Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE) Logo del portal

El projecte d’innovació educativa COMETA pretén impulsar l’adquisició de competències professionals docents amb la utilització de metodologies actives en la formació inicial del professorat. Està dissenyat per apropar la formació que els estudiants reben a la universitat amb les demandes reals del sistema educatiu, la societat i el mercat laboral impulsant la col·laboració amb altres entitats educatiu-culturals i socials.
Acrònim

COMETA

Codi referència

UV-SFPIE_PIEE-2736182

Descripció

Els desajustaments entre la formació universitària i el mercat laboral s’han evidenciat en diversos estudis i encara continua sent un problema en l’actualitat. Es per això que en la mesura de les nostres possibilitats i com a responsables de la formació acadèmica dels futurs docents pretenem oferir a l’estudiantat una formació actualitzada, útil i de qualitat.

Aquest projecte es basa en l’anomenat B-SMART (a banda de significar ‘sé llest’, les sigles en anglès es corresponen a Be Socially-engaged, Motivated, Agile, Resolute i Talented). D'aquesta manera, el B-SMART segueix la línia indicada per diversos estudis acadèmics, que destaquen la necessitat de vincular l'aprenentatge universitari amb la realitat professional, fent del procés educatiu una experiència professional i personal. La necessitat d’una major connexió entre les institucions d'educació superior i les de treball professional (empreses, entitats educatives, culturals o socials), han originat un canvi de paradigma en les metodologies d'ensenyament, de tal manera que ja no es pretén únicament la transmissió de continguts sinó la seua aplicació en un entorn real, impulsant alhora el desenvolupament competencial dels estudiants.

El B-SMART s’ha utilitzat fonamentalment en entorns universitaris a l’àrea d’Economia i en aquesta proposta l’adaptem a la formació del professorat introduint-la a la docència en diferents assignatures del graus en Mestre/a d’Educació Infantil i Primària i als Màsters en Professorat d’Educació Secundària i Didàctiques especifiques de la Universitat de València. La resolució del reptes utilitzant el Design Thinking es concep com un treball o tasca a realitzar dins del programa docent de les assignatures implicades. En concret es plantejaran reptes educatius a l’estudiant per donar solució a necessitats o problemes utilitzant la música i la llengua anglesa. Aquestes dues àrees estan molt relacionades en els projectes artístics escènics de projecció cultural i social. Els reptes que es poden plantejar estaran en relació amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. En aquest sentit es pretén col·laborar amb l’Aula de Música de la Universitat de València, el cicle Concert Hall de Cultura als Campus de la UV, el CEFIRE artístic-expressiu, ONGs, entre altres entitats.

Amés, el projecte té la pretensió d’atendre a la tercera missió de les universitats, a banda de la docència i la investigació, com és la transferència de coneixement ja que les solucions proposades per l’estudiant amb la guia dels docents podrà ser utilitzada per altres professionals.

Investigadors principals:
  • Isusi Fagoaga, Rosa Maria
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Especialista Pau
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Veure fitxa
Equip de treball UV
  • Botella Nicolas, Ana Maria
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Especialista Pau
  • Dega/Degana / Director/a Ets
Veure fitxa
  • Castellano Sanz, Margarida
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Veure fitxa
  • Escorihuela Carbonell, Guillem
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives Responsable de l'Aula de Musica
Veure fitxa
  • Fernandez Maximiano, Rafael
  • PDI-Col.laborador/A
  • Especialista Pau
  • Coordinador/a Curs
  • Secretari/a de Facultat/Secretari/a Ets
Veure fitxa
Equip de treball no UV

Dra. Adela García Aracil

Dr. Guillermo Palau Salvador

Data d'inici
2023 Setembre
Data de finalització
2024 Juliol
Entitats finançadores:

UV Projectes Programa PID (Projectes d’Innovació Docent)

 

Modalitat CONSOLIDA-PID

Tipus projecte
  • UV - Innovació educativa