University of Valencia logo Logo Faculty of Law Logo del portal

El professor Luis Cucarella, vocal del Consell assessor del Mecanisme Nacional de Prevenció de la Tortura

  • October 1st, 2021
Image de la noticia

Mitjançant la resolució de 27 de setembre de 2021, el Defensor del Poble ha resolt designar com a vocal del Consell assessor del Mecanisme Nacional de Prevenció de la Tortura, al Catedràtic de Dret Processal de la Facultat de Dret, Luis Cucarella Galiana. 

Luis Andrés Cucarella Galiana és Catedràtic de Dret Processal de la Facultat de Dret de la Universitat de. Doctor Dret per la Universitat de Bolonya (Itàlia) i per la Universitat de València. Professor de grau, postgraus i doctorats impartits a la Universitat de València i altres universitats d'Argentina, Mèxic, Perú, Brasil, Hondures, o Colòmbia. Ha publicat diversos llibres com a autor en coautoria i nombrosos articles científics en revistes especialitzades vinculades a matèria de drets humans i la seva protecció jurisdiccional. Té obres publicades a Itàlia, Espanya, El Salvador, Nicaragua, Uruguai, Argentina, Colòmbia, Mèxic, Panamà, Paraguai i Brasil.

Membre de l'Institut Iberoamericà de Dret Processal, de l'Associació Espanyola de Professors de Dret Processal, de l'Associació Colombiana de Dret Processal Constitucional, de l'Associació Mundial de Justícia Constitucional, on ostenta una de les seves vicepresidències, de l'Associació Paraguaiana de Dret Processal constitucional, de l'Associació Panamenya de Dret Processal constitucional, de l'Associació Argentina de Justícia constitucional, de l'Associació Brasilera de Justícia constitucional; de l'Associació Brasilera de Dret Processal Constitucional, membre honorari de l'Institut de Costa Rica per a la promoció de l'Dret Processal

Entre els anys 2003 i 2005 ha exercit el càrrec de Secretari de Departament de Dret Administratiu i Processal de la UV, i durant els anys, 2008 a 2009, director del Departament esmentat.