Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Estudi en línia de la lectura electrònica en joves: moviments oculars, pensament en veu alta i navegació (EDU2011-25885)

El projecte busca entendre com seleccionen i avaluen els estudiants joves els enllaços electrònics mentre estudien en documents electrònics, tant en entorns oberts (per exemple, Google) com en tancats (per exemple, Wikipedia).
Descripció

La lectura en entorns electrònics ofereix grans oportunitats als estudiants joves per a un aprenentatge flexible, però també imposa una complexitat afegida al procés d’aprenentatge perquè afegeix la necessitat de prendre decisions de navegació constantment (“Hauria d’anar a aquest enllaç?”). El projecte busca entendre com seleccionen i avaluen els estudiants joves els enllaços electrònics mentre estudien en documents electrònics, tant en entorns oberts (per exemple, Google) com en tancats (per exemple, Wikipedia). El projecte també explora els factors cognitius que faciliten l’engegada eficient d’aquests processos, així com els resultats des del punt de vista de l’aprenentatge de les diferents decisions de navegació. El projecte desenvolupa una metodologia innovadora que es basa en la triangulació de diferents mesures de procés amb l’objectiu de capturar la complexitat dels processos cognitius d’alt nivell: el registre de navegació informa sobre les decisions de navegació; el registre dels moviments oculars dels estudiants mentre realitzen la tasca informa sobre els elements en què paren esment, i els pensaments en veu alta retrospectius a partir de claus informen sobre les raons de les decisions de navegació. Finalment, el projecte explora els beneficis instruccionals de la utilització dels vídeos anotats en els quals es mostra com naveguen i raonen els estudiants avançats durant la lectura electrònica.

Investigadors principals no UV

Salmerón, Ladislao (ERI Lectura UV); Fajardo, Inmaculada (ERI Lectura UV); Naumann, Johannes (German Institute of International Educational Research, Frankfurt); García, Victoria (ERI Lectura UV)

Data d'inici
2012 Gener
Data de finalització
2014 Desembre
Entitats finançadores:

Ministeri de Ciència i Innovació