Logo de la Universitat de València Logo Càtedra d'Empresa Familiar Logo del portal

Llista de publicacions

Resultats de la cerca29 resultats

  • Imatge representativa de la publicació

    “Com influeix l’heterogeneïtat de les Empreses Familiars en les decisions de govern familiar”.

    Rocío Arteaga (Universitat d’Oviedo) Alejandro Escribá (Universitat de València i IVIE)

    (2020). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 4/2020. "Claves para la internacionalización de la empresa familiar"

    David Carnicer Sospedra (Consortia Consultores)

    (2020). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Heterogeneidad en las empresas familiares: Contextualizando la adopción de mecanismos de Gobierno Familiar.

    Arteaga, Rocío; Escriba-Esteve, Alejandro

    (2020). Article

    This research is aimed to better understand what characteristics of family firms create a context in which family governance systems are more frequently adopted. Taking into account the characteristics of family firms in terms of ownership structure, management involvement, and family and organizational complexity, we identify four different contexts that create different communication needs and are related to the use of different family governance mechanisms. We characterize the different contexts or types of family firms as: founder-centric, protective, consensual, and business-evolved. Our findings show that family protocols are associated to contexts with high family involvement in...

    This research is aimed to better understand what characteristics of family firms create a context in which family governance systems are more frequently adopted. Taking into account the characteristics of family firms in terms of ownership structure, management involvement, and family and organizational complexity, we identify four different contexts that create different communication needs and are related to the use of different family governance mechanisms. We characterize the different contexts or types of family firms as: founder-centric, protective, consensual, and business-evolved. Our findings show that family protocols are associated to contexts with high family involvement in management and family complexity, while family councils are more frequent when there is a separation of managerial and ownership roles and there is a high organizational and family complexity. The study highlights the value of social systems theory in order to explain the association between the characteristics of different firm types and contexts, and the use of family councils and family protocols to govern the relationship between the owner family and the business. Family governance mechanisms are widely recommended by practitioners and scholars. However, they are usually adopted only by a small percentage of family firms. This study helps to better understand what family governance systems may be more appropriate in different contexts and relativize the necessity of these governance mechanisms in function of the communication needs created within each context.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de trabajo 3/2019. La continuidad de la Empresa Familiar: Cómo vincular a las próximas generaciones

    Alejandro Escribá-Esteve. UV, Director de la Cátedra de Empresa Familiar

    (2019). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Nota de investigación 01/2018: El tamaño de la empresa, fuente de competitividad.

    Joaquín Juste Méndez y Alejandro Escribà-Esteve.

    (2019). Recurs electrònic

    Mediante esta nota de investigación, basada en el informe sobre "caminos para mejorar la competitividad de las empresas valencianas" de la Asociación Valenciana de Empresarios (AVE), pretendemos demostrar la importancia que tiene el tamaño de las empresas para la competitividad y la productividad de esta.

  • Imatge representativa de la publicació

    Cuaderno de Trabajo 2/2018. "Llegó mi momento." Herramientas y tácticas para un relevo efectivo del liderazgo en la empresa familiar.

    Alejandro Escribá-Esteve (UV), Fidel García-Guzmán García (Guzmán Global) y Agustín Gregori Bernabeu (Grefusa).

    (2018). Recurs electrònic

  • Imatge representativa de la publicació

    Quadern de Treball 1/2018. La profesionalització de l'empresa familiar: conceptualització i elements clau

    José María Badía. Societaria i Univeritat de València Alejandro Escribá-Esteve. Uniersitat de València.

    (2018). Article

    Quadern de Treball 1/2018. La profesionalització de l'empresa familiar: conceptualització i elements clau.

  • Imatge representativa de la publicació

    Nota d'investigació 01/2017: Tenen les empreses familiars un problema de competitivitat?

    Escribá Esteve, Alejandro

    (2017). Informes

    Tenen les empreses familiars un problema de competitivitat?. Cátedra de Empresa Familiar de la Universitat de València. Num.1, enero 2017

    En la nota d'investigació #1 d'esta nova col•lecció es mostren resultats d'un anàlisis comparatiu de la competitivitat de les empreses familiars enfront de les no familiars. Els resultats de les nostres investigacions mostren que les empreses familiars patixen, com a mitjana, d'un dèficit de competitivitat enfront de les empreses no familiars. Esta falta de competitivitat s'observa sobretot en la menor presència d'empreses familiars en els grups d'empreses amb major nivell competitiu. No obstant això, este problema de menor competitivitat no es produïx en el cas de les empreses familiars que han aconseguit una major dimensió. De fet, les empreses familiars grans són tan competitives o més...

    En la nota d'investigació #1 d'esta nova col•lecció es mostren resultats d'un anàlisis comparatiu de la competitivitat de les empreses familiars enfront de les no familiars. Els resultats de les nostres investigacions mostren que les empreses familiars patixen, com a mitjana, d'un dèficit de competitivitat enfront de les empreses no familiars. Esta falta de competitivitat s'observa sobretot en la menor presència d'empreses familiars en els grups d'empreses amb major nivell competitiu. No obstant això, este problema de menor competitivitat no es produïx en el cas de les empreses familiars que han aconseguit una major dimensió. De fet, les empreses familiars grans són tan competitives o més que les seues homòlogues no familiars. Esta evidència suggerix que el creixement empresarial constituïx un element facilitador per a evitar o minimitzar molts dels problemes que solen anar associats a la vinculació família-empresa, sense perdre necessàriament els aspectes positius associats al caràcter familiar de la propietat i la direcció.

    Llegir més Ocultar
  • Imatge representativa de la publicació

    El protocol familiar: Metodologies i Recomanacions Per al seu Desenvolupament i Implantació

    Camisón, César; Ríos, Alejandro

    (2016). Recurs electrònic

    Comprar.

  • Imatge representativa de la publicació

    Nota d'investigació 05/2015: Rentabilitat del capital i creiximent al mercat de la empresa familiar vs no familiar: anàlisi empíric al sector turístic espanyol

    Camisón Zornoza, César; Forés Julián, Beatriz; Puig Denia, Alba

    (2015). Informes

    Rentabilitat del capital i creiximent al mercat de la empresa familiar vs no familiar: anàlisi empíric al sector turístic espanyol. Càtedra de Empresa Familiar, Universitat de València. Num.5. Octubre 2015

    Aquest treball analitza l'acompliment de l'empresa turística, com a mesura de la seua fortalesa competitiva, a partir dels seus resultats economicfinancers, comparant el perfil de l'empresa familiar davant la no familiar. Aquest estudi es justifica per l'important paper que juga el sector turístic en l'economia espanyola i les seves perspectives de creixement a nivell mundial, així com per les seves característiques estructurals en part derivades pel notable pes d'empreses de propietat familiar. Els resultats económicfinancieros han estat mesurats d'acord amb la rendibilitat del capital de l'empresa, el seu creixement de les vendes i quota de mercat, la seva eficiència productiva i la seva...

    Aquest treball analitza l'acompliment de l'empresa turística, com a mesura de la seua fortalesa competitiva, a partir dels seus resultats economicfinancers, comparant el perfil de l'empresa familiar davant la no familiar. Aquest estudi es justifica per l'important paper que juga el sector turístic en l'economia espanyola i les seves perspectives de creixement a nivell mundial, així com per les seves característiques estructurals en part derivades pel notable pes d'empreses de propietat familiar. Els resultats económicfinancieros han estat mesurats d'acord amb la rendibilitat del capital de l'empresa, el seu creixement de les vendes i quota de mercat, la seva eficiència productiva i la seva solvència financera. Els indicadors objectius de resultats procedeixen de la pròpia empresa o de dues fonts secundàries: SABI i INFORMA D & B. Elanálisis de la competitivitat expost es completa amb altres indicadors basats en l'autoavaluació per la direcció en relació a la competència, capturats a través d'un estudi primari que compta amb una mostra de 1.019 empreses.

    Llegir més Ocultar

    Depòsit legal: V-2766-2015 

    ISBN: 978-84-370-9862-3