Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Experiential workshop on managing emotions

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Anglès
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa PRIDA
Modalitat formativa Curs
Període 2on quatrimestre
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 24/10/2022
Data de finalització del curs 25/10/2022
Data d'inici d'inscripció 13/09/2022
Data de finalització d'inscripció 16/09/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 24/10/2022 16:00 24/10/2022 21:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 25/10/2022 16:00 25/10/2022 21:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
- Teachers from the UV
Criteris de selecció

Participants will be selected according to the following criteria:
- For those courses that have specific requirements, it must be verified that the applicants actually meet them.
- Preference will be given to the requests of those applicants who have not taken courses with similar characteristics in the last three years.
- Likewise, preference will be given to those who have not taken training courses in the last three years.
- In the event of a tie between applicants in application of the above criteria, it will be necessary to adhere to the rigorous order of entry of the applications (day and time of presentation)

Professorat UV
  • Abengozar Torres, M. Carmen
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius

- Developing resources to identify emotions.

- Understanding how emotions work.

- Developing skills to be able to change emotions. 

- Being able to apply these skills to different areas in the participants' lives. 

Competències que es desenvoluparan

- Being able to distinguish emotions among different people based on the specific way each person has to construct them.

- Being able to describe the sequence of emotions: activation, maintanance, deactivation. 

- Being able to change the physiological features connected to the emotion.

- Being able to change the representation of the emotion.

- Being able to change the sequence of emotions to enhance a more useful behaviour. 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Attendance 85%

Workshop with active participation in classroom, debates, and activities. Sharing our own experiences and different points of view are expected. The more, the merrier. 

Inscripció