La Universitat de València va dissenyar un Sistema de Garantia Interna de Qualitat (SGIQ) indicant els processos a seguir i les evidències que s'han de generar. El seguiment correcte dels procediments i l'emmagatzematge adequat de les evidències han de ser assegurats, i la forma eficient de fer-ho és mitjançant un sistema informàtic que a més faciliti el treball dels usuaris.
Es va plantejar per això el desenvolupament d'un sistema informàtic que cobrís les següents funcionalitats:
- Controlar el flux dels procediments de manera que es compleixin les diferents tasques en la seqüència establerta, assignant-les als usuaris pertinents, rebent i generant la informació apropiada en cada cas.
- Emmagatzemar de manera estructurada, per a la seua ulterior consulta o anàlisi, la informació emprada i/o generada en cada tasca.
- Permetre als usuaris veure si els correspon realitzar alguna tasca, i proporcionar-los la informació necessària per realitzar-la.
- Avisar als usuaris pertinents quan els correspon realitzar alguna tasca i quan venç el termini límit per realitzar-la.
- Informar als usuaris responsables de cada centre (i als tècnics/as de la Unitat de Qualitat) de:
- l'estat en què es troba cada procediment,
- els usuaris encarregats de les tasques actives i
- el termini per realitzar-les,
- Permetre als usuaris responsables consultar tota la informació emmagatzemada fins al moment.