Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

APRÉN A GESTIONAR L'ESTRÈS I MILLORA EL TEU BENESTAR MITJANÇANT LA PRÀCTICA DE MINDFULNESS. APLICACIÓ DEL PROGRAMA MBTC (TERÀPIA COGNITIVA BASADA EN MINDFULNESS) DE LA UNIVERSITAT D' OXFORD.

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 42
Durada presencial 30
Durada en línia asíncrona 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 09/09/2025
Data de finalització del curs 04/11/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 09/09/2025 10:00 09/09/2025 15:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 16/09/2025 10:00 16/09/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 23/09/2025 10:00 23/09/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 07/10/2025 10:00 07/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 14/10/2025 10:00 14/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 17/10/2025 10:00 17/10/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
7 21/10/2025 10:00 21/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
8 28/10/2025 10:00 28/10/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
9 04/11/2025 10:00 04/11/2025 13:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PTGAS PDI
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Martinez Rubio, David
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

Ser més conscients dels nostres patrons de funcionament habitual (pensaments, emocions i accions) i les seues conseqüències.
•    Debilitar patrons automàtics de resposta, fomentant l'aparició de respostes més adequades i eficaces. Aprenent a respondre en comptes d'actuar.
•    Reconéixer hàbits poc saludables instaurats en la vida diària i canviar-los per patrons més saludables. Comprendre les causes del malestar psicològic mitjançant la pràctica de *mindfulness.
•    Aprendre a relacionar-se amb les experiències internes i externes d'un mode més beneficiós.
•    Desenrotllar l'habilitat d'estar en el present (mode ser *vs. mode fer).
•    Aprendre a no reaccionar a les sensacions corporals, pensaments i emocions desagradables, prevenint d'esta manera els cicles de retroalimentació negativa en forma d'espiral que es perpetuen a si mateixos.
•    Aprendre a cuidar millor de nosaltres mateixos, per a viure de forma més saludable
•    Establir una rutina de pràctica que facilita la generalització a la vida diària de l'aprés durant el programa.
 

Competències que es desenvoluparan
  • Aprendre a practicar la meditació *mindfulness
  • Reduir els estats d'estrés i ansietat
  • Incrementar la capacitat d'atenció i concentració 
  • Aprendre a regular i gestionar els nostres estats emocionals
  • Adquirir major consciència dels nostres pensaments i emocions, així com de les nostres sensacions i experiències corporals
  • Reduir les reaccions mentals automàtiques per a incrementar els nivells de resposta conscients. Respondre *vs Reaccionar
  • Aprendre a relacionar-nos amb nosaltres mateixos i les nostres experiències des de l'amabilitat i no des de l'autocrítica o l'exigència
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció