Opening ceremony of the 2023-2024 academic year.

Master's Degree in Theoretical Chemistry and Computational Modelling (Erasmus Mundus)

  • Students know theories and methods of calculation associated with kinetic processes and evaluate its applicability to the calculation of speed constants.
  • El estudiante comprende y maneja las herramientas matemáticas requeridas para el desarrollo de la Química Teórica en sus aspectos fundamentales y sus aplicaciones.
  • El estudiante es capaz de discernir entre los diferentes métodos existentes y cómo seleccionar el más adecuado para cada problema.
  • Students understand the basic principles of "ab initio" methodologies and Density Functional Theory
  • Students are able to develop efficient programs in FORTRAN in order to use such tools in their daily work.
  • Students handle the most common programming techniques in physics and chemistry and are familiar with the essential computational tools in these areas.
  • Students are familiar with the fundamental postulates of Quantum Mechanics necessary for a good understanding of the most common methods used in quantum chemistry
  • El estudiante posee la base matemática necesaria para el correcto tratamiento de la simetría en átomos, moléculas y sólidos, con énfasis en las posibles aplicaciones.
  • El estudiante debe saber calcular funciones de partición y aplicar las estadísticas cuánticas y la clásica a los sistemas ideales de interés en Química.
  • Students understand the basis of Statistical Mechanics formulated from the collectivities.
  • El estudiante debe ser capaz de mantener una conversación en una lengua extranjera, normalmente inglés, y se expresa correctamente tanto en forma oral como escrita.
  • El estudiante debe ser capaz de desenvolverse oralmente, en una lengua extranjera, en diferentes contextos de la vida cotidiana.
  • Presentar públicamente los resultados de una investigación, comunican las conclusiones a un tribunal especializado, personas u organizaciones interesadas y debate con sus miembros aspectos relativos a los mismos.
  • Ser capaz de realizar una contribución a través de una investigación original que amplíe las fronteras del conocimiento en simulación Química, desarrollando un corpus sustancial, que merezca, al menos en parte, la publicación referenciada a nivel nacional.
  • El estudiante tiene capacidad de generar nuevas ideas.
  • Manejar las principales fuentes de información científica, siendo capaces de buscar información relevante en internet, de las bases de datos bibliográficas y de la lectura crítica de trabajos científicos.
  • Conocer, manejar e interpretar las técnicas computacionales más comunes empleadas en la resolución de problemas químicos.
  • Comprender los fundamentos teóricos y prácticos de técnicas con las que puede analizar la estructura electrónica, morfológica y estructural de un compuesto.
  • Students acquire an overview of the different applications of the Theoretical Chemistry and modeling in the fields of Chemistry, Biochemistry, Materials Sciences, Astrophysics and Catalysis.
  • Students broaden and/or acquire knowledge of the basic methods of Quantum Chemistry and evaluate its applicability in a critical way.
  • Students demonstrate their knowledge and understanding of the facts applying concepts, principles and theories related to the Theoretical Chemistry and Computational Modeling.
  • El estudiante posee razonamiento crítico.
  • El estudiante es organizado en el trabajo y sabe gestionar el tiempo.
  • Skills in analysis and synthesis.
  • El estudiante es capaz de trabajar en equipo tanto a nivel multidisciplinar como con sus propios pares.
  • El estudiante es capaz de resolver problemas y tomar decisiones.
  • El estudiante es capaz de adaptarse a diferentes entornos culturales.
  • Students are able to foster, in academic and professional contexts, technological and scientific progress within a society based on knowledge and respect for: a) fundamental rights and equal opportunities between men and women, b) The principles of equal opportunities and universal accessibility for persons with disabilities, and c) the values ​​of a culture of peace and democratic values.
  • Know a foreign language.
  • Students should possess and understand foundational knowledge that enables original thinking and research in the field.
  • Students should demonstrate self-directed learning skills for continued academic growth.
  • Students should communicate conclusions and underlying knowledge clearly and unambiguously to both specialized and non-specialized audiences.
  • Students should be able to integrate knowledge and address the complexity of making informed judgments based on incomplete or limited information, including reflections on the social and ethical responsibilities associated with the application of their knowledge and judgments.
  • Students should apply acquired knowledge to solve problems in unfamiliar contexts within their field of study, including multidisciplinary scenarios.
  • Student are familiar with computational techniques which, based on mechanics and molecular dynamics, are the basis for designing molecules of interest in fields such as pharmacology, petrochemistry, etc.
  • Students know and critically evaluate the applicability of advanced methods of quantum chemistry to quasi-generated systems, such as systems with transition metals or excited states (their spectroscopy and reactivity).
  • Students know the theories and calculation methods for the study of solids and surfaces. Critical evaluation of its applicability to problems of catalysis, magnetism, conductivity, etc.
  • Students know the existence of advanced computational techniques such as instruction and data channeling, superscalar and multiscalar processors, chain operations, parallel platforms, etc.
  • Saber analizar y comprender el funcionamiento de los distintos tipos de sociedades. Identificar el tipo social más adecuado dadas las necesidades de los socios que integrarán la sociedad y la actividad económica a desarrollar.