Què és?
Són cercadors de solucions a nivell de comunicació digital. L'editor transmèdia crea i gestiona contingut que s'estén a través de múltiples plataformes i mitjans de comunicació
Quines són les característiques del Editor Transmedial?
- Desenvolupament d'estratègies: Treballar en col·laboració amb escriptors, productors, dissenyadors i altres professionals per a desenvolupar estratègies que integren la narrativa en múltiples plataformes i mitjans.
- Supervisió de contingut: Assegurar-se que el contingut creat siga coherent i cohesiu en totes les plataformes, mantenint la integritat de la història i els personatges.
- Adaptació de contingut: Adaptar contingut d'una plataforma a una altra, assegurant que s'ajuste a les característiques i requisits de cada mig específic.
- Avaluació de resultats: Analitzar el rendiment del contingut en cada plataforma i realitzar ajustos segons siga necessari per a optimitzar el compromís del públic.
En quines àrees pot treballar un o una professional?
El camp és molt ampli, algunes d'estes àrees són publicitat, entreteniment, educació, comunicació corporativa, desenvolupament de contingut digital, publicitat i màrqueting, cultura, etc.
Quines competències són importants i s'han de desenvolupar?
- Comunicació
- Col·laboració interdisciplinària
- Escolta, comprensió del client
- Adaptació al canvi
- Treball en equip
- Aprenentatge continu
Quines empreses estan especialitzades en Comunicación Digital ?
Qualsevol empresa que busque arribar a la seua audiència de manera efectiva a través de múltiples canals i mitjans pot beneficiar-se de comptar amb un editor transmèdia en el seu equip.