Destinataris
PDI
Modalitat d'impartició
Presencial
Llengua
Anglès
Durada total
6
Durada presencial
6
Programa
PRIDA
Modalitat formativa
Curs
Període
2on quatrimestre
Curs acadèmic
2022-2023
Edició
01
Any del pla de formació
2023
Data d'inici del curs
02/10/2023
Data de finalització del curs
04/10/2023
Data d'inici d'inscripció
05/09/2023
Data de finalització d'inscripció
12/09/2023
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 02/10/2023 15:30 | 02/10/2023 18:30 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 04/10/2023 15:30 | 04/10/2023 18:30 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Perfil professional destinataris
PDI
Professorat UV
- Pereda Cervera, Javier
- PDI-Titular d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
The course is designed to develop the necessary competencies to deliver interactive classes within the classroom using electronic devices such as smartphones, using Wooclap platform (integrated in Moodle). The course will also review other alternatives inside or outside Moodle.
Continguts
- Session 1:
- Group work to apply what has been learnt: creation and development of a Wooclap event in the classroom
- Advanced configuration of Wooclap and modalities of use of the platform.
- Data collection for continuous evaluation and Wooclap integration with Moodle
- Sharing events and teamwork with Wooclap
- Session 2:
- Analysis of the usefulness of interactive teaching.
- Comparison between available platforms in the field of interactive teaching
- Introduction of Wooclap and its basic operation
- Integration of Wooclap with powerpoint presentations
Competències que es desenvoluparan
- Create presentations with real-time feedback using platforms for polling, and specifically, mastering the use of Wooclap as a tool integrated in the virtual classroom (Moodle).
- Increase student motivation in face-to-face classes.
- Incorporate ICTs in higher education
- Use of automatic evaluation tools to make a quick continuous evaluation.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
A Wooclap activity will be required in the virtual classroom as a result of the teamwork carried out in the second session.