Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Teledetecció Logo del portal

Òrgans i serveis de suport i orientació a la UVEG

  • CADE: Servei de la UVEG per a l’assessorament i dinamització de l’alumnat mitjançant l’establiment i l’impuls de programes de suport personal a l’estudiantat (ajudes a l’estudi, mobilitat, assessorament psicològic, pedagògic i sexològic, programa de convivència, gestió de beques de col·laboració, etc.) i d’accions per a incentivar la participació, l’associacionisme i el voluntariat, assessorant la creació i gestió d’associacions.
  • OPAL: Servei de la UVEG l’objectiu fonamental del qual és potenciar la inserció laboral de les persones graduades i postgraduades de la Universitat de València, desenvolupant les tasques necessàries amb la finalitat de relacionar de manera eficaç l’oferta i la demanda; en essència, és un pont entre la formació i l’ocupació.
  • ADEIT: Servei de la Fundació Universitat-Empresa l’objectiu fonamental del qual és potenciar la realització de pràctiques externes, desenvolupant les tasques necessàries amb la finalitat d’aproximar la formació i l’ocupació.
  • DISE: Servei d’informació i documentació.
  • DPD: Delegació per a la Integració de Persones amb Discapacitat, des d’on es coordinen diverses accions d’ajuda personalitzada, millores en les instal·lacions dels centres, campanyes de sensibilització i accions de suport en la docència i l’avaluació (adaptacions curriculars, ús de tecnologies d’ajuda, modificació del temps dels exàmens, flexibilització del calendari acadèmic, etc.).
  • Centre de Postgrau de la Universitat de València.

Òrgans i serveis de suport i orientació específics del màster

Acollida i orientació de l’estudiantat

El curs s’inicia amb un acte de recepció de l’estudiantat en què la Direcció del Màster exposa les característiques i l’organització del curs, i presenta els membres de la Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster i la resta del professorat.

La Direcció del Màster i els membres de la Comissió de Coordinació Acadèmica atendran directament l’estudiantat per a assistir-lo en els dubtes o problemes relacionats amb la gestió o l’administració que puguen sorgir durant l’inici i el desenvolupament del curs.

En cas que siguen necessàries accions de suport a estudiants amb necessitats especials, es duran a terme en col·laboració amb els serveis de la UVEG dedicats a tal fi.

Tutorizació de l’estudiantat

Segons la normativa de la UVEG, la Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster ha d’assignar un professor o professora tutora del Màster a cada estudiant a l’inici del curs, que, a més d’orientar i aconsellar, l’ajudarà a triar el Treball de Fi de Màster a realitzar.

El procediment utilitzat en el Màster de Teledetecció és el següent:

A cada estudiant, a l’inici del curs, la Comissió de Coordinació Acadèmica li assignarà un professor o professora tutor/a acadèmic/a del Màster, prèvia acceptació per part d’aquesta persona.

Tots els professors del Màster tenen l’oportunitat d’oferir, a l’inici de cada curs, un mínim d’un tema i un màxim de tres per a actuar com a directors o directores del Treball de Fi de Màster d’un estudiant (o de més d’un, segons el nombre de temes oferits).

La llista de temes i direccions ha de ser aprovada per la Comissió de Coordinació Acadèmica.

En la direcció del Treball de Fi de Màster poden participar tots els professors autoritzats per a impartir docència en el màster; ara bé, si el professorat no té vinculació permanent amb la UVEG, caldrà designar un/a codirector/a que siga professor/a de la UVEG.

El/la tutor/a acadèmic/a de cada estudiant actuarà com a assessor/a i persona de contacte en la titulació per a facilitar la incorporació als estudis i orientar durant el seu desenvolupament, ajudant en l’elecció del tema del Treball de Fi de Màster.

Òrgans de representació de l’estudiantat

Segons la normativa de la UVEG, l’estudiantat del Màster pot presentar-se com a candidat al Consell de Departament responsable del màster en les eleccions anuals corresponents.

A més, a l’inici del curs, des de la Direcció del Màster s’anima l’estudiantat a escollir una persona representant que actue com a delegat/ada de curs per a agilitzar la resolució dels possibles problemes que es plantegen, transmetre suggeriments, etc. Aquesta representativitat, encara que no és oficial, té l’avantatge de poder ser operativa des de l’inici del curs i, alhora, prepara la persona seleccionada per a la seua possible presentació com a candidata oficial al Consell.

La representació de l’estudiantat és molt aconsellable perquè, a més de facilitar l’exposició dels seus interessos o problemes, contribueix al fet que des de la Direcció del Màster es puga perfilar la gestió del mateix i, en edicions següents, evitar els possibles problemes sorgits i millorar el procés docent i organitzatiu del Màster.