Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Debate as a tool in active learning process in Health Sciences

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Anglès
Durada total 10
Durada presencial 8
Durada en línia asíncrona 2
Programa PRIDA
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 28/10/2025
Data de finalització del curs 30/10/2025
Data d'inici d'inscripció 09/09/2025
Data de finalització d'inscripció 18/09/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 28/10/2025 10:00 28/10/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 30/10/2025 10:00 30/10/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
Professorat del PDI-UV. El curs està dirigit preferentment a docents de l'àrea de Ciències de la Salut que impartixen o desitgen impartir docència en anglés. Es requerix un nivell mínim d'anglés B2.
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Juan Garcia, Ana
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Usach Perez, Iris
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

Des de la introducció de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'avaluació de competències és una prioritat, la qual cosa requerix una nova organització docent on les noves metodologies d'ensenyança-aprenentatge ocupen un lloc rellevant. El nou procés d'aprenentatge busca mantindre la participació activa de l'alumnat a les aules i obtindre informació del professorat en temps real sobre la comprensió del tema impartit. El debat educatiu és una estratègia d'aprenentatge actiu dissenyada per a involucrar a l'alumnat en la pràctica d'habilitats cognitives importants, com el pensament crític i la deliberació, així com en el desenrotllament de la comunicació oral.

L'objectiu general d'este curs/taller és adquirir coneixements per a implementar debats educatius en el procés docent de Ciències de la Salut per a estudiants universitaris.

Este objectiu s'aconseguirà mitjançant els següents objectius específics:

1.- Conéixer els elements i el procés previ per a crear un debat educatiu entre els nostres estudiants (establiment de normes per als grups de debat, temps, selecció de material, etc.).

2.- Conéixer les diferents opcions per a dur a terme el debat acadèmic.
3.- Dissenyar un qüestionari adequat per a avaluar els resultats del debat.

4.- Saber usar aplicacions com *Socrative o *Mentimenter per a administrar el qüestionari i obtindre les respostes en temps real.

5.- Saber usar *Flipgrid, una plataforma de videoconferència que permet als estudiants debatre temes relacionats amb les Ciències de la Salut.

En la segona sessió del curs, es realitzarà un debat educatiu entre els participants. Este debat els permetrà conéixer el procés des de dins, actuant com a estudiants. Posteriorment, es discutiran i comentaran les limitacions, possibles modificacions, suggeriments, etc.
 

Competències que es desenvoluparan

1. Crear un debat educatiu entre estudiants universitaris sobre temes relacionats amb les Ciències de la Salut.
2. Conéixer, comprendre i considerar diferents maneres de dur a terme un debat educatiu.
3. Dissenyar un qüestionari adequat per a avaluar els resultats del debat educatiu.
4. Utilitzar aplicacions per a administrar qüestionaris i obtindre respostes en temps real.
5. Utilitzar *Flipgrid com a plataforma de discussió per a debatre temes.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre una avaluació positiva, els participants deuen:
1.-Assistir almenys al 80% de les sessions presencials.
2.-Entregar una activitat final després de l'última sessió (preferentment utilitzant la plataforma *Flipgrid).

Inscripció