Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Teledetecció Logo del portal

Professorat de la UV

Tabla de personas
Foto Cognoms i nom Adreça + info Biografia
AMOROS LOPEZ, JULIA CARMEN

AMOROS LOPEZ, JULIA CARMEN

PDI-Titular d'UniversitatResponsables de Gestio AcademicaCoordinador/a Titulacio de Grau

Docencia: Dpto. Ingeniería Electrónica, ETSE. Investigación: Image Processing Laboratory (IPL). Edificios Investigación de Paterna.

(9635) 43347

julia.amoros@uv.es

Biografia
 

La Dra. Julia Amorós López va obtindre el títol d'Enginyera Tècnica en Telecomunicacions, així com els títols de Màster i Doctorat en Enginyeria Electrònica per la Universitat de València en 2000, 2002 i 2012, respectivament. Des de 2003, forma part del Departament d'Enginyeria Electrònica de la Universitat de València, on actualment és professora Titular. Impartix assignatures d'automatització industrial, anàlisi de sèries temporals, processament d'imatges, aprenentatge automàtic, aprenentatge profund, i classificació i detecció de canvis en dades de teledetecció. És també investigadora en el Laboratori de Processament d'Imatges de la Universitat de València, format per un equip multidisciplinari de físics, matemàtics i enginyers. El seu treball està principalment relacionat amb el reconeixement de patrons i l'aprenentatge automàtic aplicat a imatges multiespectrals de teledetecció. En concret, la seua tesi doctoral es va centrar en la fusió d'imatges, desenrotllant mètodes per a millorar la resolució espacial aplicant tècniques de fusió multitemporal d'imatges i detecció de canvis amb resolucions espaciotemporals millorades.

A més, ha participat en el desenrotllament de la base de dades Cal/Val de l'Agència Espacial Europea (ESA) en diverses campanyes de camp (SPARC, SEN2FLEX, CEFLES2), ajudant a organitzar i gestionar diferents tipus de mesuraments de paràmetres de vegetació a partir de dades in situ, aeris i satel·litaris. La seua investigació en aprenentatge automàtic i reconeixement de patrons també s'ha dut a terme en el marc de diversos projectes nacionals i internacionals. Ha estat involucrada en diversos projectes nacionals de transferència (Agència Cartogràfica Valenciana - ICV; Institut Geogràfic Nacional - IGN), i en nombrosos projectes internacionals finançats per l'Agència Espacial Europea (ESA), l'Organització Europea per a l'Explotació de Satèl·lits Meteorològics (EUMETSAT) i la Unió Europea (projecte "Sentinels Synergy Framework: SenSyF" del programa FP7-Space).

Ha desenrotllat principalment algorismes en aplicacions de classificació, detecció de canvis i fusió d'imatges utilitzant diferents sensors òptics per a l'observació de la Terra, incloses dades aèries i satel·litàries (Proba/CHRIS, Landsat, SPOT, MERIS, MODIS, Sentinel-2 y -3, entre altres). També ha participat en el desenrotllament d'algorismes per a l'eliminació de núvols en el marc de projectes d'ESA i en l'anàlisi multitemporal per al monitoratge de cultius. Actualment, la seua investigació està centrada en l'obtenció de paràmetres biofísics i propietats de la vegetació utilitzant dades satel·litàries, fusió d'imatges multitemporals i detecció de canvis. També treballa amb el Departament de Geografia i Història de la UV en l'estimació de paràmetres de l'aigua en oceans utilitzant imatges hiperespectrals de teledetecció, així com també en la classificació dels diferents tipus òptics d'aigua (OWT) mitjançant imatges de Sentinel-3, UAVs i mesuraments in-situ.

La Dra. J. Amorós López té un índex h de Hirsch h=21 segons Google Scholar.

CAMPOS TABERNER, MANUEL

CAMPOS TABERNER, MANUEL

PDI-Ajudant Doctor/A

Facultat de Física. Bloc C. (despatx a planta 2) Departament de Física de la Terra i Termodinàmica. Dr. Moliner, 50 46100 Burjassot, Valencia

(9635) 43256

manuel.campos@uv.es

Biografia
 

Llicenciat en Física per la Universitat de València (2012) i Doctor en Teledetecció per la Universitat de València (2017). Actualment treballa com a Professor Ajudant Doctor (2024), adscrit al Departament de Física de la Terra i Termodinàmica de la Universitat de València. És membre del grup de recerca de Teledetecció Ambiental de la Universitat de València (UV-ERS) des de 2013. La seua investigació se centra en el desenvolupament d’algorismes d’intel·ligència artificial aplicats a dades obtingudes per satèl·lits d’observació de la Terra, en l’àmbit de l’estudi dels ecosistemes terrestres. Ha estat guardonat amb diversos premis internacionals de recerca i ha participat en nombrosos projectes i contractes d’investigació, tant internacionals com d’àmbit nacional i regional, centrats en l’estudi de l’estat dels ecosistemes i el seu paper en el cicle del carboni, així com en la classificació d’usos del sòl mitjançant algorismes d’aprenentatge profund. És membre del consell editorial de la revista internacional Scientific Reports i de la mesa d’assessorament del Sistema d’Informació Territorial (EIKOS) per al seguiment dels ecosistemes del Govern d’Espanya.

CERVERA MONTESINOS, JAVIER

CERVERA MONTESINOS, JAVIER

PDI-Titular d'Universitat

Despath 2 08 P3 033 Departament de Termodinàmica Facultat de Física Av. Vicent Andrés Estellés, 19 46100 Burjassot, València

43926

javier.cervera@uv.es

Biografia
 

Javier Cervera i Montesinos, llicenciat en Ciències Físiques (1998) i Doctor en Física (2003) per la Universitat de València. Actualment treballa com a Professor Titular d'Universitat adscrit al Departament de Física de la Terra i Termodinàmica. És membre del grup consolidat d'innovació docent en termodinàmica havent-hi participat en projectes d'innovació educativa durant més de 10 anys. Els seus interessos en recerca són el transport iònic en nanopors, amb aplicacions en detectors, actuadors i computació neuromòrfica, i en models de biolectricitat en cèl·lules no excitables.

COLL COMPANY, CESAR

COLL COMPANY, CESAR

PDI-Catedratic/a d'UniversitatDirector/a Titulacio Master Oficial

Fac. de Física, Bloque C, planta 3, despacho 3322 Campus de Burjassot

(9635) 43247

cesar.coll@uv.es

Biografia
 

[ Traducció automàtica ]

César Coll Company (Riba-roja de Túria, València, 1966) és llicenciat en Física (1988) i doctor en Física (1994) ambdues per la Universitat de València. Des de 1997 és Professor Titular d'Universitat del Departament de Física de la Terra i Termodinàmica de la Universitat de València. Des del 2010 fins a l'actualitat és Catedràtic de Física de la Terra al mateix departament.

El seu camp d'investigació és la teledetecció per a l'observació de la Terra i les aplicacions ambientals, especialment en la part infraroja tèrmica de l'espectre, amb èmfasi en la correcció atmosfèrica i d'emissivitat de les mesures de satèl·lit per a la recuperació de la temperatura de la superfície terrestre, la separació d'emissivitat-temperatura de les radiacions infrarojes tèrmiques, la radiometria de camp per a la temperatura i la selecció de productes de validació de la temperatura de la banda terrestre i la validació de la banda terrestre. Com a resultat de la investigació sobre aquests temes, és autor de 109 publicacions internacionals incloses a la Web of Science (WoS) del Science Citation Index (SCI). D'aquestes publicacions internacionals, 68 han estat en revistes científiques indexades, 46 de les quals ocupen el primer quartil (Q1) en la seva categoria científica corresponent segons el Journal Citation Reports (JCR), edició 2023.

L'impacte d'aquestes publicacions és evident en el nombre de cites que ha rebut fins ara (3540), el nombre mitjà de cites per any durant el període 2021-25 (204) i l'índex h del sol·licitant (31) segons les dades de WoS més recents disponibles. A més, ha publicat (34) en altres revistes científiques no incloses al WoS, la majoria d'elles a la Revista de Teledetección, editada per l'Associació Espanyola de Teledetecció. Ha estat coautor del capítol "Land Surface Temperature" al llibre "Taking the Temperature of the Earth. Steps to Integrated Understanding of Variability and Change" editat per G. C. Hulley i D. Ghent (Elsevier, 2019, ISBN: 978-0-12-814458-9).

Comfruit de l'activitat investigadora realitzada, l'Agència Nacional de Qualitat i Acreditació (ANECA) li ha concedit 5 períodes de recerca de sis anys (tots possibles, l'últim el 2021).

Prof. C. Coll ha participat en nombroses trobades científiques en l'àmbit de la Teledetecció. Pel que fa a comunicacions en Congressos, Jornades i Seminaris, compta amb un total de més de 150, entre les quals s'inclouen 9 ponències per invitació a diferents congressos nacionals i internacionals, i 30 comunicacions incloses a les Actes ISI.

Ha estat Investigador Principal de 6 projectes competitius, dels quals 4 han estat finançats pel Pla Nacional d'R+D+i, un per l'Agència Espacial Europea (ESA) i l'altre per l'Agència Espacial Nord-americana (NASA). A més, ha estat investigador col·laborador en 27 projectes, entre ells 8 dels Programes Marc de la Unió Europea, 8 de l'Agència Espacial Europea, 8 del Pla Nacional d'R+D i 2 de la Generalitat Valenciana. Ha realitzat estades de recerca predoctorals i postdoctorals al Laboratori d'Hidrologia, Servei d'Investigació Agrícola del Departament d'Agricultura dels EUA.

És un revisor habitual de les revistes internacionals més prestigioses en l'àmbit de la teledetecció, amb més de 100 articles revisats. Com a altres mèrits de recerca i gestió, ha estat avaluador de Projectes de Recerca (Pla Nacional de R+D+i; Centro Nacional de Supercomputación-Marenostrum; CONICYT, Xile), membre del Comitè Científic dels XII i XIII Congressos Nacionals de Teledetecció (2007 i 2009), del Simposi Internacional de Geociència i Teledetecció del Mediterrani (2000 IGARSS). Jornada de Meteorologia i Climatologia (2008 i 2010), i membre del Comitè Organitzador de l'IGARSS (2018). Des de novembre de 2010 és expert en l'àrea de Ciències de la Terra de l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva (ANEP).

Pel que fa a l'activitat docent, ho ha estatconcedit amb 6 quinquennis docents, l'últim concedit el 31/12/2019 (tots possibles), havent impartit docència a la Universitat de València des del curs 1990-91, en graus (1r i 2n cicle), màsters oficials i programes de doctorat. Ha estat codirector de les Tesis Doctorals de la Sra. Raquel Niclòs Corts (2005), la Sra. Maria Mira Sarrió (2010), el Sr. Joan Miquel Galve Romero (2014), el Sr. Federico Piñuela García (2023) i el Sr. Jesús Puchades (2025). Des del 2012 ha tutoritzat sis Treballs Finals de Màster. Des de març de 2013 és Director del Màster oficial en Teledetecció de la Facultat de Física (Universitat de València), havent estat membre de la Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster des de la seva implantació l'any 2008.

FANSA SALEH, GHALEB

FANSA SALEH, GHALEB

PDI-Ajudant Doctor/ACoordinador/a CursSecretari/a de Departament

Departament de Geografia Facultat de Geografia i Història Avda. Blasco Ibañez, 28. 46010 VALENCIA

64892

652246877

ghaleb.fansa@uv.es

Biografia
 

Ghaleb Fansa Saleh és Llicenciat en Geografia per la Universitat d’Alep (Síria) i Doctor per la Universitat de València, on exerceix com a professor des de 2017. La seua activitat acadèmica es desenvolupa en l’àrea de la geografia física, centrada en l’anàlisi de la dinàmica territorial i el comportament dels sistemes hídrics en l’àmbit mediterrani.

Actualment, la seua tasca investigadora es focalitza en l’estudi dels sistemes tradicionals de captació i gestió de l’aigua en medis àrids i semiàrids, analitzant-ne la funcionalitat i resiliència com a models d’adaptació climàtica. Aquesta línia es complementa amb el treball en hidrologia aplicada i gestió de riscos, orientat a l’anàlisi de processos d’escorrentia i episodis de pluges intenses en conques de la vessant mediterrània. Mitjançant l’ús d’eines d’anàlisi espacial, la seua recerca examina la interacció entre els canvis en l’ús del sòl i la resposta de les aigües superficials, vinculant el funcionament de les infraestructures hidràuliques històriques amb la realitat física del territori actual.

GARCIA HARO, FRANCISCO JAVIER

GARCIA HARO, FRANCISCO JAVIER

PDI-Catedratic/a d'Universitat

(9635) 43111

j.garcia.haro@uv.es

GILABERT NAVARRO, MARIA AMPARO

GILABERT NAVARRO, MARIA AMPARO

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Facultat de Física Departament de Física de la Terra i Termodinàmica Despatx 3321-A Dr. Moliner, 50 46-Burjassot, Valencia

(9635) 43118

m.amparo.gilabert@uv.es

Biografia
 

Responsable del Grup de Teledetecció Ambiental (UV-ERS) de la Universitat de València (www.uv.es/uvers), on sempre he estat vinculada principalment a l'estudi de la vegetació des de Teledetecció (desenvolupament d'algorismes per a la seua detecció i quantificació). Amb els meus últims projectes nacionals (ÁRTEMIS, RESET CLIMATE, ESCENARIOS i ECCE EO) hem iniciat l'estudi de fluxos de carboni a partir d'imatges de satèl·lit. Al llarg de la meua trajectòria he dirigit 5 Tesis Doctorals i nombrosos Treballs de recerca (12 crèdits), Treballs Fi de Màster (12 crèdits) i TFGs.

GOMEZ AMO, JOSE LUIS

GOMEZ AMO, JOSE LUIS

PDI-Titular d'Universitat

Facultat de Física 3er piso Edificio C Despacho 3308 Avd. Vicent Andrés Estellés, 19 46100 Burjassot (Valencia) Spain telf: +34 96 354 3313 Jose.L.Gomez-Amo@uv.es

96 354 3313

jose.l.gomez-amo@uv.es

Biografia
 

José Luis Gómez Amo es va doctorar en Física el 2006. Va obtenir diverses beques de doctorat i postdoctorat, i ha gaudit diverses estades de recerca a l'estranger. Actualment, és professor Titular al Departament de Física de la Terra i Termodinàmica de la Universitat de València. És membre del Grup de Radiació Solar de la Universitat de València (GRSV) des del 1999. La seua docència inclou tant classes experimentals com teòriques, principalment sobre física ambiental, transferència radiativa i energies renovables. Des del 2007, imparteix docència al Màster de Teledetecció i ha dirigit més de 30 tesis de màster i de grau. Ha dirigit 4 tesis doctorals i actualment dirigeix 3 tesis doctorals més, així com diversos projectes de màster i de grau. La seva investigació se centra principalment en la física atmosfèrica i la radiació solar. En particular, estudia els processos de transferència radiativa a l'atmosfera a causa de diferents components atmosfèrics (aerosols, núvols, ozó i vapor d'aigua) combinant mesures de teledetecció i modelització atmosfèrica. Dedica una atenció especial a determinar l'impacte dels aerosols, els núvols i les seves interaccions en el balanç radiatiu Terra-Atmosfera, així com les seves implicacions climàtiques. També té una àmplia experiència en instrumentació radiomètrica i Lidar, així com en processament i anàlisi de dades. Els seus interessos cientificotècnics també inclouen el desenvolupament d'instrumentació per a la mesura de paràmetres atmosfèrics, així com l'estudi de sistemes d'energia solar i eficiència energètica. Ha participat en multitud de campanyes de mesura interdisciplinàries a tot el món; en col·laboració amb diverses institucions de recerca (incloses l'ESA i la NASA). Ha estat IP de quatre projectes del Pla Nacional de Recerca espanyol. Actualment és responsable de les mesures de radiació espectral i de la instrumentació de perfilat vertical per a aerosols i núvols de l'Estació Atmosfèrica de Burjassot (BASS). A més, és l'investigador principal d'aquestes mesures a diversos projectes d'infraestructura de recerca i xarxes de mesura internacional (ACTRIS, e-PROFILE, WaLiNeAs). És coautor de més de 50 publicacions científiques a revistes indexades d'alta qualitat i de més de 100 contribucions a congressos nacionals i internacionals.

GOMEZ CHOVA, LUIS

GOMEZ CHOVA, LUIS

PDI-Catedratic/a d'UniversitatCoordinador/a de Mobilitat
Biografia
 

Prof. Dr. Luis Gómez-Chova is Full Professor at the Department of Electronics Engineering, University of Valencia, Spain, and Senior Researcher with the Image and Signal Processing Group at the Imaging Processing Laboratory (IPL). He received the B.Sc. (with first-class honors), M.Sc., and Ph.D. (summa cum laude) degrees in electronic engineering from the University of Valencia, Spain, in 2000, 2002 and 2008, respectively. He was the recipient of the National Award for Electronic Engineering by the Spanish Ministry of Education. He has completed different doctoral and postdoctoral stays at prestigious research centers (ESA, DLR, DTU).

He is a senior researcher of the Image and Signal Processing (ISP, isp.uv.es) group at the Image Processing Laboratory (IPL), where his research focuses on machine learning and image processing, particularly in the application domains of remote sensing data analysis and multispectral image processing. He conducts and supervises research on these topics within the framework of many national and international projects. He has been involved in many national projects with public funds, many international projects funded by the European Space Agency (ESA), and by the EU. In particular, he has leaded the development of the cloud detection algorithms for PROBA/CHRIS, ENVISAT MERIS & AATSR, Proba-V, SPOT-VGT, Landsat-8/9, and Sentinel-2, instruments in the frame of several projects. He was the recipient of the Google Earth Engine Award 2015, which was used to fund the 'Cloud detection in the Cloud' project. He is member of the ESA Proba-V Quality Working Group and he has developed the operational cloud detection algorithms implemented in the SPOT-VGT archive reprocessing and Proba-V ground segment.

He is the author (or coauthor) of more than 75 international journal papers (JCR), more than 160 international conference papers, and several international book chapters. He holds a Hirsch's h index h=50 (Google Scholar). He is referee of many international journals and conferences such as IEEE Trans. on Geoscience and Remote Sensing, International Journal of Remote Sensing, Pattern Analysis & Applications, Computers & Geo-sciences, etc.

Visit http://www.uv.es/chovago and http://isp.uv.es for more information.

LOPEZ GARCIA, MARIA JOSE

LOPEZ GARCIA, MARIA JOSE

PDI-Catedratic/a d'Universitat

(9639) 83898

maria.j.lopez@uv.es

Biografia
 

Catedràtica de Geografia Física en el Departament de Geografia de la Universitat de València, especialitzada en Tecnologies de la Informació Geogràfica (TIG). Va estudiar la llicenciatura de Geografia i Història i el doctorat a la Universitat de València. Premi Extraordinari de Doctorat per la seua tesi “La temperatura del Mar Balear a partir de imágenes de satélite” (1989). Va completar la seua formació postdoctoral en el Centre de Océanologie de Marseille (IFREMER) i en el Department of Geography de la University of Bristol (Beca Fleming/MEC, curs 1991-92), i va ser investigadora convidada en el King's College of London en 2003. Professora Ajudant (1990-1994) i Professora Titular Universitat de 1994 a 2016 en el Departament de Geografia de la UV.

La seua investigació s'ha centrat en el desenvolupament de metodologies i aplicacions de la teledetecció per a l'anàlisi del Canvi Global en àmbits Mediterranis. Destaquen aportacions pioneres com el disseny de l'índex NBR per a la detecció d'àrees forestals cremades amb reconegut impacte internacional, un model alternatiu de correcció atmosfèrica d'imatges de satèl·lit i els seus treballs sobre la variabilitat espaciotemporal de la temperatura en la Mar Mediterrània. Les seues publicacions més recents versen sobre l'escalfament recent del Mediterrani i els canvis ambientals en el litoral valencià. Ha participat en diversos projectes de recerca multidisciplinàries competitius d'àmbit europeu, nacional i autonòmic. Els resultats de la seva recerca es plasmen en més de 80 publicacions científiques.

Ha compaginat la seua investigació amb una continuada labor docent, impartint assignatures de Cartografia, Sistemes d'Informació Geogràfica, Teledetecció, Climatologia, Hidrologia Marina, Geografia i Medi ambient, en diversos graus (Llicenciatures de Geografia i de Ciències Ambientals, Grau de Geografia i Medi Ambient, Grau d'Història), i postgraus (Màster de Teledetecció, Màster de Tècniques per a la Gestió del Medi Ambient i el Territori i Màster de Patrimoni) de la Universitat de València, i ha participat en diversos projectes d'innovació docent.

També ha desenvolupat tasques de gestió i representació universitària. Ha sigut membre del claustre i la Junta de la Facultat de Geografia i Història, coordinadora de Programes d'Intercanvi de la Llicenciatura de Geografia, membre de la Comissió de Recerca de la Universitat de València, Secretària de Departament i coordinadora del Grau de Geografia i Medi ambient de la Universitat de València (2018-2024). Va ser vocal del Grup de Tecnologies de la Informació Geogràfica de l'Associació Espanyola de Geògrafs (2014-22) i presidenta del Comitè Organitzador del XVIII Congrés TIG (València, 2018). Participa en diverses societats científiques, comitès editorials, comitès d'organització de congressos i comissions d'avaluació científica nacionals i internacionals.

MARTINEZ DIAZ, BEATRIZ

MARTINEZ DIAZ, BEATRIZ

PDI-Titular d'Universitat

Facultad de Física Edificio C Dr. Moliner, 50 46100 Burjassot (Valencia)

(9635) 43113

beatriz.martinez@uv.es

Biografia
 

Llicenciada en Física per la Universitat de València (1994-1999), va obtindre el Títol de Doctora en Física al juliol de 2006 per la Universitat de València (UV). Des de l'any 2000 fins a la data ha fet tasques docents i d'investigació al Dpt. de Física de la Terra i Termodinàmica de la UV, a excepció del període Juny 2001-Juny 2002 en el qual va realitzar una estada d'1 any en el centre de la Comissió Europea Joint Research Centre (JRC) en Ispra (Itàlia), particularment en la unitat d'Incendis Forestals. La participació de forma continuada en la Unitat d'Investigació en Teledetecció (UIT) (actualment Grup de Teledetecció ambiental de la Universitat de València UV-ERS) i en el departament com a Becària d'Investigació (2000-2004), Investigadora des de l'any 2004 i professora associada en la Facultat de Física i la Facultat d'Economia durant diversos cursos. Ha sigut professora ajudant doctor del departament de Física de la Terra i Termodinàmica en la Facultat de Física a la Universitat de València durant el període 2021-2025 i actualment és professora titular del mateix departament. Pertany a l'equip promotor de l'empresa spin-off EOLAB, SL (https://eolab.es/) des de 2007.


Les principals àrees de la seua investigació s'han centrat en l'estimació i validació de productes biofísics (fAPAR, LAI i FVC) a partir d'imatges de satèl·lit, el desenrotllament de metodologies per a detectar canvis en la vegetació combinant sèries temporals satel·litàries llargues amb les tècniques de wavelets i embeddings, més recentment, el desenrotllament de productes de flux de carboni derivats de satèl·lits de baixa resolució espacial. He participat en iniciatives europees operatives per a monitorar la superfície terrestre dins del projecte LSA SAF (EUMETSAT) i diferents projectes espanyols, com ÁRTEMIS (CGL2008-00381 / CLI), RESET CLIMATE (CGL2012-35831), ESCENARIOS (CGL2016-75239-R) i ECCE EO (PID2020-118036RB-I00), tots ells dirigits al monitoratge de fluxos de carboni a Espanya. 

MORENO MENDEZ, JOSE FELICISIMO

MORENO MENDEZ, JOSE FELICISIMO

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Laboratori de Processament d'Imatges Parque Cientifico de Paterna. Edificio 4, Planta 4. C/Catedratico Escardino 46980, Paterna (Valencia)

(9635) 43112

jose.moreno@uv.es

Biografia
 

José Moreno va obtenir la seva llicenciatura en Física el 1986 i el seu doctorat en Física Teòrica el 1992 per la Universitat de València. Entre 1995 i 1996 va ser científic visitant al Jet Propulsion Laboratory de la NASA (Pasadena, Califòrnia) i, des de 1997, professor de Física Aplicada a la Universitat de València. Actualment és Catedràtic de Física de la Terra al Departament de Física de la Terra i Termodinàmica de la Facultat de Física de la Universitat de València i director del Laboratori d'Observació de la Terra (LEO) del Laboratori de Processament d'Imatges (IPL) del Parc Científic de la Universitat de València. Des de 1987 ha col·laborat en diversos projectes i xarxes de recerca nacionals i internacionals relacionats amb la teledetecció i la investigació espacial, en el desenvolupament de noves tècniques d'observació de la Terra per satèl·lit i algorismes de processament de dades per a la integració de múltiples tipus de dades i estudis multisensor/multiresolució. Les seves àrees de recerca inclouen la sinergia òptic/microones i el processament de dades hiperespectrals òptics per al modelatge i el monitoratge dels processos de la superfície terrestre, amb un interès especial en les tècniques numèriques d'inversió de models i assimilació de dades aplicades a dades de teledetecció. Ha participat activament en les activitats preparatòries i els programes d'explotació de diverses missions espacials, com ERS, ENVISAT, CHRIS/PROBA i les missions Sentinel de Copernicus. Actualment és Investigador Principal i president del Mission Advisory Group (MAG) de la missió Fluorescence Explorer (FLEX), una missió Earth Explorer de l'Agència Espacial Europea (ESA). També va ser president del MAG de SEOSAT/Ingenio i membre del comitè científic de la de missió Sentinel-2 Next Generation i del Grup Assessor Científic d'EnMAP. Ha estat membre del Comitè Assessor de Ciències de la Terra de l'ESA, del Panell d'Usuaris de l'Estació Espacial Internacional i altres comitès assessors internacionals de l'ESA, la NASA, la Comissió Europea, la Fundació Europea de la Ciència i Eumetsat. Foguèt coordinador del projècte Copernicus H2020 SENSAGRI (Sentinels Synergy for Agriculture), e participèt anteriorament en projèctes de l'UE coma Sentinels Synergy Framework (SenSyF), Analysis, Investigation e Monitoring of Water resources (AIMWATER), DEMonstration of Etherth observation services (DEMETER), entre d'altres. Va ser membre de l'equip de redacció dels documents d'estratègia científica de l'ESA el 2005, 2015 i 2025. El professor Moreno ha estat editor associat de diverses revistes científiques internacionals i és editor en cap de la secció “Satellite Missions for Earth and Planetary Exploration” a Remote Sensing. També va actuar com a president general d'IGARSS-2018. El 2013 va rebre la distinció de Recerca Científica de la Universitat de València-Consell Social per la seua cooperació a la transferència de coneixement i la difusió social de la seua investigació. També participa en màsters europeus i programes educatius internacionals per a la preparació de joves científics en l'explotació i la utilització de tècniques de teledetecció en múltiples aplicacions.

MORENO MARTINEZ, ALVARO

MORENO MARTINEZ, ALVARO

PI-Invest Cont Ramon y Cajal

Image Processing Laboratory (IPL) Universitat de València C/Catedrático Agustín Escardino, 9 Image Processing Laboratory (IPL) - Edificio E4 - Planta 4 Paterna, Valencia 46980 España

46407

alvaro.moreno@uv.es

Biografia
 

La meua recerca se centra en l’estimació de paràmetres biofísics terrestres i en la millora de la quantificació global dels fluxos de carboni i aigua mitjançant teledetecció i aprenentatge automàtic. He contribuït al desenvolupament de conjunts de dades globals i de productes geoespacials operacionals, amb experiència en fluxos de treball associats a productes de la NASA i a la plataforma Google Earth Engine.

Actualment, a l’Image Processing Laboratory (ISP) de la Universitat de València, combine la meua experiència en teledetecció amb tècniques avançades d’aprenentatge automàtic per a millorar el seguiment i la comprensió dels processos ecosistèmics. A més, tinc un ferm compromís amb la docència i la formació acadèmica: impartisc classes al Grau en Física i al Grau en Ciència de Dades, i gaudisc especialment ensenyant i tutoritzant en teledetecció i machine learning.

NICLOS CORTS, RAQUEL

NICLOS CORTS, RAQUEL

PDI-Catedratic/a d'UniversitatCoordinador/a de Programa de Doctorat

43308 (Dep.)

25500

raquel.niclos@uv.es

SANCHEZ RUIZ, SERGIO

SANCHEZ RUIZ, SERGIO

PDI-Ajudant Doctor/A
SORIA BARRES, GUILLEM PAU

SORIA BARRES, GUILLEM PAU

PDI-Titular d'Universitat

Global Change Unit (GCU) Image Processing Laboratory (IPL) - Despatx 3.3.4 Parc Científic de la Universitat de València Carrer Catedràtic José Beltran, 2 46980 Paterna (València), Spain

(9635) 44053

guillem.soria@uv.es

Biografia
 

Llicenciat en Física en 2000 i Doctor en Física en 2006 per la Universitat de València.

Sóc Professor Titular des de 2025 en l'àrea de Física de la Terra. Desenvolupe el meu treball científic en el marc de l'ús de la teledetecció com a eina per a l'obtenció de paràmetres biofísics, com la temperatura, l'emisivitat o els índexs de vegetació, així com productes més avançats que permeten estudiar efectes com el de la illa de calor urbana, mitjançant l'ús d'imatges de diversos sensors hiperespectrals a bord de satèl·lit o aerotransportats. Tinc 3 sexennis d'investigació. 

He impartit docència universitària des de 2002, principalment en el Departament de Física de la Terra i Termodinàmica de la Universitat de València. Compte amb 2 quinquennis docents i 2 avaluacions de nivell avançat del Programa Docentia. 

Sóc secretari de la E.R.I. Laboratori de Processament d'Imatges des de 2023

ESTELLES LEAL, VICTOR

ESTELLES LEAL, VICTOR

PDI-Catedratic/a d'Universitat
UTRILLAS ESTEBAN, MARIA DEL PILAR

UTRILLAS ESTEBAN, MARIA DEL PILAR

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departamento de Física de la Tierra y Termodinámica Facultad de Física, Bloque C, 3er piso. Despacho 3307 Campus de Burjassot https://www.uv.es/grsv

(9635) 43123

maria.p.utrillas@uv.es

FRANCH GRAS, BELEN

FRANCH GRAS, BELEN

PDI-Titular d'UniversitatDirector/a Titulacio Master Oficial

C/ Catedràtic José Beltran Martinez, 2 46980, Paterna Despatx: 3.9.3

(9635) 43229

belen.franch@uv.es

Biografia
 

La Dra. Belén Franch Gras és doctora Cum Laude en Física per la Universitat de València. Entre 2013 i 2019 va desenvolupar la seua activitat investigadora a la Universitat de Maryland i a la NASA, on va ser Associate Research Professor. Des de 2019 fins a 2022 va ser investigadora distingida a la Universitat de València i, des de 2022, és professora titular en aquesta universitat. De manera paral·lela, des de 2019 és professora associada a la Universitat de Maryland.

La seua investigació se centra en l’ús de la teledetecció per a l’anàlisi de la superfície terrestre, amb un èmfasi especial en dues línies principals. D’una banda, treballa en la estimació de l’albedo superficial i dels efectes direccionals de la radiació mesurada, desenvolupant durant la seua tesi doctoral models per a la seua estimació diària amb incertesa reduïda, actualment adaptats a sensors de mitjana i alta resolució per a millorar la caracterització del balanç energètic i corregir els seus efectes direccionals. D’altra banda, investiga l’aplicació de la teledetecció a la monitorització de l’agricultura, centrant-se en el seguiment de plagues i en l’estimació primerenca del rendiment dels cultius, especialment de cereals d’importància estratègica, amb l’objectiu de proporcionar informació objectiva i quantitativa que done suport a l’estabilitat dels mercats alimentaris.

La Dra. Franch lidera el grup de treball de monitorització de les condicions dels cultius i d’estimació del seu rendiment dins del programa d’agricultura de la NASA, denominat NASA Harvest, i és membre del comité executiu de la iniciativa GEOGLAM, on coordina activitats internacionals de monitorització agrícola mitjançant teledetecció, liderant el grup de mesures in situ. Ha participat en nombrosos articles científics en revistes SCI, capítols de llibre, guies tècniques per a la NASA i conferències internacionals d’alt impacte. És investigadora principal en projectes competitius de la NASA, l’ESA, la FAO, la Gates Foundation i d’àmbit nacional, i lidera un grup d’investigació que inclou personal postdoctoral i estudiants de doctorat.

La seua trajectòria ha sigut reconeguda amb diversos premis, entre els quals destaquen la NASA Early Career Achievement Medal (2018), el NASA Goddard Exceptional Achievement for Science (2019), el premi EVAP Jove Talent (2019), el Premi Forinvest a la trajectòria en innovació i emprenedoria (2020) i el premi Onda Cero València(2022).

El seu índex d’impacte es pot consultar a Google Scholar:
https://scholar.google.es/citations?user=OTH_6lcAAAAJ&hl=es

JIMENEZ MUÑOZ, JUAN CARLOS

JIMENEZ MUÑOZ, JUAN CARLOS

PDI-Catedratic/a d'UniversitatDirector/a de Departament

Image Processing Laboratory C/ Catedratico Jose Beltran 2 46980 Paterna. Valencia. Spain

(9635) 43781

juancar.jimenez@uv.es