University of Valencia logo Logo General Foundation Logo del portal

La Fundació General de la Universitat de València compta amb una estructura de serveis generals per a donar suport a l’execució de les activitats que es desenvolupen a través dels seus programes, departaments, àrees i unitats, amb l’objectiu principal de que es complisquen d´una manera adequada i eficient totes les tasques de gestió administrativa i de control pressupostari, i de vetlar pel compliment de totes les obligacions jurídiques, comptables i fiscals que li són d´aplicació.

Els Serveis Generals s’estructuren així:

Gerència
Des de la Gerència es coordina i supervisa la planificació i execució de tots els programes i projectes de les diferents àrees d’activitat, garantint el compliment dels fins de la Fundació, així com l’adequada visualització de la institució. A més, es coordina la relació amb els diferents programes i departaments a través dels seus responsables. Es du a terme les relacions amb l'òrgan de govern, el Patronat, i vetla pel compliment dels acords adoptats per aquest. Té la funció d’interlocució amb les entitats públiques i privades amb les quals la Fundació General de la Universitat de València es relaciona per la seua activitat.

Departament Administratiu i Comptabilitat
Des d’aquest Departament es realitzen les tasques comptables, fiscals, de control pressupostari, de control de les instruccions de contractació, de tresoreria, prevenció de riscos laborals, etcètera, establides per les diferents normatives; així com també la preparació de tot tipus d’informes econòmics i financers que en són sol·licitats, internament o externament.

Departament Jurídic
Elabora dictàmens i emet la seua opinió sobre els aspectes analitzats de les diferents situacions o plantejaments que siguen requerits per la Gerència, amb opinió sobre les diferents vies -civils, mercantils i administratives- i de la normativa específica del sector fundacional. Manté informada a la Gerència sobre les possibles modificacions que es produïsquen sobre la normativa aplicable i dels possibles efectes sobre l'activitat de la Fundació.

Departament de Recursos Humans

El Departament de Recursos Humans té com a funció principal la gestió de personal, que, entre unes altres accions, du a terme la formalització dels contractes i la gestió de nòmines, i intervé en els processos de selecció de personal, permisos, vacances, baixes i qualsevol qüestió relacionada amb les gestions ordinàries en matèria de personal. A més, té la funció de la coordinació de les accions relacionades amb la prevenció de riscos laborals.

Departament Informàtic
El Departament Informàtic té com a funció principal donar suport tècnic informàtic a tots els programes, departaments, projectes i unitats de la Fundació General.

Departament de Màrqueting i Comunicació
El Departament de Màrqueting i Comunicació dissenya i desenvolupa accions de màrqueting, imatge, publicitat, comunicació i difusió de les activitats i projectes que la Universitat emprén amb el suport de la Fundació i per mitjà dels seus departaments, àrees i programes. L'objectiu prioritari és aconseguir una visibilitat social adequada, adoptant una política d’imatge i de comunicació d'acord amb les polítiques comunicatives de la UV.

Quant a la projecció de la imatge gràfica de la Universitat de València, destaca la tasca desenvolupada juntament amb La Tenda de la Universitat mitjançant l’aplicació de la identitat gràfica en els productes promocionals i corporatius.

En l’àmbit de premsa i comunicació es dóna cobertura informativa als programes i projectes de la Fundació, sent les principals línies de treball les següents:

  1. Facilitar informació rigorosa i actualitzada de l’activitat que genera la Fundació General de la Universitat de València, a través dels seus serveis, projectes, àrees i programes, al personal de la Fundació, a la comunitat universitària (PDI, PAS i alumnat) i a la societat valenciana.
  1. Transcendir aquesta presència a l’àmbit estatal a través del contacte i la relació amb els mitjans de comunicació generalistes (premsa, ràdio, televisió, agències i internet) i l’Asociación Española de Fundaciones.
  1. Donar suport i assessorament als serveis, unitats, àrees i departaments de la Fundació en matèria de comunicació externa i interna.

Accions estratègiques
Com a fet més rellevant, durant el 2019 s’ha dut a terme la implantació progressiva del nou gestor de continguts web de les diferents àrees de la Fundació. A finals d'any, només restà pendent de migrar el contingut del Centre de Documentació Europea i del Centre de Documentació en Cooperació InfoSud, així com la creació de nous llocs, com el de La Tenda de la Universitat, i d'altres vinculats a nous projectes, com l’Arxiu Valencià de l’Disseny, amb l’objectiu d’unificar la imatge de tots aquests d’acord amb la nova imatge web de la Universitat de València.

Amb aquest motiu, s’han dut a terme sessions formatives extraordinàries a tot el personal responsable de mantindre els continguts, crear notícies i pàgines, a més de la formació bàsica ja rebuda pel personal de la Unitat Web i Màrqueting de la UV.

D’altra banda, la creació de les noves marques i la seua nova identitat gràfica (UVocupació, UVgandia, UVdiscapacitat...) ha suposat l’actualització dels materials i suports a aquesta nova identitat.

La creació dels Premis UVocupació se suma a les accions que, com els Fòrums d’Ocupació, busquen acostar les empreses a l’àmbit universitari i reconéixer la seua importància en la projecció laboral de l’estudiantat.

En el plànol cultural, la Fundació continua donant suport a la programació de l'Escola Europea de Pensament Lluís Vives que el 2019 va organitzar 39 activitats entre taules redones, conferències, tallers i presentacions de llibres, amb la participació d’experts i personalitats nacionals i internacionals com ara Laura Freixas, Anna Caballé, Josep Lluís Canet, Maxwell Boykoff, Charo Nogueira, Mariano Barbacid, Michel Wieviorka, Adolfo Plasencia, Esmeralda Berbel, Roger Chartier, María Fernanda Espinosa, Lucas González Ojeda, Fernando J. Ballesteros, Manuel Castells i Josep Piqué, entre uns altres.

L'Escola Lluís Vives continua amb els cicles de conferències 'Dones Creadores' i 'Les Raons d’Europa', i durant aquest curs inicia dos nous cicles: 'Els grans reptes de la ciència', amb motiu de la publicació del número 100 de 'Mètode', la revista de difusió de la investigació de la Universitat de València; i 'La Segona Digitalització', coordinat per Adolfo Plasencia, periodista de ciència i tecnologia, professor de la UPV i autor del llibre 'Is the Universe a Hologram?'.

Així mateix, s'ha continuat treballant estretament amb el Vicerectorat de Cultura i Esport en la gestió i difusió del programa 'Art i Ment', un projecte d'intervenció sociocultural amb l’objectiu de promocionar la creativitat, l’expressió artística i la integració social en menors que va aconseguir un resultat exitós. En el curs 2019-2020, el programa comptà amb la col·laboració del Màster Universitari en Intervenció Psicològica en Àmbits Socials (MIPAS-UV) i del projecte Barris Inclusius de l’Ajuntament de València.