L'investigació s'ha decantat per l'anàlisi de les Comissions d'Igualtat, la seua creació, rellevància i justificació de la seua existència.
L'anàlisi qualitativa del repartiment de les responsabilitats polítiques entre dones i homes a fi de determinar si aquest segueix o no i en quin grau, els rols de gènere. L'anàlisi comparativa dels resultats dels processos electorals celebrats abans de ser aprovada la LOI i en el seu primer període de vigència, ampliat amb l'estudi de la participació en els diferents òrgans de les Assemblees legislatives: eleccions al Congrés dels Diputats i Senat, Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes i Municipals seleccionades.
Aquest projecte –que sorgeix en part com a continuació de treballs anteriors, en els quals s'han posat de manifest els efectes que les idealitzacions i prescripcions culturals entorn del gènere produeixen en la construcció de la subjectivitat, així com els usos i abusos mediàtics en la representació de la violència contra les dones- pretén el disseny, anàlisi i avaluació d'experiències curriculars en les quals s'ha introduït una reflexió sobre la violència de gènere i les seues representacions en diversos discursos, com a mitjà per a generar coneixements i pràctiques educatives igualitàries. La càrrega de violència simbòlica que subjau a la subjectivitat femenina s'encobreix sota formes benèvoles de sexisme transmeses en l'imaginari col·lectiu, i està present en la dificultat per a percebre la simetria de les relacions entre sexes i detectar formes subtils de violència. Partim del supòsit que la conceptuació de la violència contra les dones en l'àmbit educatiu està impregnada de visions i coneixements provinents, entre uns altres, dels mitjans, i que aquests han de sotmetre's a consideració des de la docència, desvetlant els mites, les creences estereotipades, així com les tensions i asimetries que subjauen als models normatius de gènere.
Els mitjans audiovisuals constitueixen així mateix l'instrument principal de la proposta d'intervenció participativa que constitueix l'eix del projecte, prenent en consideració la influència que aquestes noves formes de comunicació tenen en l'imaginari social dels i les adolescents.
Projecte de la Iniciativa Comunitària EQUAL, promoguda pel Fondo Social Europeu, englobat en l'eix IV d'Igualtat d'Oportunitats entre homes i dones, 2005/2007
Avaluació externa del pla director del voluntariat de la Comunitat Valenciana i del Pla d'acció del voluntariat
Programa d'Igualtat d'Oportunitats (PRIO): implantació de plans d'igualtat des de l'anàlisi de costos i beneficis per a les organitzacions laborals
La integració de les dones musulmanes: anàlisi normativa i de les polítiques públiques
El dret a la participació política d'homes i dones: conseqüències de l'aplicació de la LOI als processos electorals
Superant discriminacions i violències: proposta participativa per a la igualtat entre els sexes en la adolescència
Identitats de gènere en les cultures polítiques d'esquerra en el segle XX en Espanya
Ciutadania femenina, política i igualtat en l'Espanya del segle XX
European Commission Network of Experts in the Fields of Employment, Social Inclusion and Gender Equality Issues
Projecte Profesion@l.
Monitoring progress towards gender equality in the 6th framework programme - TENDER
Realització de valoració i selecció de textos per a la Direcció general de l'Institut de la Dona
Imaginari cultural, construcció d'identitats de gènere i violència: formació per a la igualtat en la adolescència






