Universitat de ValènciaUVesports Logo del portal

La selecció de judo de la Universitat, campiona per equips en l'europeu

  • 14 d’octubre de 2015
La selecció de judo

L'equip de judo de la Universitat ha aconseguit el trofeu per universitats gràcies a una plata i dos bronzes guanyats en un dels esdeveniments universitaris més esperats pels judokes: la tercera edició del Campionat d'Europa Universitari de judo disputat entre el 7 i l'11 d'octubre a Reims (França).

L'expedició de la Universitat va fer cap a la ciutat francesa de Reims amb sis judokes: Carlos Gil (66 kg), Ángeles López (63 kg), Daniel Pérez (66 kg), Ana Pérez (52 kg), Neus Pou (57 kg) i Iokin Sagarzazu (-60 kg), amés del seu seleccionador Vicente Rochela.

La Universitat va pujar al podi per penjar-se la medalla de plata de la mà d'Anna Peréz, que va arribar a la final de l'europeu en la categoria de -52 kg després de disputar un campionat gairebé perfecte. L'estudiant de la Universitat es va imposar a les franceses Gabrielle Wuillot (1-0) en quarts i a Eloise Combeau (7-0) en semifinals, un combat que li donava la possibilitat de disputar la final de l'europeu. Entre ella i l'or hi havia la parisenca Marie Orsini, que va realitzar un enfrontament perfecte i es va imposar a la valenciana per 10-0, cosa que la privava de completar un campionat perfecte, però amb una plata més que merescuda.
La Universitat també va pujar al podi en categoria femenina en -63 kg, gràcies a l'actuació d'Ángeles López. La judoka de la Universitat va caure en l'eliminatòria davant la francesa Clementine Louchez, però en la repesca es va imposar en tots els combats i va supera l'holandesa Rosa Van Koningsbrugge en vuitens per 10-0, la italiana Giorgia Dalla en quarts per 1-0 i la francesa Mary Coralle en la semifinal per 10-0. Amb aquests fantàstics resultats, Ángeles es classificava tercera i pujava al podi per recollir el segon metall per a la Universitat.

Per la seua banda, la competició de -66 kg masculina no va començar amb bon peu per als esportistes de la Universitat, Daniel Pérez i Carlos Gil, que van caure en els seus primers combats davant el parisenc Remi Accarie i l'israelià Ohad Idels, respectivament. En la fase de repesca, però, es van imposar als seus rivals i van passar a l’eliminatòria següent. Pérez es va emportar el combat davant l'eslovè Luka Kuralt per 10-0, però Carlos Gil no va poder superar el francès Romain Recrosio i es va quedar sense opcions de medalla. Per la seua banda, Daniel Pérez va continuar fent camí cap al podi i, així, va superar Ohad Idels per 10-0 i es va classificar tercer. Amb aquesta medalla, l'equip de la Universitat sumava els dos bronzes i la plata en el campionat.

Vicente Rochela, seleccionador de l'equip de la Universitat, es mostrava molt content després del campionat, ja que “ha estat una experiència molt positiva. Sabíem que era un campionat complicat pel nivell dels participants i les nostres expectatives eren aconseguir una o dues medalles. Finalment n’hem aconseguit tres i un cinquè lloc gràcies a Iokin Sagarzazu, que es va quedar a les portes de la medalla. Estic molt content amb la participació de tots els membres de l'equip, que han competit força bé i això es nota en els resultats. Aquesta era la tercera edició del campionat i la selecció de la Universitat ha participat en totes les edicions, millorant les classificacions una després d'una altra. En la primera vam arribar a una final, a Coïmbra el 2013 vam aconseguir 3 medalles de bronze, i en aquesta ocasió una plata i dos bronzes que, a més, ens han proclamat campions per universitats”.