Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Organitza't amb eficàcia: aprèn a alliberar-te de l'estrès

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2021-2022
Edició 01
Any del pla de formació 2022
Data d'inici del curs 17/05/2022
Data de finalització del curs 27/05/2022
Data d'inici d'inscripció 16/02/2022
Data de finalització d'inscripció 07/03/2022
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 17/05/2022 09:30 17/05/2022 12:30 Aula multiusos 1 INTRAS
2 19/05/2022 09:30 19/05/2022 12:30 Aula multiusos 1 INTRAS
3 23/05/2022 09:30 23/05/2022 12:30 Aula multiusos 1 INTRAS
4 25/05/2022 09:30 25/05/2022 12:30 Aula multiusos 1 INTRAS
5 27/05/2022 09:30 27/05/2022 12:30 Aula multiusos 1 INTRAS
Professorat UV
  • Salas Vallina, Andres
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap Iniciatives del Pla Estrategic
Ver ficha
Objectius formatius

Millorar el coneixement de l'alumne sobre el temps com a recurs, els seus peculiars característiques i la seva valoració.
•Introduir els conceptes de missió, rols i principis, com a part d'un tot.

•Proporcionar les eines necessàries per a realitzar una planificació adequada, seguint cadascuna de les seves fases.

•Conèixer i aplicar criteris per a establir prioritats en la realització d'activitats.

•Formalitzar un programa d'activitats setmanal.

 

Continguts

Bloc temàtic 1. Nocions bàsiques sobre la gestió del temps
- La mal anomenada gestió del temps i els seus beneficis.
- Característiques del temps.
- Valor econòmic del temps.
- Les lleis sobre el temps.
- Quan i per què perdem el temps?.
- Factors que estan en l'origen de la pèrdua de temps.
Bloc temàtic 2. La missió i els objectius
- Qüestió de brúixola no de rellotge.
- La Missió, els Rols i els Principis. - Els objectius.
Bloc temàtic 3. La planificació d'activitats en el temps
- Distinció entre planificació i programació.
- Fonaments de la planificació d'activitats.
- Fases de la planificació.
- La importància d'assumir i complir compromisos amb nosaltres mateixos.
Bloc temàtic 4. Assignant prioritats
- Urgent vs. important.
- La matriu urgència/importància com a eina per a una adequada gestió del temps. - Recomanacions a l'hora d'assignar prioritats.
Bloc temàtic 5. La programació setmanal
- La setmana com a horitzó temporal a hora de programar activitats.
- Defineixi els seus objectius setmanals.
- Formalitzi el seu programa setmanal d'activitats.
- Recomanacions a l'hora d'elaborar el seu programa setmana.

Competències que es desenvoluparan

Ser capaç de definir la seva declaració de missió i definir els rols fonamentals que donen sentit a la seva vida.

−Ser capaç de fixar una sèrie d'objectius fonamentals, instrumentals i complementaris, coherents amb la seva declaració de missió.

−Saber com desglossar els seus objectius en la sèrie d'activitats necessàries per a la seva consecució.

−Saber establir prioritats entre les activitats que ha d'afrontar sobre la base de la seva importància relativa.

−Ser capaç de fixar metes setmanals coherents amb la seva declaració de missió i els seus objectius fonamentals o llarg termini, tenint en compte els rols que importen en la seva vida.

−Saber programar les activitats necessàries per a aconseguir aquesta meta, prioritzant-les en funció de la seva importància, i ordenant-les de manera que augmenti la seva eficiència.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es valorarà la participació activa a l'aula

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció