Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 01/07/2025 09:00 | 01/07/2025 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 03/07/2025 09:00 | 03/07/2025 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
3 | 08/07/2025 09:00 | 08/07/2025 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
4 | 10/07/2025 09:00 | 10/07/2025 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
5 | 15/07/2025 09:00 | 15/07/2025 14:00 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Campos Climent, Vanessa
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a de Programa de Doctorat
- Ejarque Catala, Ana Teresa
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Secretari/a de Departament
La ciència oberta s'està convertint en una tendència global. És un concepte ampli, generalment vinculat a la publicació d'accés obert o a les dades obertes, entre altres temes relacionats. No obstant això, no hauria de limitar-se a aquests aspectes. Per tant, un dels reptes que enfronten les universitats i altres organismes d'investigació és passar de l'ús de programari d'investigació (quantitatiu i qualitatiu) subjecte a llicències a confiar en programari lliure però fiable per a simplificar les tasques dels investigadors en el tractament de dades. A més, algunes alternatives de programari lliure impliquen l'ús de comandos. Això impedeix el seu ús en unes certes àrees d'investigació, ja que es perceben com poc intuïtives.
Per aquestes raons, el present curs proposa centrar-se en el programari lliure de JASP com una alternativa que permet completar les anàlisis incloses en altres programes amb llicència sense usar comandos.
Objectius d'aprenentatge específics:
o Introduir als investigadors a la interfície de JASP.
o Facilitar la transició dels investigadors d'un altre programari quantitatiu amb llicència a JASP.
o Mostrar als investigadors com realitzar els procediments estadístics comunament acceptats en JASP.
o Mostrar als investigadors com interpretar els informes de resultats de JASP.
1. Familiaritzant-se amb la interfície de JASP.
2. Estadística descriptiva en JASP.
3. Estadística inferencial en JASP:
3.1 Proves prèvies en JASP.
3.2 Proves paramètriques en JASP.
3.3 Proves no paramètriques en JASP.
4. Anàlisi de correlació en JASP.
5. Validació d'escales de mesurament multiítem en JASP:
5.1 Anàlisi factorial exploratori (AFE)
5.2 Anàlisi factorial confirmatori (AFC)
6. Anàlisi de regressió en JASP:
6.1 Prova prèvia i transformació de variables.
6.2 Regressió simple i múltiple.
6.3 Regressió per passos.
6.4 Efectes moderadors.
6.5 Efectes curvilinis.
6.6 Regressió logística.
7. Introducció a les equacions estructurals en JASP.
7.1 Efectes mediadors.
En finalitzar el curs, s'espera que els estudiants siguen capaços de:
1. Familiaritzar-se amb l'ús del programari lliure JASP com a alternativa a altres programes amb llicència (SPSS, AMOS, EQS, etc.) per a realitzar anàlisis quantitatives de dades sense necessitat de comandos.
2. Desenvolupar capacitats d'investigació que els permeten oferir una resposta precisa en termes d'anàlisi quantitativa de dades utilitzant programari lliure.
3. Aplicar les tècniques estadístiques comunament acceptades en JASP.
4. Interpretar i informar els resultats de l'anàlisis generades en JASP.
Durant l'última sessió del curs, se sol·licitarà als assistents que realitzen un exercici pràctic. Aquest exercici consistirà a aplicar alguns procediments estadístics en JASP i informar breument els resultats. Aquest exercici serà individual.
Seguint les normes del SFPIE en relació amb l'assistència (85%)