Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Ús de programari Jasp com a alternativa en investigació quantitativa

Destinataris PDI, PIF
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Anglès
Durada total 25
Durada presencial 25
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 01/07/2025
Data de finalització del curs 15/07/2025
Data d'inici d'inscripció 07/04/2025
Data de finalització d'inscripció 29/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/07/2025 09:00 01/07/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 03/07/2025 09:00 03/07/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 08/07/2025 09:00 08/07/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 10/07/2025 09:00 10/07/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 15/07/2025 09:00 15/07/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI i PIF
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Campos Climent, Vanessa
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
Ver ficha
  • Ejarque Catala, Ana Teresa
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Secretari/a de Departament
Ver ficha
Objectius formatius

La ciència oberta s'està convertint en una tendència global. És un concepte ampli, generalment vinculat a la publicació d'accés obert o a les dades obertes, entre altres temes relacionats. No obstant això, no hauria de limitar-se a aquests aspectes. Per tant, un dels reptes que enfronten les universitats i altres organismes d'investigació és passar de l'ús de programari d'investigació (quantitatiu i qualitatiu) subjecte a llicències a confiar en programari lliure però fiable per a simplificar les tasques dels investigadors en el tractament de dades. A més, algunes alternatives de programari lliure impliquen l'ús de comandos. Això impedeix el seu ús en unes certes àrees d'investigació, ja que es perceben com poc intuïtives.

Per aquestes raons, el present curs proposa centrar-se en el programari lliure de JASP com una alternativa que permet completar les anàlisis incloses en altres programes amb llicència sense usar comandos.

Objectius d'aprenentatge específics:
o Introduir als investigadors a la interfície de JASP.
o Facilitar la transició dels investigadors d'un altre programari quantitatiu amb llicència a JASP.
o Mostrar als investigadors com realitzar els procediments estadístics comunament acceptats en JASP.
o Mostrar als investigadors com interpretar els informes de resultats de JASP.

Continguts

1. Familiaritzant-se amb la interfície de JASP.
2. Estadística descriptiva en JASP.
3. Estadística inferencial en JASP:
3.1 Proves prèvies en JASP.
3.2 Proves paramètriques en JASP.
3.3 Proves no paramètriques en JASP.
4. Anàlisi de correlació en JASP.
5. Validació d'escales de mesurament multiítem en JASP:
5.1 Anàlisi factorial exploratori (AFE)
5.2 Anàlisi factorial confirmatori (AFC)
6. Anàlisi de regressió en JASP:
6.1 Prova prèvia i transformació de variables.
6.2 Regressió simple i múltiple.
6.3 Regressió per passos.
6.4 Efectes moderadors.
6.5 Efectes curvilinis.
6.6 Regressió logística.
7. Introducció a les equacions estructurals en JASP.
7.1 Efectes mediadors.

Competències que es desenvoluparan

En finalitzar el curs, s'espera que els estudiants siguen capaços de:
1. Familiaritzar-se amb l'ús del programari lliure JASP com a alternativa a altres programes amb llicència (SPSS, AMOS, EQS, etc.) per a realitzar anàlisis quantitatives de dades sense necessitat de comandos.
2. Desenvolupar capacitats d'investigació que els permeten oferir una resposta precisa en termes d'anàlisi quantitativa de dades utilitzant programari lliure.
3. Aplicar les tècniques estadístiques comunament acceptades en JASP.
4. Interpretar i informar els resultats de l'anàlisis generades en JASP.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Durant l'última sessió del curs, se sol·licitarà als assistents que realitzen un exercici pràctic. Aquest exercici consistirà a aplicar alguns procediments estadístics en JASP i informar breument els resultats. Aquest exercici serà individual.
Seguint les normes del SFPIE en relació amb l'assistència (85%)

Inscripció