La Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster (CCA) és l'òrgan encarregat de l'organització i supervisió de les pràctiques, així com de l'aprovació, o si escau selecció, de les empreses o institucions presentades per el/as alumne/as, l'anàlisi del currículum dels estudiants, la distribució del/as alumne/as entre els diferents tutors i l'avaluació de l'assignatura.
La Fundació Universitat-Empresa (ADEIT) de la Universitat de València és l'organisme encarregat de la gestió de les PEP i en particular Julia Liébana .
Amb caràcter general, les pràctiques es duen a terme en una empresa o institució amb la qual la Universitat ferma el corresponent conveni. Es permet que l'alumne se cerque el lloc de pràctiques (autopracticum), inclusivament en l'estranger, en aquest cas haurà d'informar a ADEIT i la Comissió de Coordinació Acadèmica sobre l'empresa on es desitja fer la pràctica i les activitats a realitzar.
A través de l'aula virtual s'informarà als estudiants del procés d'oferta, elecció i assignació de pràctiques.
Les pràctiques seran tutelades per un tutor universitari, que haurà de ser professor/a del Màster, designat per la Comissió de Coordinació Acadèmica (CCAM) a principis d'octubre.
L'empresa o institució nomenarà un tutor/a, encarregat del seguiment del/a alumne/a i que serà la persona de contacte amb el Màster.
No obstant això, no caldrà conveni quan el/l'alumne/a treballe durant el període de pràctiques, per un període igual o superior a la durada de les pràctiques, desenvolupant tasques que estiguen relacionades amb aspectes de la titulació i la CCA valide o reconega aqueix període laboral perquè siga equiparat a de la realització de les pràctiques. Per a açò haurà de presentar a la CCA una memòria explicativa de les funcions que es troba realitzant, així com una certificació de la seua vida laboral. En cas favorable, l'estudiant igualment haurà de presentar la memòria de les PEP que permetrà l'avaluació de l'assignatura.
CALENDARI | |
---|---|
Activitats | Data prevista |
1. Establiment de les condicions de les pràctiques externes. Exemples: Programa d'activitats, requisits d'estudiants, calendaris, perfil empreses i tutors, guia docent, etc. | 1 d'octubre de 2024 |
2. Sessions informatives a estudiants | 18 de febrer de 2025 |
3. Presentació de sol·licituds de l'estudiant | No procedeix (assignatura obligatòria) |
4. Presentació d'“Autopràcticums” | abans del 31 de gener de 2025 |
5. Presentació de Reconeixement | abans del 31 de gener de 2025 |
6. Assignació de tutors acadèmics | a partir de l'11 de febrer de 2025 |
7. Proposta de col·laboració a les empreses i institucions | des del 2 de gener de 2025 |
8. Valoració de les pràctiques ofertes per la Comissió de Pràctiques | entre el 3 i 4 de febrer de 2024 |
9. Publicació d'ofertes aprovades per la Comissió | 5 de febrer de 2025 |
10. Resolució d'Autopràcticums, convalidacions i/o reconeixement de crèdits | 31 de gener de 2025 |
11. Elecció de la pràctica per l'estudiant | entre el 6 i 10 de febrer de 2025 |
12. Publicació de la relació d'estudiants, pràctica i tutor acadèmic | a partir de l'11 de febrer de 2025 |
13. Lliurament d'acords de pràctiques a l'estudiant | entre el 3 i 14 de març de 2025 |