Logo UVFacultat de Ciències Socials Logo del portal

Els Horts Urbans i la Ciutat

  • 12 de febrer de 2016
Els Horts Urbans i la Ciutat

Amb la intervenció de Pilar Soriano (regidora de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de València), Nerea Morán i José Luis Fernández 'Kois' (autors del llibre "Raíces en el asfalto. Pasado, presente y futuro de la agricultura urbana") i Arturo Sanz (membre dels Horts Urbans de Benimaclet)

  • Xerrada - Taula rodona: Els horts urbans i la ciutat
  • Data: Divendres 19 de febrer,
  • Hora: 12'00 h.
  • Lloc: Sala d'Actes de la Facultat de Ciències Socials
  • Intervenen:
    •  Pilar Soriano (regidora de Parcs i Jardins de l'Ajuntament de València).
    • Nerea Morán i José Luis Fernández 'Kois' (autors del llibre "Raíces en el asfalto. Pasado, presente y futuro de la agricultura urbana").
    • Arturo Sanz (membre dels Horts Urbans de Benimaclet).

Als darrers anys es multipliquen les iniciatives d'agricultura urbana al nostre país, tot connectant amb una tendència global i un corrent històric de mobilització ciutadana per recuperar espais verds productius autogestionats dins de les ciutats. Les claus interpretatives dels horts urbans comunitaris que proliferen a hores d'ara estan en l'emergència de moviments socials amb voluntat de participar en el disseny i gestió de la ciutat, en la degradació dels espais urbans i periurbans (com ara l'Horta de València) fruit de la irracional dinàmica inmobiliaria i en la propia crisi, que estimula respostes comunitàries i evidencia els límits del model agroalimentari imperant.

En aquesta taula rodona, organitzada per la Facultat de Ciències Socials, es planteja la relació entre els horts urbans i la ciutat, amb una reflexió sobre els antecedents i el lloc actual de l'agricultura urbana en les agendes de transformació social a càrrec de Nerea Morán i José Luis Fernández, i les aportacions de Pilar Soriano com a regidora de l'ajuntament de València i Arturo Sanz com a participant en l'experiència d'horts urbans de Benimaclet.