Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

GESTIÓ DE SITUACIONS AMB RISC PER A LA SEGURETAT I SALUT AMB PERSONES AMB PROBLEMES DE SALUT MENTAL

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada presencial 8
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2026
Data d'inici del curs 11/05/2026
Data de finalització del curs 25/05/2026
Data d'inici d'inscripció 15/04/2026
Data de finalització d'inscripció 28/04/2026
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 11/05/2026 09:00 11/05/2026 11:00
2 19/05/2026 09:00 19/05/2026 12:00
3 25/05/2026 09:00 25/05/2026 12:00
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Molina Segarra, Monica
  • PTGAS-Ets Prevencio-Ergonomia i Psicosociol.
Ver ficha
  • Perez Rodriguez, Sandra
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Objectius formatius

 

L'objectiu formatiu bàsic és el de donar a conéixer els protocols d'actuació aplicables a la Universitat de València relacionats amb la gestió de situacions amb persones que poden tindre problemes de salut mental la conducta de la qual pot implicar un risc per a si mateixes o per a terceres persones.

Continguts

Els continguts a desenvolupar són els següents:
• Protocol de gestió a la Universitat de València d'incidències en persones amb potencials problemes de salut mental
• Objecte
- Àmbit d'actuació
- Actuacions posteriors
- Recursos disponibles
• Protocol d'actuació a la Universitat de València per a la gestió de situacions comunicades en relació amb possibles problemes de salut mental en treballadors i treballadores que comporten, per motius raonables, un risc per a la seguretat i salut.
• Objecte
- Àmbit d'actuació
- Guia d'actuació
• Principals manifestacions que poden donar-se en situacions de pànic, agitació elevada, pèrdua de memòria sobtada, autolesions, confusió mental, ideació o conducta suïcida.
• Gestió adequada per part de receptors primaris de situacions de pànic, agitació elevada, pèrdua de memòria sobtada, autolesions, confusió mental, ideació o conducta suïcida.
• Què fer davant una situació de pànic? Què no fer?
• Què fer davant una situació d'agitació elevada? Què no fer?
• Què fer davant una situació de pèrdua de memòria sobtada? Què no fer?
• Què fer davant una situació d'autolesions? Què no fer?
• Què fer davant una situació de confusió mental? Què no fer?
Què fer davant la sospita o evidència d'ideació o conducta suïcida? Què no fer?

Competències que es desenvoluparan

- Adquirir els coneixements relatius a l'objecte, àmbit d'actuació i guies d'actuació dels protocols d'actuació aplicables a la Universitat de València relacionats amb la gestió de situacions amb persones que poden tindre problemes de salut mental la conducta de la qual pot implicar un risc per a si mateixes o per a terceres persones.
- Integrar pautes d'actuació eficaces en relació a la gestió eficaç de s situacions amb persones que poden tindre problemes de salut mental la conducta de la qual pot implicar un risc per a si mateixes o per a terceres persones

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

CONSULTAR NORMATIVA:normativa del SFPIE

Inscripció