Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Habilitats de Comunicació i Intel·ligència emocional per a PAS i PDI orientades a la gestió de conflictes, previndre el burnout i desenrotllar habilitats d'autocura

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 12
Durada presencial 12
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 06/02/2025
Data de finalització del curs 14/02/2025
Data d'inici d'inscripció 14/01/2025
Data de finalització d'inscripció 20/01/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 06/02/2025 10:00 06/02/2025 14:00 AULA MULTIUSOS INTRAS
2 12/02/2025 10:00 12/02/2025 14:00 AULA MULTIUSOS INTRAS
3 14/02/2025 10:00 14/02/2025 14:00 AULA MULTIUSOS INTRAS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Salinas Tomas, Manuel Francisco
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

L'objectiu general del curs, és dotar al PAS i PDI de de habilitats socioemocionals orientades a la millora de les seues interaccions personals

Els objectius específics són:

1. L'objectiu general del curs, és dotar al PAS i al PDI d'habilitats socioemocionals orientades a la millora de la gestió de les interaccions pròpies de la seua activitat laboral en relació a la comunicació i la gestió de conflictes.

Els objectius específics són:

1.            Explorar les habilitats bàsiques de la comunicació interpersonal

2.            Revisar les nostres habilitats relacionades amb la intel·ligència emocional com a base de la prevenció de l'estrés professional i de l'autocura

3.            Dotar als assistents de tècniques bàsiques relacionades amb la comunicació, l'escolta empàtica i la gestió de conflictes.

4.            Conéixer el funcionament dels sistemes de creences com a base de les diferències que porten al conflicte.

5.            Explorar la importància de realitzar un feedback adequat en els processos de comunicació, com a element que afavorix la incorporació de les propostes a la millora.

 

Continguts
  1. Comunicació i escolta empàtica.
  2. Assertivitat i gestió de conflictes.
  3. Percepció i Creences en el conflicte
  4. El feedback com a element motivador.
  5. Intel·ligència emocional, prevenció del burnout i autocura
Competències que es desenvoluparan

Millorar la capacitat d'escolta orientada a una millor atenció de les persones amb les quals interactuem en la nostra labor professional

 Aprendre estratègies i habilitats de comunicació i gestió de conflictes a implementar i incorporar en la nostra activitat laboral

La intel·ligència emocional com a factor clau a l'hora de previndre l'estrés professional i el desenrotllament d'habilitats d'autocura

 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció