, incloent la comprensió de textos, el seguiment de múltiples objectes, la captura d'atenció i el reconeixement d'estímuls presentats de forma perifèrica. Fins a la data, les seues contribucions científiques més significatives han estat sobre els moviments oculars (i l'atenció visual) durant la lectura de textos en els diferents nivells de comprensió del llenguatge escrit, des del reconeixement de paraules (a través de l'anàlisi d'oracions) fins a la comprensió de textos expositius llargs. Ha publicat més de 120 articles en revistes revisades per parells com Journal of Memory and Language, Psychological Science, Cognition i Cognitive Psychology.

 

Quan: Dimarts 9 de juliol, 11: 00h.

On: Sala M-204.

Idioma de la xerrada: Anglès​​

Si tens compte d'usuari de la UV, també pots assistir de forma virtual clicant aquí.