Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Què és ser home en la societat actual? Explorant masculinitats igualitàries en l'era digital. Anàlisi des de l'entorn universitari

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial + En línia síncrona + En línia asíncrona
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 5
Durada en línia síncrona 7
Durada en línia asíncrona 4
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2023-2024
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 15/04/2024
Data de finalització del curs 29/04/2024
Data d'inici d'inscripció 09/01/2024
Data de finalització d'inscripció 17/01/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 15/04/2024 10:00 15/04/2024 12:30 AULA 0.1 EDIFICI MANUEL SANCHIS GUARNER
2 17/04/2024 10:00 17/04/2024 13:00 En línia
3 22/04/2024 10:00 22/04/2024 12:00 En línia
4 24/04/2024 10:00 24/04/2024 12:00 En línia
5 29/04/2024 10:00 29/04/2024 12:30 AULA 0.1 EDIFICI MANUEL SANCHIS GUARNER
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Rodriguez Del Pino, Juan Antonio
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objectius formatius

1. Conscienciar sobre els privilegis i els lligams del mandat patriarcal existent entre els homes.
2. Fomentar estructures de canvi entre els homes en tots els àmbits universitaris cap a formes de relació amb les dones (i qualsevol expressió de la diversitat) més igualitàries.
3. Promoure models diferents de ser home en la societat en general, i en l'àmbit universitari en particular.

 

Continguts

UNITAT 1. CONCEPTES: GÈNERE, IGUALTAT I MASCULINITATS
Masculinitats. Alguns referents.

UNITAT 2. SOCIALITZACIÓ, HOMES I GÈNERE
Estereotips, Socialització i educació de gènere

UNITAT 3. MASCLISME EN LA SOCIETAT ACTUAL
micromasclismes i postmasclismes

UNITAT 4. QUÈ PODEM FER ELS HOMES PER LA IGUALTAT?
10 accions concretes per a unes masculinitats més saludables

Competències que es desenvoluparan

1.    Pensament sistèmic

  • 1.1.    Entendre les interconnexions entre les causes dels fenòmens, problemes i conseqüències

2.    Anticipació

  • 2.1 Comprén múltiples escenaris futurs, sabent diferenciar entre escenaris probables i el desitjable. 
  • 2.2 Preveu possibles impactes derivats de les accions.

3.    Normativa

  • 3.1.    Generar criteris ètics per a desemmascarar les desigualtats que es perpetuen entre les persones

4.    Resolució de problemes

  • 4.1.    Donar resposta ètiques a les necessitats detectades i-o expressades per les persones
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
  • Assistència al 85% de les sessions
  • Realització d'una activitat pràctica
  • Participació activa
  • Realització d'un exercici final
Inscripció