Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Formació en competències soci-emocionals per a educadors: reduir l'estrés i augmentar el benestar

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 12
Durada en línia síncrona 4
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 10/06/2025
Data de finalització del curs 17/06/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 10/06/2025 10:00 10/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 12/06/2025 10:00 12/06/2025 14:00 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 17/06/2025 10:00 17/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Schoeps -, Konstanze
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objectius formatius

Aquest curs es basa en el model d'habilitats de la intel·ligència emocional (Mayer et al., 2016) i té com a objectiu desenvolupar habilitats soci-emocionals per a reduir l'estrés laboral i millorar el benestar psicològic. La primera sessió està dedicada a la "seqüència natural" de l'aprenentatge de competències emocionals: percebre, comprendre i regular les emocions. La segona sessió se centra en l'aprenentatge de competències socials i la seua relació amb l'assertivitat, la resolució de conflictes i l'empatia. En la tercera sessió s'apliquen els aprenentatges previs per a un maneig d'estrés més eficaç que facilita el benestar. Les estratègies didàctiques inclouen dinàmiques vivencials, relaxació/meditació, jocs de rol, introspecció individual, debats en grup, etc.

Continguts

BLOC 1: Formació en competències emocionals: percebre, comprendre z regular emociones
BLOC 2: Formació en habilitats socials: comunicació assertives, resolució de conflictes i empatia
BLOC 3: Maneig d'estrés

Competències que es desenvoluparan
  1. Habilitats emocionals: percepció, comprensió i regulació de les emocions.
  2. Habilitats socials: assertivitat, resolució de conflictes i empatia
  3. Maneig de l'estrés
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:

  • Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.
Inscripció