Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Intel·ligència artificial generativa: quan i com podem utilitzar-la respectant la integritat acadèmica i investigadora

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 4
Durada en línia asíncrona 12
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 25/06/2025
Data de finalització del curs 04/07/2025
Data d'inici d'inscripció 05/05/2025
Data de finalització d'inscripció 12/05/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 25/06/2025 09:30 25/06/2025 11:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 04/07/2025 09:30 04/07/2025 11:30 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Professorat UV
  • Gonzalez Alcaide, Gregorio
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Bolaños Pizarro, Maxima
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Objectius formatius

Que el PDI conega les implicacions relacionades amb la integritat acadèmica que té la utilització de les aplicacions informàtiques d'intel·ligència artificial generativa en les activitats docents i d'investigació que desenrotlla, oferint pautes, ferramentes i exemples per a introduir esta tecnologia en la pràctica docent (tant per a la planificació de la docència com per a les activitats dirigides a l'alumnat); així com oferir un marc de referència per a un ús ètic i responsable de la intel·ligència artificial generativa en les activitats d'investigació desenrotllades.

Continguts

Intel·ligència artificial generativa i integritat acadèmica en l'era del postplagi. Marc conceptual i normatiu.
Reptes i oportunitats per a la integració de la intel·ligència artificial generativa en l'educació superior.
Ús de la intel·ligència artificial generativa per a la pràctica docent. Evidències sobre l'impacte en els resultats de l'aprenentatge i polítiques de les principals universitats del món en relació amb la integritat acadèmica.
Ús de la intel·ligència artificial generativa per a les activitats d'investigació. Polítiques de les principals editorials científiques i organismes d'investigació en relació amb la integritat investigadora.
 

Competències que es desenvoluparan

1.    Conéixer el marc normatiu vinculat a la integritat acadèmica en relació amb l'ús de les ferramentes d'intel·ligència artificial generativa per a les activitats docents i d'investigació.
2.    Integrar en els instruments que emmarquen la pràctica docent a l'aula (guia docent, programació, rúbriques i instruments d'avaluació de l'assignatura, etc.) la regulació de l'ús de les aplicacions d'intel·ligència artificial generativa seguint els principis de la integritat acadèmica.
3.    Capacitat per a avaluar l'impacte de la utilització de la intel·ligència artificial generativa en la millora dels resultats de l'aprenentatge de l'alumnat.
4.    Disposar d'exemples de referència per a l'ús de les aplicacions d'intel·ligència artificial generativa alineat amb els principis de la integritat acadèmica en les activitats d'avaluació plantejades a l'alumnat.
5.    Conéixer els usos potencials i les polítiques de les principals editorials científiques en relació amb l'ús de la intel·ligència artificial generativa per a les activitats d'investigació.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà en tot moment la normativa específica del *SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
•    Compliment de la normativa del *SFPIE respecte a l'assistència.
 

Inscripció