Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Metodologies per a l’acció educativa a l’àmbit dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), l’equitat i la inclusió.

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada en línia síncrona 8
Durada en línia asíncrona 2
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 04/02/2025
Data de finalització del curs 04/03/2025
Data d'inici d'inscripció 14/01/2025
Data de finalització d'inscripció 20/01/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 04/02/2025 18:30 04/02/2025 20:30 En línia
2 11/02/2025 18:30 11/02/2025 20:30 En línia
3 18/02/2025 18:30 18/02/2025 20:30 En línia
4 25/02/2025 18:30 25/02/2025 20:30 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat no UV

Marco Antonio Gayá Reig

DOCTOR EN EDUCACIÓ PER LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA. MESTRE FUNCIONARI DE CARRERA I DIRECTOR DEL
CENTRE PÚBLIC D'EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA "ELS TOLLS" (BENIDORM). PROFESSOR COL·LABORADOR DE LA 
UNIVERSITAT INTERNACIONAL DE VALÈNCIA (VIU) EN EL MÀSTER UNIVERSITARI D'ASSETJAMENT ESCOLAR I MEDIACIÓ

Objectius formatius

-Incorporar l'educació per al desenvolupament sostenible i per a la ciutadania mundial a lesGuies Docents.
-Compartir propostes metodològiques per a l’acció educativa en els diferents àmbitseducatius.
-Desenvolupar i implementar processos, tècniques i instruments d'avaluació delsaprenentatges.
-Valorar-les mesures d'atenció a la diversitat de l’alumanat en la planificació idesenvolupament de les accions formatives, mitjançant estratègies com el Disseny Universald'Aprenentatge (DUA).
-Introduir i compartir iniciatives d'investigació i innovació des de les aules.
-Dissenyar, desenvolupar i compartir accions formatives vinculades a l’àmbit educatiu en elqual es desenvolupa la professió docent.

Continguts

-L'educació per al desenvolupament sostenible i per a la ciutadania mundial.
-Les competències clau per a la sostenibilitat i els objectius específics d'aprenentatge per alsODS (dominis cognitiu, socioemocional i conductual). El model Greencomp Europeu.
-Les metodologies per a l’acció educativa.
-Els elements de la programació d'accions formatives.
-Metodologia i avaluació dels aprenentatges. Tècniques i instruments.
-Mesures d'atenció a la diversitat a les aules.
-La investigació i innovació en les Guies Docents.
-Planificació, disseny i presentació d'unitats de programación.

Competències que es desenvoluparan

-Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entornsnous, o poc coneguts, dins contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seuaàrea d´estudi.
-Saber comunicar les conclusions i els coneixements adquirits.
-Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permeten continuar d’una forma que haurà deser en gran manera autodirigida o autònoma.
-Ser capaços d’integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partird’una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre lesresponsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.
-Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciantprocessos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectiusensenyaments.
-Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital omultimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament iaprenentatge.
-Promoure'n la capacitat per aprendre per ell mateix amb altres, i desenvolupar habilitats depensament i de decisió que faciliten l’autonomia, la confiança i la iniciativa personals.
-Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques utilitzantindicadors de qualitat.
-Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i aprenentatge de les matèries i plantejar-hi alternatives i solucions.
-Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques per a l’acció educativa i ser capaç dedissenyar i desenvolupar projectes i la seva avaluació.
-Dominar estratègies i procediments d'avaluació dels processos d'aprenentatge de l'alumnat,així com els propis per al l’avaluació dels processos d’ensenyament.
-Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de les matèries de l'especialitatonivell educatiu.
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

El procediment d'avaluació de l'activitat consistirà en la realització d'uns senzills qüestionaris de tipus test al final de cada sessió i la resposta a unes activitats aplicades.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades enel programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció