Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 28/10/2025 10:00 | 28/10/2025 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 30/10/2025 10:00 | 30/10/2025 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Juan Garcia, Ana
- PDI-Titular d'Universitat
- Usach Perez, Iris
- PDI-Ajudant Doctor/A
Des de la introducció de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'avaluació de competències és una prioritat, la qual cosa requerix una nova organització docent on les noves metodologies d'ensenyança-aprenentatge ocupen un lloc rellevant. El nou procés d'aprenentatge busca mantindre la participació activa de l'alumnat a les aules i obtindre informació del professorat en temps real sobre la comprensió del tema impartit. El debat educatiu és una estratègia d'aprenentatge actiu dissenyada per a involucrar a l'alumnat en la pràctica d'habilitats cognitives importants, com el pensament crític i la deliberació, així com en el desenrotllament de la comunicació oral.
L'objectiu general d'este curs/taller és adquirir coneixements per a implementar debats educatius en el procés docent de Ciències de la Salut per a estudiants universitaris.
Este objectiu s'aconseguirà mitjançant els següents objectius específics:
1.- Conéixer els elements i el procés previ per a crear un debat educatiu entre els nostres estudiants (establiment de normes per als grups de debat, temps, selecció de material, etc.).
2.- Conéixer les diferents opcions per a dur a terme el debat acadèmic.
3.- Dissenyar un qüestionari adequat per a avaluar els resultats del debat.
4.- Saber usar aplicacions com *Socrative o *Mentimenter per a administrar el qüestionari i obtindre les respostes en temps real.
5.- Saber usar *Flipgrid, una plataforma de videoconferència que permet als estudiants debatre temes relacionats amb les Ciències de la Salut.
En la segona sessió del curs, es realitzarà un debat educatiu entre els participants. Este debat els permetrà conéixer el procés des de dins, actuant com a estudiants. Posteriorment, es discutiran i comentaran les limitacions, possibles modificacions, suggeriments, etc.
1. Crear un debat educatiu entre estudiants universitaris sobre temes relacionats amb les Ciències de la Salut.
2. Conéixer, comprendre i considerar diferents maneres de dur a terme un debat educatiu.
3. Dissenyar un qüestionari adequat per a avaluar els resultats del debat educatiu.
4. Utilitzar aplicacions per a administrar qüestionaris i obtindre respostes en temps real.
5. Utilitzar *Flipgrid com a plataforma de discussió per a debatre temes.
Per a obtindre una avaluació positiva, els participants deuen:
1.-Assistir almenys al 80% de les sessions presencials.
2.-Entregar una activitat final després de l'última sessió (preferentment utilitzant la plataforma *Flipgrid).