Logo UVFaculty of Social Sciences Logo del portal

Actuació: Con mucho Orgullo de la cantautora, poeta i escritora EMMA CADENAS

  • May 13th, 2025

Dia 15 de maig a les 11:30 h. - Punt de Trobada

Actuació en el Dia Internacional contra la LGTBIFÒBIA

organitzada entre la Facultat de Formació de Professorat i la Facultat de Ciències Socials

El 17 de maig de 1990 l'Organització Mundial de la Salut va deixar de considerar a l'homosexualitat com una malaltia mental.

Des de llavors, cada any en aquesta data commemorem el Dia Internacional contra la LGTBIfobia. Malgrat els reconeixements legals, al nostre país continuen existint casos de discriminació cap al col·lectiu LGBTI (lesbianes, gais, bisexuals, trans i intersexuals). Els delictes d'odi per motiu d'orientació sexual, identitat o expressió de gènere es compten en centenars.

L'educació és el pilar fonamental en el respecte a la diversitat, i les Universitats han d'acceptar la seua responsabilitat en aquesta tasca. Les institucions educatives, i molt en particular les universitats, no poden acollir en el seu si actituds discriminatòries que contribuïsquen al manteniment de les desigualtats.

Han de ser espais segurs per al seu alumnat, però també per al seu personal acadèmic i administratiu. Han de #convertir en llocs de la visibilitat de les persones LGTBI, espais on es pose en valor els beneficis d'una defensa enèrgica de la diversitat i dels drets humans, beneficis que repercutiran no solament en les pròpies Universitats, sinó en la societat en el seu conjunt. 

Per això, es fa tant més necessari visibilitzar les propostes que des de la pròpia comunitat sexodiversa representen la seua veu i el seu missatge. En aquest cas, el de la cantautora, poeta i escriptora trans peruana Emma Cadenas Mujica, alumna del màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat, de la UV. Ella ha convertit el seu art en una forma d'activisme, tant en les seues cançons com en els seus poemes, com ho demostra en les seues contínues presentacions a Espanya, on radica a Espanya des de 2023, després de deixar el seu país a causa de la violència de gènere.

Amb molt d'orgull és la proposta artística en viu d'Emma Cadenas, en la qual reuneix diverses de les seues millors cançons i poemes relacionats amb els temes de la identitat, l'amor, el transfeminismo, la tolerància, la migració i altres vivències més comunes. És un espectacle de profund lirisme en el qual intercala les seues interpretacions musicals i poètiques.