University of Valencia logo Logo University Institute of Women Studies Logo del portal

L'investigació s'ha decantat per l'anàlisi de les Comissions d'Igualtat, la seua creació, rellevància i justificació de la seua existència. L'anàlisi qualitativa del repartiment de les responsabilitats polítiques entre dones i homes a fi de determinar si aquest segueix o no i en quin grau, els rols de gènere. L'anàlisi comparativa dels resultats dels processos electorals celebrats abans de ser aprovada la LOI i en el seu primer període de vigència, ampliat amb l'estudi de la participació en els diferents òrgans de les Assemblees legislatives: eleccions al Congrés dels Diputats i Senat, Assemblees Legislatives de les Comunitats Autònomes i Municipals seleccionades.
Aquest projecte –que sorgeix en part com a continuació de treballs anteriors, en els quals s'han posat de manifest els efectes que les idealitzacions i prescripcions culturals entorn del gènere produeixen en la construcció de la subjectivitat, així com els usos i abusos mediàtics en la representació de la violència contra les dones- pretén el disseny, anàlisi i avaluació d'experiències curriculars en les quals s'ha introduït una reflexió sobre la violència de gènere i les seues representacions en diversos discursos, com a mitjà per a generar coneixements i pràctiques educatives igualitàries. La càrrega de violència simbòlica que subjau a la subjectivitat femenina s'encobreix sota formes benèvoles de sexisme transmeses en l'imaginari col·lectiu, i està present en la dificultat per a percebre la simetria de les relacions entre sexes i detectar formes subtils de violència. Partim del supòsit que la conceptuació de la violència contra les dones en l'àmbit educatiu està impregnada de visions i coneixements provinents, entre uns altres, dels mitjans, i que aquests han de sotmetre's a consideració des de la docència, desvetlant els mites, les creences estereotipades, així com les tensions i asimetries que subjauen als models normatius de gènere. Els mitjans audiovisuals constitueixen així mateix l'instrument principal de la proposta d'intervenció participativa que constitueix l'eix del projecte, prenent en consideració la influència que aquestes noves formes de comunicació tenen en l'imaginari social dels i les adolescents.
Projecte de la Iniciativa Comunitària EQUAL, promoguda pel Fondo Social Europeu, englobat en l'eix IV d'Igualtat d'Oportunitats entre homes i dones, 2005/2007