Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Metodologies docents d'innovació educativa en la Universitat

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 38
Durada presencial 8
Durada en línia asíncrona 30
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 21/06/2023
Data de finalització del curs 22/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 21/06/2023 09:30 21/06/2023 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 22/06/2023 09:30 22/06/2023 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat UV
  • Sahuquillo Mateo, Piedad
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a de Departament
Ver ficha
  • Ramos Santana, Genoveva
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Titulacio de Grau
Ver ficha
Objectius formatius

Donar a conéixer les potencialitats de cada una de les següents metodologies per a treballar en el

procés d'ensenyança-aprenentatge dels/les estudiants universitaris/es.

Aprenentatge Cooperatiu.

Aprenentatge Basat en Problemes (ABP).

Aprenentatge per Servici (APs).

Ensenyar a aplicar estes metodologies docents en el context d'ensenyança-aprenentatge universitari,

en distintes titulacions.

Dissenyar una proposta personal d'aplicació d'alguna de les metodologies treballades en el context

específic d'una matèria.

Continguts

L'aprenentatge com a objecte bàsic de l'Educació Superior: concepte d'aprenentatge, concepcions

actuals, l'aprenentatge per competències.

La metodologia com a competència docent: la importància de la selecció del mètode.

Els grans mètodes orientats a l'ensenyança i aprenentatges actius: aprenentatge cooperatiu,

aprenentatge per projectes (aprenentatge perservicis), aprenentatge basat en problemes.

Algunes condicions que garantixen la utilització de metodologies actives.Algunas condiciones que garantizan la utilización de metodologías activas.

Competències que es desenvoluparan

S'aprendrà a conéixer les potencialitats de cadascuna de les següents metodologies per a treballar en el procés d'ensenyament-aprenentatge d'els/les estudiants universitaris/es.

Aprenentatge Cooperatiu.

Aprenentatge Basat en Problemes (ABP).

Aprenentatge per Servei (APs).

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es plantejaran uns exercicis que cal resoldre durant el curs i es farà una prova al final del curs.

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la

superació de les proves d'avaluació fixades.

Inscripció