Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Novetats

Nous reptes per al Servei de Política Lingüística de la Universitat de València

• 30 de de maig de 2019

El Servei de Política Lingüística fa balanç dels objectius aconseguits pel treball dels darrers anys i estableix noves línies de treball a mitjà i llarg termini.

Aquest matí, la rectora de la Universitat de València, M. Vicenta Mestre, i la vicerectora d’Estudis i Política Lingüística, Isabel Vázquez, han visitat les instal·lacions del Servei de Política Lingüística (SPL) de la Universitat, ubicat a l’Edifici Beatriu Civera, per a conèixer de primera mà les instal·lacions del servei, així com per a fer balanç dels objectius aconseguits i dels nous reptes de futur.

Una vegada han conegut les instal·lacions i el personal que dona sosteniment al servei, la rectora ha destacat el seu treball per a la Universitat de València, el qual ha caracteritzat de “fonamental” en “una institució –ha afirmat– que aposta fermament pel foment del valencià i el plurilingüisme, i que aporta un suport fonamental a tota la comunitat universitària”.

Aquest servei de la institució té la missió d’assolir l’ús normalitzat de la llengua pròpia i contribuir a l’augment del plurilingüisme dels membres de la comunitat universitària, així com aconseguir que les activitats acadèmiques, administratives i institucionals es desenvolupen de manera normal en valencià, com també el foment de la internacionalització mitjançant l’increment de l’ús de llengües estrangeres.

Les integrants del Consell de Direcció han pogut conèixer de la mà del director Rafael Castelló, i del cap del servei, Alfons Esteve, les persones que hi treballen diàriament i també les diferents seccions amb què compta: Assessorament Lingüístic, Dinamització Lingüística, Aprenentatge i Acreditació, Recursos Lingüístics i la unitat de gestió administrativa.

A més, també han mantingut una reunió per valorar el treball fet pel SPL els darrers anys, on les polítiques s’han centrat a aconseguir la igualtat entre les dues llengües oficials, on s’ha aconseguit, entre altres objectius, la presència del valencià en més del 40% de la docència en la Universitat de València.

D’altra banda, també han parlat de futur, i han coincidit que un dels reptes de la política lingüística de la Universitat ha de ser l’ampliació del plurilingüisme autocentrat, amb un augment significatiu de la presència de l’anglès en el funcionament diari de la institució, des del vessant administratiu fins al docent.

Imatges: