Foto | Nom i cognoms | Adreça | + info | Biografia |
---|---|---|---|---|
ALBA PAGAN, ESTER |
51238 |
|||
ARCINIEGA GARCIA, LUIS MANUEL |
Departamento de Historia del Arte, Facultad de Geografía e Historia. Avd. Blasco Ibáñez, 28; 46010 Valencia (España) (9638) 64103 |
Biografia | ||
Va estudiar a la Universitat de València i es va doctorar en Història de l'Art a l'any 2000 amb la Tesi El monasterio de San Miguel de los Reyes. Arquitectura y construcción en el ámbito valenciano de la Edad Moderna. En 2001 va obtenir la plaça de professor titular i el 2017 la de catedràtic d'Universitat. La seva docència es desenvolupa a través de temes relacionats amb el patrimoni artístic, l'art i l'arquitectura del Renaixement i el Barroc, i l'aplicació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l'ensenyament i la investigació en Història de l'Art. Ha dirigit nombroses tesis doctorals i Treballs Fi de Màster. La seva recerca se centra en el patrimoni artístic, amb especial atenció als aspectes culturals i visuals, així com al patrimoni de l'obra pública. Ha dirigit i participat en nombrosos projectes d'investigació. Ha tractat les obres en el seu esdevenir: realització, usos i recepció al llarg del temps. Actualment, desenvolupa aquest enfocament en el projecte d'I+D "Memòria, Imatge i Conflicte en l'Art i l'Arquitectura del Renaixement: la Revolta de les Germanies a València", Ministeri de Ciència i Competitivitat. Ha participat en nombroses conferències, seminaris i congressos, i ha escrit nombroses publicacions relacionades amb les activitats artístiques i arquitectòniques a l’Espanya de l'Edat Moderna. Ha estat director d'Ars Longa. Cuaderns d'Art, 2009 2014, i és membre del comitè editorial de diferents revistes. Ha estat coordinador del programa de doctorat en Història de l'Art (UJI i UVEG, amb Menció cap a l'Excelencia) de 2011 a 2015, i director de Departament de 2008 a 2014. Des de 2017 és director de la càtedra institucional "Demetrio Ribes", dedicada a la història de l'obra pública. |
||||
AVILA VALVERDE, ANDRES |
Departament d'Història de l'Art, Despatx 403 Facultat de Geografia i Història. Universitat de València Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València (España) 96 386 42 41 (D) |
Biografia | ||
Personal Investigador en Formació (PIF) del Departament d'Història de la Universitat de València (2020). Andrés Ávila Valverde (Mislata, 1995) és graduat en Història (2013-2017) i en Història de l'Art (2017-2019), ambdues titulacions per la Universitat de València. Gràcies al programa ERASMUS va poder realitzar una estada durant el curs 2015-2016 a la Università della Sapienza, a Roma. Així mateix, ha realitzat pràctiques curriculars en el Museu d'Història de València on va treballar en aspectes relatius a la comunicació i les xarxes socials (2017) i ha col·laborat amb la revista Makma d'arts visuals i cultura contemporània (2019). En el curs 2018-2019 va obtenir la Beca de Col·laboració amb el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, iniciant-se en les tasques investigadores vinculades a aquest departament. No obstant això, la seva producció acadèmica va començar després de la realització del Màster Universitari d'excel·lència acadèmica en Història de l'Art i Cultura Visual de la Univesitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló (2019-2020) amb un Trenall Final de Màster dirigit per la professora Mercedes Gómez-Ferrer titulat Los Tudor en el audiovisual contemporáneo: La imagen de Enrique VIII y sus esposas a través del cine. La posterior obtenció de la beca de Formació del Professorat Universitari (FPU) del Ministeri d'Universitats, li va permetre convertir-se, a partir de l'1 de novembre de 2020, en Personal Investigador en Formació (PIF) al Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. Els seus interessos generals versen sobre l'art, la història, la cultura, el cristianisme i les llengües. Actualment es dedica a la investigació i realització de la seva tesi doctoral que porta per títol 'L'EUCARISTIA EN L'ART VALENCIÀ: CAPELLES DE COMUNIÓ I TRASAGRARIOS' inserida en el Projecte de Recerca R + D del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat: GEOART (https://geoart.es/) sobre Geografies de la mobilitat artística. València en època Moderna, dirigit per la professora i catedràtica Mercedes Gómez-Ferrer Lozano (mercedes.gomez-ferrer@uv.es). Finalment, des de desembre de 2020 obstenta el càrrec de vicepresident de l'Associació de joves investigadors de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València, 'Pangaea', de la qual és membre des de 2019. |
||||
ARENAS ORIENT, CARLOS JAVIER |
Biografia | |||
Doctor en Història de l'Art (Universitat de València, 2005). Ha estat docent a la Universitat Politècnica de València ia la Universitat Oberta de Catalunya. Des del 2010 imparteix classes d'Història de l'Art i Història del Cinema a la Universitat de València. Com a curador és responsable de diverses exposicions internacionals dedicades a HR Giger (València 2007; Sant Sebastià 2009; Gruyerés 2017; Nantes 2017, Ciutat de Mèxic 2019; Barcelona 2021; Tabasco 2022), José Hernández (València, Madrid 2016; Denia 2022, Alcoi, Villena 2023), Joan Castejón (València 2017; Denia 2022), el disseny cinematogràfic (València 2009) i l'Art fantàstic (València i Alacant 2013; Sant Sebastià 2014; Tabasco 2023). A més de conferències i ponències sobre art, cinema i avantguardes artístiques, ha publicat nombrosos articles a revistes especialitzades ia catàlegs d'exposicions relacionats amb l'art i el cinema fantàstic. Com a guionista ha treballat a la televisió (Culto Cinemascope, Rolling Stone Colòmbia 2021) i al cinema (Bayne Studios, Nova York, 2023). |
||||
BAIXAULI ROMERO, RAQUEL |
||||
BALLESTER BUIGUES, IRENE |
||||
BAYO MOLINA, ANA |
Departamento de Historia del Arte Despacho 403 Facultat de Geografía e Historia Avenida Blasco Ibáñez, 28 46010 |
|||
BENITO GOERLICH, DANIEL |
Departament Història de l'Art Universitat de València Despatx: 316 |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] Daniel Benito Goerlich (València 1955) és Llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció Història) MEC 19/9/77, Doctor en Geografia i Història (Especialitat Història de l'Art) MEC 22/6/81; amb qualificació: excel·lent cum laude per unanimitat, i premi extraordinari de doctorat per la Facultat de Geografia i Història el 1983. Catedràtic en el Departament d'Història de l'Art, al cos docent pertany des de 1977. Ha estat Conservador del Patrimoni històric artístic de la UVEG des de 1987 a 2018. Director del Museu del Patriarca del Reial Col·legi Seminari de Corpus Christi. Ha dedicat la seva investigació a l'arquitectura del segle XIX, la conservació del patrimoni cultural, la història, iconografia i l'art valencià.
|
||||
BESO ROS, ADRIAN |
83398 |
Biografia | ||
Torrent, 1967. Llicenciat en Geografia i Història (1990) i doctor en Historia de l'Art (2010) per la Universitat de València. Ha desenvolupat l’activitat professional com a director del Museu Comarcal de l'Horta Sud Josep Ferrís March, des de la seua creació en 1996, fins l'any 2013. Al llarg de tot aquest periode ha compaginat aquesta activitat amb la docència com a professor associat en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. En 2013 va obtenir una plaça de professor ajudant doctor i des de 2018 és professor titular. Membre electe del claustre des de 2014, on com a tal ha format part de diversos òrgans de gestió universitària, com el Consell de Govern, la Comissió d'Estatuts i la Mesa del Claustre. Entre 2018 i 2023 ha estat director de l'àrea de patrimoni cultural de la Universitat de València. Les seues línies d'investigació se centren en l'estudi d'algunes manifestacions del patrimoni cultural relacionades amb els paisatges on s'integren, com ara l'arquitectura popular, l'arquitectura industrial i el patrimoni de l’obra pública, sobre les que ha publicat diferents aportacions en revistes especialitzades i en obres col·lectives. Ha treballat en l'elaboració dels inventaris de patrimoni etnològic immoble (1994) i de patrimoni industrial de la Comunitat Valenciana (1997-2005) i ha format part d'equips redactors de diversos instruments de planejament territorial, plans especials, plans directors de monuments i de catàlegs municipals de béns i espais protegits, i ha estat autor d'un bon nombre d'informes en matèria de protecció i gestió dels béns culturals immobles. Ha participat en més d'una desena de contractes d'investigació i en diversos projectes I+D finançats en convocatòries públiques |
||||
BUENO CAMEJO, FRANCISCO CARLOS |
Biografia | |||
[ Licenciado en Geografía e Historia por la Universitat de València Licenciado en Historia y Ciencias de la Música por la Universidad de La Rioja Doctor por la Universitat de València Estancias en el extranjero: Università Cattolica del Sacro Cuore (Milano-Trieste, Italia), Universitatea din Bucuresti (Rumanía), Universidad Islámica Azzad de Teherán (Irán). Editor de Cuadernos de Bellas Artes – Sociedad Latina de Comunicación Social. Líneas de investigación:
Biografia, versió en valencià] |
||||
CHIVA BELTRAN, JUAN |
Despatx 319. Departament d'Història de l'Art. Facultat de Geografia i Història. Avinguda Vicente Blasco Ibáñez, 28. 46010, València. 83332 |
Biografia | ||
Doctor en Història de l'Art per la Universitat Jaume I (2009), Premi Extraordinari de Doctorat i Professor Ajudant Doctor del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. Les seves línies de recerca giren entorn de l'estudi cultural de la imatge, la festa i l'art efímer a Europa i Amèrica i, més recentment, l'estudi de les arts vinculades a centres franciscans al nord de la Nova Espanya. Les ha desenvolupat en centres de referència com l'Escola d'Estudis Hispanoamericanos (CSIC) de Sevilla, l'Institut d'Investigacions Estètiques de la UNAM de Mèxic, la UCLA i el Getty Research Institute de Los Angeles, la Universitat de Califòrnia Irvine, la Università degli Studi di Napoli o l'Institut Warburg de Londres. Fruit d'aquest treball és la monografia "El Triunfo del Virrey. Glorias novohispanas: origen,m apogeo y ocaso de la entrada virreinal" (2012), i en coautoria, cinc volums de la sèrie "La Fiesta Barroca", projecte dirigit per Víctor Mínguez. Ha participat com a investigador en diversos projectes d'investigació subvencionats per entitats públiques i dirigeix actualment un projecte d'investigació nacional com a investigador principal: "Els ancestres de Carles V i l'inici de la festa moderna (2018-2020)".
|
||||
COTS MORATO, FRANCISCO DE PAULA |
(9639) 83666 |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
CUELLAR ALEJANDRO, CARLOS ALFONSO |
Facultad de Geografía e Historia. Departamento de Historia del Arte. Aulario IV. Despacho nº 317 (9639) 83418 |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
DOMENECH GARCIA, SERGI |
Biografia | |||
Sergi Doménech García (Carlet, 1982) és doctor en Història de l'Art per la Universitat de València (cum laude) amb menció internacional. Va ver Investigador en Formació predoctoral en el Departament d'Història de l'Art de la UVEG. Ha estat investigador en la Càtedra Demetrio Ribes i investigador de plantilla en Instituto de Investigaciones Estéticas de la Universidad Nacional Autónoma de México. Ha realitzat diverses estades de recerca en diversos centres internacionals –entre ells en el Warburg Institute, de Londres– i ha estat professor convidat a diverses universitats d'Iberoamèrica. És membre de la Sociedad Española de Emblemática i secretari de la revista Imago que aquesta societat edita. En l'actualitat és Director del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. |
||||
FELICI CASTELL, ANDRES |
||||
FELIU BELTRAN, NURIA |
83414 |
Biografia | ||
Núria Feliu Beltrán és Llicenciada en Història de l'art i en Filologia Alemanya, i Doctora en Història de l'art per la Universitat de València. Actualment és docent en el Departament d'Història de l'Art de la UV i forma part del Grup d'Investigació Arsmaya (UV) i de la Unitat Mixta d'Investigació, Patrimoni i Desenvolupament Sostenible (UV-UPV). Fins a 2022 ha sigut investigadora en el projecte Art i arquitectura maia: noves tecnologies per al seu estudi i conservació. Entre 2015 i 2019 ha sigut Personal Investigador en Formació (FPI) en el Departament d'Història de l'art de la UV (Projecte I+D Art i arquitectura maia. Noves tecnologies per al seu estudi i conservació). Des del 2008 ha participat en diversos projectes arqueològics i d'investigació, entre els quals destaca el Projecte La Blanca, Petén, Guatemala. Ha sigut investigadora visitant a la Biblioteca del Ibero-Amerikanisches Institut de Berlín i en el Centro Universitario de Petén de la Universidad San Carlos de Guatemala (CUDEP-USAC). La seua principal línia d'investigació és l'estudi l'arqueologia, l'art i la iconografia maia, especialista en l'estudi de grafits. |
||||
FERRER ALVAREZ, MIREIA |
Despacho 419 (9639) 83403 Facultad de Geografía e Historia Avd. Blasco Ibañez, 28 46010 Valencia Tel. (+34) 96 386 42 41 (Secretaria Departamento) Fax (+34) 96 386 44 96 (9639) 83403 |
Biografia | ||
Mireia Ferrer Alvarez és Professor Titular del Departament d'Història de l'Art de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. Doctora en Història de l'Art per la Universitat de València amb la tesi doctoral "Paris i els pintors Valencians 1880-1914" (2007). Ha realitzat els seus estudis a la Universitat de València, la Université Paris Sorbonne IV, l'École des Hautes Études en Sciences Socials de París i l'Institute of Fine Arts de la Universitat de Nova York. Exerceix tasques docents al Departament d'Història de l'Art de la UV des de l'any 2000-2001. En l'actualitat imparteix docència en el Grau d'Història de l'Art de la Universitat de València, en el Master Universitari de Patrimoni Cultural, Identificació Anàlisi i Gestió de la UV, en el Master Universitari en Història de l'Art i Cultura Visual de la UV-UJI ; en el Diploma d'Especialització en Anàlisi i Autenticació d'obres d'Art de la UV; en PERMEA. Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l'art del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la UV i en el Master de Fotografia de la UV-Espai d'art Fotogràfic. Ha dirigit el Projecte de Recerca I + D "L'Art i la seva funció social en les societats contemporànies" subvencionat per la Generalitat València i format part de nou projectes I + D de la Universitat de València, la Universitat de Barcelona i la Unió Europea. Els seus camps d'estudi es refereixen a l'art espanyol i valencià de l'època contemporània, Cultural Studies, Women i Gender Studies i estudis de Museologia, Patrimoni Artístic i desenvolupament local.
|
||||
FERRER ORTS, ALBERTO |
Departament d'Història de l'Art Avgda. Blasco Ibáñez, 28 Despatx 407 46010-València (9639) 83924 |
Biografia | ||
Albert Ferrer Orts (Meliana, 1965) es va llicenciar en Geografia i Història -especialitat d’Història de l’Art- (1989) en la Universitat de València-Estudi General, institució en què es va doctorar l’any 2004 mercè a una tesi que va obtindre el Premi Extraordinari de Doctorat en 2005. Ha estat professor de Secundària (2000-2013) i PDI associat en el Departament d’Història de l’Art de l’Estudi General valencià (2006-2013), professor de la Universidad Autónoma de Chile a Talca, Xile (2013-2014) i professor titular de la Universidad de Playa Ancha de Ciencias de la Educación (Facultad de Arte) a Valparaíso, Xile (2014-2015). Acreditat per l’ANECA a professor titular d’universitat en 2014, des del 2015 treballa com a PDI ajudant doctor en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Des de l’1 de setembre de 2018 és cap d’iniciativa del programa Unisocietat (vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, de la mateixa institució acadèmica). Les seues línies d’investigació s’han centrat en l’art i l’arquitectura de l’Horta Nord, l’arquitectura i la decoració esgrafiada del segle XVII en el Regne de València, la història i l’art cartoixans de l’antiga Província de Catalunya, particularment a l’àmbit valencià, i la pintura valenciana del segle XVI. Darrerament, també s’ha ocupat dels orígens de la història de l’art a Xile i d’alguns dels seus museus i col·leccions. |
||||
GAITAN SALVATELLA, MARIA DEL MAR |
83413 (D) |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
GARCIA DEFEZ, OLGA |
Dra. Olga García-Defez Profesora Sustituta Departamento de Historia del Arte Universitat de València |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
GALLART PINEDA, PASCUAL ANGEL |
||||
GARCIA LOPEZ DE ANDUJAR, VANESA |
Biografia | |||
[ Traducció automàtica ] Vanesa García López de Andújar és Llicenciada en Història de l'Art per la Universidad de Zaragoza amb premi extraordinari de llicenciatura Carlos Riba, i Arquitecta per la UPV amb Màster Universitari de Conservació del Patrimoni Arquitectònic en l'especialitat de Gestió, a més compta amb el títol d'Experta Professional en tecnologies avançades per a la gestió i documentació del patrimoni cultural.
Actualment és Personal Investigador en Formació en el marc del projecte "Relaciones de Género, Identidad y transgeneracionalidad en la cultura maya. Enfoques interdisciplinares para la construcción de nuevas narrativas sobre el pasado y el presente maya (ReGIT-Maya)" on desenvolupa la seua tesi doctoral centrada en el disseny i concepció del Museu Virtual de les Dones Mayas explorant el potencial dels museus virtuals per a visibilitzar el paper de les dones i les seues activitats al llarg de la història, amb especial atenció al context mesoamericà. Les seues línies d'investigació se centren, a més, en l'ús de noves tecnologies aplicades a la conservació, gestió i difusió del patrimoni, amb #èmfasi en la interpretació i posada en valor del patrimoni amb perspectiva de gènere i amb enfocaments basats en el desenvolupament sostenible i l'educació patrimonial. S'ha format en cooperació internacional i ha desenvolupat part de la seua investigació en projectes de cooperació a Mèrida (Mèxic), Flores (Guatemala) i Maputo (Moçambic). Forma part del Grup d'Investigació Arsmaya (UV) i de la Unitat Mixta d'Investigació, Patrimoni i Desenvolupament Sostenible (UV-UPV). Ha participat en altres projectes d'investigació com: Alianzas digitales en la era del turismo cultural inteligente: salvaguarda y narración multisensorial inmersiva en el patrimonio cultural (in) material de Hygeia-Roma Hispana. Cofinanciado por la Agencia Estatal de Investigación – AEI –, por el Ministerio de Ciencia e Innovación y por la «Unión Europea– NextGenerationEU» – Plan de Recuperación Transformación y Resiliencia. Actualment compta amb 6 articles de revista i 6 capítols de llibre, a més de 15 contribucions a congressos.
TRANSFERÈNCIA: Ha participat en projectes de difusió del patrimoni nacionals i internacionals entre els quals destaquen aquells enfocats al paper de la ciutadania en la conservació i gestió el patrimoni i el seu vincle amb el desenvolupament sostenible local. Ha impartit més de 20 tallers d'educació patrimonial per a xiquets i xiquetes i ha organitzat diversos esdeveniments de difusió per a les Jornades Europees del Patrimoni, entre els quals destaquen aquells relacionats amb el Patrimoni Ferroviari de La Encina i la seua població.
FORMACIÓ: És professora de la Microcredencial Virtualització del patrimoni cultural. Casos pràctics d'aplicació de tecnologies 3D a la investigació en humanitats de la UV, i ha sigut professora convidada de la Universitat Europea. Ha participat en diversos projectes d'Innovació Docent i forma part del Grup Consolidat d'Innovació Docent Ars Maya.
Ha format part del comité organitzador de 6 congressos i jornades internacionals, ha comisariat dues exposicions i és secretària adjunta de la revista Passatges de pensament contemporani, publicada per la UV. Ha codirigit el Projecte NollaMap, un *mapeado participatiu de la Ceràmica Nolla (Cofinançat pel Ministeri de Cultura i València Cabdal Mundial del Disseny) i el projecte 17 objectius i un mapa, un marc observatori permanentment revisable dels *ODS portats a l'escala del territori per a la Universitat Jaume I de Castelló. Forma part de l'Equip de Investigació del Dret a la Ciutat, on se centra en el paper de la cultura i el patrimoni en el desenvolupament local des d'enfocaments amb perspectiva de gènere i decolonial. |
||||
GARCIA MAHIQUES, RAFAEL |
Facultat de Geografia i Història Departament d'Història de l'art Av. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València Despatx: 415 (9638) 64464 |
Biografia | ||
Llicenciat en Geografia i Història, especialitat en Història de l'Art per la Universitat de València (1984), amb tesi de llicenciatura (Excel·lent per unanimitat). Doctor en Geografia i Història, especialitat en Història de l'Art per la mateixa universitat (1991) amb tesi doctoral sobre Flora Emblemàtica (Cum Laude). Professor associat d'Història de l'Art per la Universitat de València (1990-1998), professor titular d'Història de l'Art de la mateixa amb perfil "Iconografia i Iconologia" (1998-2016). Acreditat com a catedràtic d'Universitat en maig de 2012, accedeix a la Càtedra d'Història de l'Art a l'octubre de 2016. Ha dirigit diversos cursos de recerca en doctorat i màster des de 1992, i porta dirigides 15 tesis doctorals. La seva recerca s'ha centrat en l'estudi de la Emblemàtica (segles XVI-XVIII), la Iconografia, la Cultura Visual i el Patrimoni Artístic. Soci fundador de la Societat Espanyola d'Emblemàtica (1993), President d'aquesta (2005-2017) i President d'honor des 2017. Fundador i director de Imago: revista de emblemàtica i cultura visual (des de 2009). En el seu haver podem trobar una abundant producció d'articles en revistes, capítols de llibres i col·laboracions en congressos nacionals i internacionals. |
||||
GIL SALINAS, RAFAEL |
(9639) 83405 |
|||
GIL SAURA, YOLANDA |
Facultat de Geografia i Història Departament d'Història de l'Art. Despatx: 410 Av. Blasco Ibañez, 28. 46010 València (9639) 83402 (9639) 83402 |
Biografia | ||
Yolanda Gil Saura (1972) és professora titular adscrita al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València on exerceix com a professora des de 1999. Ha estat secretària acadèmica del departament, coordinadora del Grau d'Història de l'Art i directora del departament. Secretaria de redacció i directora de la revista Ars Longa. Ha format part del Patronat del Museu de Belles Arts de València. Actualment es directora del Master de Història de l'Art i Cultura Visual. |
||||
GOMEZ-FERRER LOZANO, MERCEDES |
Biografia | |||
Mercedes Gómez-Ferrer va estudiar a la Universitat de València amb Premi Extraordinari de Llicenciatura i Doctorat en Història de l'Art en 1995, amb una tesi dirigida pel professor Joaquín Bérchez. És també llicenciada en Filologia Anglesa i Master en Arquitectura, especialitzada en la Conservació de Ciutats Històriques i Edificis, en el centre d'Études pour la Conservation du Patrimoine Architectural et Urbain de la Universitat de Lovaina (Belgica) en 1995 amb una tesi de Master dirigida pels professors Raymond Lemayre i Krista de Jonge Catedràtica de Història de l'art, te 6 quinquennis docents i 5 sexenis d'investigació (darrer 2023). Ha participat en projectes d'innovació educativa i ha sigut la coordinadora del Grau des de mars de 2010. Actualment es la coordinadora del Programa de Dcotorat de Història de l'Art. Hadirigit 9 tesis doctorals i nombrosos treballs de fi de master. Ha participat en nombrosos projectes de investigació d'ambit autonòmic, nacional i internacional. Entre altres destaca com a Investigadora principal de projectes i+d, el darrer de 2018, Geografies de la mobilitat artistica València à l'època Moderna o el projecte el Mencia Research Project del Getty Research Institute. Les principals llinies de investigació tracten de la activitat artistica i arquitectònica en España à l'epoca medieval i Moderna, activitats constructives, artistiques, tecniques de construcció, cultura artística, mecenatge, viatges d'artistes etc. ha impartit conferencies i seminaris en moltes universitats, i a estat guardonada amb una beca senior per la Comissió Fulbright per una estada a la Universitat de Harvard |
||||
IZQUIERDO ARANDA, TERESA |
Biografia | |||
[Biografia, versió en v
alencià] |
||||
JAEN TORREGROSA, CAROLINA |
Departament d'Història de l'Art, Despatx 403 Facultat de Geografia i Història. Universitat de València Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València (España). |
Biografia | ||
Carolina Jaén Torregrosa és graduada en Història de l'Art (2022) i Màster en Història de l'Art i Cultura Visual (2023), ambdues titulacions per la Universitat de València i amb premi extraordinari. Va obtenir el Premi d'Excel·lència Acadèmica d'estudis de grau emés per la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. Durant el curs 2022-2023 va ser becària de col·laboració en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. Actualment és Personal Investigador en Formació en el mateix departament gràcies a una contracte predoctoral FPU a partir del qual porta a terme tasques docents en el grau d'Història i realitza la seua tesi doctoral sobre la visualitat de la dansa de Salomé i altres ballarines de la tradició judeocristiana i la seua pervivència en els mitjans audiovisuals contemporanis. Forma part del grup "APES. Estudis de cultura visual" (GIUV2017-346) i participa també dins del projecte finançat per la Generalitat Valenciana "Tradiciones y transgresiones en torno al cuerpo en la cultura contemporánea (siglos XIX-XXI)" (CIGE/2023/044) dirigit per la doctora Elena Monzón Pertejo. |
||||
JEREZ MOLINER, ANGEL FELIPE |
Biografia | |||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
JIMENEZ HORTELANO, SONIA |
(9639) 83415 |
Biografia | ||
Doctora amb menció internacional en Història de l'Art per la Universitat de València. Llicenciada en Història de l'Art i master en Història de l'Art i Cultura Visual, totes dues amb premi extraordinari. Ha sigut beneficiària d'una Ajuda de Formació del Professorat Universitari (FPU) del Ministeri de Educació així com del programa de contractes postdoctorals «Atracció de Talent» de la Universitat de València. També ha gaudit beques i contractes d'investigació en institucions com Bombas Gens Centre d'Art, el Museu Nacional del Prado o el Muvim. La seua activitat investigadora s'ha centrat en l'estudi de l'art i l'arquitectura de l'edat moderna hispànica. Les seues investigacions sobre el patrimoni de l'Orde Militar de Santiago i la promoció artística del focus cortesà han sigut objecte de guardons com el premi Alumni-Plus de la Universitat de València (2019) i el Premi per a l'estudi de les Ordres de Cavalleria espanyoles de la fundació Lux Hispaniarum (2019). Ha realitzat estades de investigació en centres nacionals i internacionals, com la Università degli Studi di Palermo, la Bibliotheca Hertziana-Max Planck Institut for Art History, la Sapienza Università di Roma o la Universitat Autónoma de Madrid. Ha sigut docent en la Universitat Jaume I de Castelló i en la Universitat de València. Així mateix, és membre del grup d'investigació Art i Arquitectura de l'Edat Moderna, dirigit per la professora Mercedes Gómez-Ferrer. |
||||
JUBERIAS GRACIA, GUILLERMO |
Biografia | |||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
JULIANA COLOMER, DESIREE |
963983252 (D) |
Biografia | ||
Desirée Juliana Colomer (València, 1979) és doctora en Història de l'Art per la Universitat de València (cum laude) amb menció internacional, amb la tesi “Festa i urbanisme. València als segles XVI i XVII”. Va obtenir una beca predoctoral al Departament d'Història de l'Art de la UVEG i una beca per la Fundació Oriol-Urquijo. A més va treballar per al SIAM i va col·laborar a l'inventari de les col·leccions municipals de l'ajuntament de València, a través del Museu de la Ciutat. Ha estat investigadora a la Càtedra Demetrio Ribes on va aprofundir l'estudi de la història del transport i les seves infraestructures, l'obra pública i l'enginyeria. Ha realitzat diverses estades de recerca al Warburg Institute (Londres). Ha dedicat part de la seva investigació a l'estudi de l'urbanisme a l'Edat Moderna I com les festes extraordinàries van incidir en la trama urbanística de diverses ciutats. Actualment, compagina la faceta docent amb el seu lloc de gestió cultural, com a tècnic mitjà d'exposicions al Centre Cultural La Nau (Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València). |
||||
LOPEZ BERTRAN, MIREIA |
Mireia López Bertran Departament d'Història de l'Art Vicedegana de Qualitat, Innovació Educativa i Relacions Internacionals Facultat de Geografia i Història Universitat de València Av. Blasco Ibáñez 28 46010 València Ext. 95038 |
Biografia | ||
Mireia López-Bertran és professora Ajudant Doctor del Departament d'Història de l'Art de la Facultat de Geografia i Història des del 2016. Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona) l'any 2000 i doctora en Història per la mateixa universitat l'any 2007. La seua Tesi Doctoral va tractar els rituals fenício-púnics utilitzant a través de la coroplastia des de una perspectiva corporal i paisatgística. Entre el 2010 i el 2012 va tenir un contracte postdoctoral del Ministeri d'Educació i Cultura -FECYT que li va permetre ser Honorary Research Fellow de la School of Humanities de la University of Glasgow. Durant aquest període va realitzar un projecte de recerca titulat "Artesania, rituals i gènere a la Mediterrània púnica: una anàlisi comparativa entre Eivissa i Sardenya. Entre el 2014 i el 2016 va gaudir d'un contracte postdoctoral Beatriu de Pinós B/ Marie Curie Cofund finançat per AGAUR (Generalitat de Catalunya) i la Unió Europea on va desenvolupar el projecte "Canvi i continuïtat al cementeris del món fenício-púnic: rituals funeraris i concepcions corporals". Ha estat investigadora visitant en diverses institucions com la Eberhard-Karl Universität Tübingen (2006, 2010, 2014, 2017), el Joukowsky Institute of Archaeology and the Ancient World, Brown University (2015) o l' Istituto del Mediterraneo Antico (2003). Ha participat en diversos projectes d' investigació nacionals i internacionals I+D+I. Actualment, és membre del grup ARSMAYA (GIUV2013-09) dirigit perr Cristina Vidal (Universitat de València) i té com a objectiu la documentació, difusió i posada en valor del patrimoni cultural. Les seues principals línies de recerca es vinculen amb l'art i la iconografia del Mediterrani durant l'Edat del Ferro des d'un punt de vista corporal, de gènere i ritual. Especialment, el seu interès se centra en la coroplastia fenícia, púnica i ibèrica basant-se en una definició de l'art entesa com a cultura material. |
||||
LOPEZ TERRADA, MARIA JOSE |
Biografia | |||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
MARTI BONAFE, ANGELES |
Biografia | |||
Professora Titular d'Història de l'Art des de 2001 en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Llicenciada en Geografía i Historia, secció Història, especialitat Arqueologia, per la Universitat de València. Doctora per la mateixa Universitat amb la tesi “El caso de Arse-Saguntum. Una aproximación al estudio de la Cultura Ibérica en la zona central del País Valencià”, dirigida per la Dra. Carmen Aranegui Gascó. Becaria d'investigació pel Ministerio de Educación y Ciencia (1993-1996). Professora ajudant en el Departament d’Història de l’Art (1997-2001). Ha participat en diversos projectes d'investigació finançats: Imagen, mito y sociedad en la Cultura Ibérica (1993-1994), La sociedad ibérica a través de sus cerámicas (1995-1998), La imagen en el Arte Ibérico y las estructuras de poder (1999), Imagen y cultura. Base de datos iconográfica (2001-2002), Apes. Base de datos iconográfica (2004-2007), Los grafitos mayas: iconografía y conservación(2008), Los tipos iconográficos. Descripción diacrónica, fuentes y hermenéutica (2009- 2011). El seu àmbit de recerca es centra en l'anàlisi i interpretació de la imatge i la Cultura visual des d'una perspectiva de gènere. Ha coordinat la celebració dels Seminaris de Cultura Visual que es desenvolupen al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València amb els següents títols: De Santas y Pecadoras (2010-2011), El cuerpo femenino en el celuloide. Sexualidad y Belleza como esferas de desigualdad (2011-2012), Los usos de la imágenes (2012-2013), Dolor, enfermedad, duelo y género (2016-2017) y Entre la Adoración y el estigma: madres, vírgenes y prostitutas (2018-2020). Com a membre del grup de recerca APES, participa en el projecte finançat: Los tipos iconográficos: Antiguo Testamento I, on s'ha centrat en la representació de la Teofanía de Mambré. [Biografia, versió en valencià] |
||||
MARTIN MARTINEZ, JOSE |
Biografia | |||
Llicenciat i doctor en Història de l'Art per la Universitat de València, de la qual és professor titular en el Departament d'Història Art des de 1997. Estades d'investigació en la Università di Bologna, University of Virginia i Université de Montréal. Especialitzat en art del segle XX espanyol, les seues primeres investigacions van tractar sobre arquitectura i urbanisme industrials. Posteriorment s'ha dedicat a les arts visuals, realitzant la seua tesi doctoral sobre l'escultor Andreu Alfaro (1929-2012), a què ha dedicat diverses monografies. En l'actualitat s'interessa per l'art espanyol posterior a 1939 i, en especial, les seues relacions amb la ideologia i la política; així com per la institucionalització acadèmica de la Història de l'art i els distints àmbits d'erudició historicoartística anteriors a la incorporació de la disciplina als estudis universitaris. Ha exercit com a comissari d'exposicions i va ser director de la Sala d'Exposicions de la Universitat de Valènica i director-conservador de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia pertanyent a la mateixa institució. És membre de les associacions valenciana, nacional i internacional de crítics d'art (AVCA, AECA i AICA). |
||||
MARTINEZ CAMARENA, CESAR |
Biografia | |||
Graduat en Història, Màster en Història i Identitats del Mediterrani Occidental (s. XV-XIX) i Màster en gestió i Anàlisis del Patrimoni Cultural, ha centrat els seus estudis en l'història social i cultural moderna valenciana. Reforçant dits estudis, s'ha format i treballa amb ferramentes de virtualització de figures històriques i entorns patrimonials en 3D. Actualment, treballa com a PIF al grup GEOART del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, on realitza la seua tesis baix la direcció de la professora Yolanda Gil entorn a la cultura material de les elits nobiliàrias a la Valencia de Felip IV. |
||||
MOCHOLI MARTINEZ, M. ELVIRA |
Biografia | |||
María Elvira Mocholí Martínez és doctora en Història de l'Art, amb menció internacional, per la Universitat de València. En finalitzar la llicenciatura, va gaudir d'una beca FPU en el Departament d'Història de l'Art d'aquesta universitat i va dur a terme estades d'investigació en el Warburg Institute de Londres. Després de més d'una dècada d'activitat professional en l'àmbit del turisme cultural, en 2016 va reprendre la seua funció docent i investigadora en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, on actualment exerceix com a professora ajudant doctora. És secretària de la revista Imago, editada per la Societat Espanyola d'Emblemàtica, de la qual forma part. La seua investigació s'ha centrat en l'estudi de la imatge medieval en tots els seus aspectes (relíquies i reliquiaris, miniatures, etc.) per a dur a terme una anàlisi i interpretació de la mateixa en el seu context cultural, amb especial atenció a la imatgeria escultòrica de la Mare de Déu en l'antic regne de València. En l'actualitat, participa en el projecte “Els tipus iconogràfics: Antic Testament I”. |
||||
MONTERO TORTAJADA, MARIA DE LA ENCARNAC |
Biografia | |||
Becària FPU i doctora en Història de l'Art per la Universitat de València des de 2013. En 2019 es va incorporar al Departament com professor ajundant doctor. Ha realitzat diverses estàncies d'investigació al Warburg Institute i el Courtauld Institute de Londres, així com al Kunsthistorisches Istitut - Max Planck Istitut de Florència. Les seves investigaciones s'han centrat a la pràctica artística baixmedieval, parant particular atenció a la trasferència del coneixement. De manera més recent, s'ha ocupat de l'organització corporativa del treball i de la gènesi d'obres significatives des d'una perspectiva propera a la de la història social, atenent també el perfil de patrons i mediadors de qualitat. Ha donat a conéixer el resultat d'aquestes indagacions a través de publicacions en revistes i llibres d'àmbit nacional i internacional, entre les que destaquen últimament
Ha participat (i participa) a diversos projectes d'investigació subvencionats per entitats públiques. |
||||
MONTESINOS CASTAÑEDA, MARIA |
||||
MONTOLIO TORAN, DAVID |
Biografia | |||
David Montolío Torán és llicenciat en geografia i història per la Universitat de València (1992-1997) i doctor en història de l’art per la mateixa universitat (2013). Exerceix de professor associat al Departament d’Història de l’Art de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. També és diplomat en llengua siríaca per l’Acadèmia de Llengües Bíbliques de la Facultat de Teologia Sant Vicent Ferrer de València. Havent obtingut beques de la Xarxa de Museus de la Generalitat Valenciana per al Museu Catedralici de Sogorb (1998 i 2000) i havent treballat com a historiador de l’art a la fundació La Llum de les Imatges (2001) és, des del 2002, conservador d’art a la catedral i a la diòcesi de Sogorb-Castelló. És l’encarregat d’obres, abadies i arxiu de propietats, així com tècnic de patrimoni cultural i tècnic de l’Arxiu Històric Diocesà i Catedralici. És membre assessor del Centre d’Art d’Època Moderna, de la Universitat de Lleida, i del Consell Assessor de l’Institut de Cultura de l’Alt Palància. A més, és el president de l’Associació d’Amics del Museu Gonzalvo, a Rubielos de Mora (Terol, Aragó); és col·laborador de l’Associació Aragonesa d’Escriptors i, també, coordinador de la revista cultural Yuste, de l’Associació Navarro Reverter, de Sogorb (Alta Palància). La seua recerca, mitjançant diversos projectes, publicacions i altres iniciatives, se centra en l’edat moderna (finals del segle xv i segles xvi, xvii i xviii), amb una atenció especial al Renaixement i al classicisme en l’època dels Àustries, la conservació del patrimoni i la restauració i la crítica de l’art contemporani. Les revistes Maestro de Rubielos i Montholiv apleguen part dels seus escrits i pensaments referents a la crítica i la història d’art. Ha participat com a especialista en la catalogació i l’inventari de patrimoni artístic valencià del Ministeri de Cultura i de la Generalitat Valenciana i ha estat convidat com a conferenciant a la Universitat de València, la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir i la Universitat Jaume I de Castelló, entre altres institucions. A més, ha escrit diversos llibres i publicat nombrosos articles, sempre relacionats amb la història i la crítica d’art. Ha estat col·laborador tècnic en la redacció de catàlegs urbans (Pla General d’Ordenació Urbana, PGOU), ha dirigit el muntatge expositiu del Museu Catedralici de Sogorb, el Museu Etnogràfic de Gaibiel, el Museu Etnogràfic i Arqueològic de Callosa d’en Sarrià i el Museu Cocatedral de Castelló, entre d’altres. Ha comissariat nombroses exposicions d’art a la Comunitat Valenciana i l’Aragó. En són alguns exemples «Imatges de la mística. El patrimoni del Reial Convent de Monges Caputxines de Castelló» (Museu de Belles Arts de Castelló, 2004), «El Sant Desert» (Museu de Belles Arts de Castelló, 2005), «Espais de llum» (La Llum de les Imatges, Borriana, Vila-real i Castelló, 2008), «Manolo Rodríguez, una visión retrospectiva» (Bancaja, 2010), «Una llum a les tenebres» (Bancaja, 2011), «Arte de vanguardia en la diócesis de Segorbe-Castellón» (Fundació Bancaixa Segorbe, 2013), «Magnificat. Nuevas metáforas de lo sagrado» (Fundació Bancaixa Castelló, 2014), «Una biblioteca mágica» (Rubielos de Mora, 2016) i «La llum de la memòria» (Castelló, 2019), entre d’altres. Ha participat en exposicions al llarg de la geografia espanyola com a especialista en la coordinació i col·laboració en la redacció de catàlegs. Cal destacar «La llum de les imatges» (Sogorb, 2001-2002), «La biblioteca del Seminario de Segorbe. Exlibris, instrucción y docencia, s. xv-xix» (Sogorb, 2002), «La memòria daurada. Obradors de Morella, s. XIII-XVI» (Morella, 2003), «Bartolomé Bermejo i la pintura hispanoflamenca» (Barcelona i Bilbao, 2003), «Immaculada» (Edats de l’Home, Madrid, 2005) o «Lux Mundi» (Edats de l’Home, Burgos, Sahagún i Carrión de los Condes, 2021), entre d’altres. |
||||
MONZON PERTEJO, ELENA |
Biografia | |||
Elena Monzón Pertejo és doctora en Història de l'Art (cum laude i menció internacional) per la Universitat de València. Ha sigut becària de col·laboració en la Unitat d'Innovació Educativa (2009-2011) i beneficiària del contracte predoctoral Atracció de Talent de la Universitat de València (2011-2015). Durant la seua etapa predoctoral, va realitzar estades d'investigació tant nacionals (centre d'investigació ADHUC-Centre de Recerca, Teoria, Gènere i Sexualitats de la Universitat de Barcelona, 2015) com a internacionals (New York University, NYC, 2014). Així mateix, va ser beneficiara d'un contracte postdoctoral de la Generalitat Valenciana, realitzant una estada d'investigació d'un any a la Universitat de Barcelona (2019-2020). Actualment és professora ajudant doctora en el Departament d'*Història de l'Art de la Universitat de València. És la investigadora principal del projecte finançat per la Generalitat Valenciana "Tradiciones y transgresiones en torno al cuerpo en la cultura contemporánea (siglos XIX-XXI)" (CIGE/2023/044). Igualment, és secretària de la revista Imago. Revista de Emblemática y Cultura Visual; així com membre del comité editorial de la revista Lectora. Revista de dones i textualitat. És membre de la Asociación Española de Investigación de Historia de las Mujeres (AEIHM), de la Sociedad Española de Emblemática (SEE) i de la Asociación de Jóvenes Investigadores en Ciencias de las Religiones (AJICR). Les seues principals línies d'investigació se centren en l'estudi de la cultura audiovisual amb perspectiva de gènere, en les resignificacions religioses i en el concepte de transgressió en diversos àmbits de la cultura visual. |
||||
MORENO COLL, ARACELI |
||||
NAVARRO RICO, CARLOS ENRIQUE |
Departament d'Història de l'art Facultat de Geografia i Història Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 València |
|||
OLIVARES TORRES, ENRIQUE |
Departament d'Història de l'Art Facultat de Geografia i Història Avd. Blasco Ibáñez, 28 (9639) 83416 |
Biografia | ||
ENRIC OLIVARES TORRES (Algemesí, 1978). És llicenciat i doctor en Història de l'Art i professor ajudant doctor en el Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València des de l'any 2022. Fins a eixe any i des de 2016 ha sigut professor associat al mateix departament i professor de secundària al col·legi concertat Maria Auxiliadora d'Algemesí, des del 2010. Fou becari d’investigació al Museu de la Ciutat de València (2002), al Museu de Belles Arts de València (2008) i al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València (2003-2007). Les seues línies d'investigació principals se centren en l’art valencià i en les manifestacions rituals en l'àmbit festiu valencià així com també en els estudis de cultura visual i iconografia cristiana, als quals ha dedicat diversos treballs monogràfics i articles en revistes especialitzades. Ha participat en la catalogació, muntatge i comissariat d'exposicions sobre l'obra de diferents artistes valencians dels segles XIX i XX, com ara Juli Peris Brell, Manuel Benedito, Manuel Sigüenza, Leonardo Borràs, Juan Francés o, més recentment, Josep Renau, a qui va dedicar l’exposició Josep Renau i el temps de les imatges (2022). També ha col·laborat en l’elaboració de la guia del Museu de Belles Arts de València en 2008. És autor o coautor de les obres Ceràmica devocional d’Algemesí (2005); El Bolero d'Algemesí. Cent anys del Ball de les Llauradores (2006); Temps de casinos. El Casino Lliberal d’Algemesí (2007); La colección de arte Adolfo de Azcárraga del Ayuntamiento de Valencia (2009); Iconografia de sant Jaume cavaller. El retaule major d’Algemesí (2011); Un projecte insòlit. Els relleus de Leonardo Borràs (2017); Festes, danses i processons als arxius de la Casa Insa (2018) o Els guerrers de la festa. La dansa dels tornejants en la tradició valenciana (2022), entre d’altres publicacions. Forma part del grup d’investigació APES. Estudis de Cultura Visual i és membre de la Sociedad Española de Emblemática. També des del 2023 dirigeix la Càtedra de Música i Dansa Tradicional. |
||||
PARPAL CABANES, ESTHER |
Departament d'Història de l'Art Facultat de Geografia i Història Universitat de València Avda. Blasco Ibáñez, 28 46010 - València (España) |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
PEREZ MARTIN, M ANGELES |
Facultat de Geografia i Història Departament d'Història de l'Art Despatx 318 Blasco Ibáñez, 28 46010 València 83663 |
Biografia | ||
Mariángeles Pérez-Martín és Doctora en Història de l'Art (2019, cum laude) i Màster en Estudis Hispànics Avançats (2015) per la Universitat de València. Premi Nacional de Llicenciatura en Història de l'Art (2012) i Premi Extraordinari de Màster en Història de l'Art i Cultura Visual, UVEG (2013). Les seues investigacions es centren a l'àmbit de la Història de les dones i l'Art contemporani. Ha publicat el llibre Ilustres e ilustradas. Académicas de Bellas Artes ss. XVIII-XIX (Tirant lo Blanch, 2020). Ha dirigit com Investigadora Principal el Projecte Art, Historiografia i Feminismes (arthistFEM), Universitat de València (GIGE2022/130), financiat per la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, Generalitat Valenciana (2023-2024). Membre del proyecte d'investigació europeu ChemiNova. Novel technologies for on-site and remote collaborative enriched monitoring to detect structural and chemical damages in cultural heritage assets (IP Ester Alba, Universitat de València). També és membre (2022-actualitat) i Coordinadora (junt a Clara Solbes) del Projecte d'Innovació Educativa TrencArt. Trencant la Història. Imatges, textos i contextos per a la igualtat en la Història de l'art contemporani (PIEE-3326371/2024), Universitat de València, curs 2024-2025. Membre del grup d'investigació VALuART. València, universitat i art. Art, museus i cultura visual, de 1750 fins a l'actualitat, GIUV2015-224 UVEG; i de Relectures. Itineraris museals en clau de gènere, UVEG. Col·laboradora del projecte I+D Las artistas en la escena cultural española y su relación con Europa, 1803-1945, Universidad de Zaragoza (Ministerio de Ciencia, 2021-2025). És socia des de 2018 de la associació MAV-Mujeres en las Artes Visuales, de la qual ha sigut coordinadora Territorial (acv) (2021-2024); de l'Asociación Española de Investigación en Historia de las Mujeres AEIHM (2016-actualitat) i del Comité Español de Historia del Arte (2015-actualitat). És Cap d'Iniciatives d'Activa Cultura UV (2024-actualitat). |
||||
PEREZ OCHANDO, LUIS |
Biografia | |||
[Biografia, versió en valencià] |
||||
PINGARRON-ESAIN SECO, FERNANDO |
(9639) 83408 |
Biografia | ||
[Biografia, versió en valencià] Profesor Titular de Universidad. Premio extraordinario de Licenciatura y de Doctorado. Investigación centrada preferentemente en el Arte Valenciano de los siglos XVII a XIX. |
||||
PLA VIVAS, VICENTE |
83663 |
Biografia | ||
Sagunt, 1962. Tesi doctoral L'individu exterior. Figures i espais en la il·lustració gràfica del segle XIX (2007). Especialitzat en les problemàtiques generades per les imatges durant els processos històrics d'implantació de la Modernitat, en l'estudi i interpretació de la imatge gràfica europea d'àmplia difusió durant el segle XIX, així com de l'art valencià de les dècades finals del segle XIX i els inicis del segle XX i de la fotografia. Les investigacions es poden emmarcar dins el camp teòric dels estudis visuals i han proposat obrir vies de connexió amb la història de l'estètica, la tècnica i les epistemologies científiques, així com els estudis culturals, per reconstruir les estructures actives en el funcionament i evolució dels mecanismes dels imaginaris moderns. Participa en el Projecte I+D+i "La vida artística a València (1880-1936). Fuentes per a un diccionari d'artistes". (HAR2009-14480). En 2010 publica el llibre La il·lustració gràfica del segle XIX. Funcions i disfuncions. Col·labora amb ASCIGE (Atelier sour le Satirique, la Caricature et l'Illustration Graphique en Espagne), amb el Festival Internacional Incubarte 6 i 7 i amb Perifèries 13. Desenvolupa activitat de crítica d'art contemporani amb treballs sobre Artur Heras, Sebastià Miralles, Juan Cuéllar, Manuel Bellver, José Guerrero Tonda, María José Pérez Vicente i XLFamily entre altres. Realitza conferències sobre art dels segles XIX i XX i desenvolupa funcions de comissariat. |
||||
REVERT ROLDAN, JOAQUIN MANUEL |
Cap de l'Àrea de Voluntariat Cultural UV Tècnic Superior de Gestió Fundació General de la Universitat de València Carrer Amadeu Savoia 4, 4ª 46010 València Telf.: (+34) 9635 31076 Fax: (+34) 9635 31077 https://www.uv.es/fundacio-general-voluntariat-cultural/ca/qui-som/presentacio.html (9635) 31076 |
Biografia | ||
Llicenciat en Geografía i Història (Especialitat Història de l'Art) en 1989; Doctor en Història de l'Art i Patrimoni per la Universitat de València. Professor Associat d'Història de l'Art des de 2021. Autor de diversos llibres i articles dins la seua línia d'investigació centrada en la relació del patrimoni cultural amb la societat, i en patrimoni industrial. Docent en diversos másters oficials, i en cursos a diverses universitats espanyoles i estrangeres sobre patrimoni cultural, drets humans i desenvolupament humà sostenible. És posgrau en Gestió de Patrimoni Cultural per l'Escola Europea de Barcelona en 1991 i máster en Gestió Cultural per la UV en 1995. Ha estat director de la Fundació Municipal de Cultural de l'Ajuntament de Sagunt, coordinador de la Càtedra UNESCO d'Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València (1995-2017), director del Taller Patrimonio Cultural y desarrollo humano; i co-director del Workshop Internacional sobre Patrimonio cultural, ética y sostenibilidad de la Universidad Internacional de Andalucía. https://dialnet.unirioja.es/servlet/autor?codigo=564072 |
||||
SANCHEZ IZQUIERDO, PABLO |
Departament d'Història de l'Art Facultat de Geografia i Història Av. Blasco Ibáñez, 28. 46010 València Despatx 320 83415 |
Biografia | ||
Pablo Sánchez Izquierdo (Alacant, 1990) és Doctor en Història de l'Art amb menció internacional per la Universitat de València (2020), on exerceix com a docent i investigador des de 2023. Anteriorment, ha estat vinculat al Museu de Belles Arts Gravina d'Alacant (2014-2015) i ha sigut professor de la Universidad de Oviedo (2021). Durant la seua etapa de formació va gaudir d'una ajuda per a la Formació del Professorat Universitari del Ministeri d'Educació, Ciència i Esports (2015-2019) i d'un contracte postdoctoral per a la Requalificació del Sistema Universitari Espanyol en la seua modalitat Margarita Salas (2022-2023). També ha realitzat estades d'investigació en el Departament d'Història de l'Art de la Universitat de Barcelona (2017), en el Meadows Museum de la Southern Methodist University de Dallas (2018), en el Departamento de Historia del Arte de la UNED (2022-2023) i en Real Colegio Complutense at Harvard University (2024). Les seues línies de recerca se centren l'estudi de la percepció de la ciutat contemporània i les mirades dirigides a Orient des de les esferes artístiques europees dels segles XIX i XX. |
||||
SANCHEZ MUÑOZ, DAVID ELIAS |
Técnico de Patrimonio Cultural Profesor asociado de Historia del Arte (9638) 64196 |
Biografia | ||
Professor associat del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, i Tècnic de Patrimoni Cultural de la FGUV. Ha desenvolupat el seu treball, en els últims anys, al voltant de l'estudi de la història de l'arquitectura i el patrimoni cultural. Doctor en Història de l'Art per la Universitat de València, va obtenir en 2011 el Premi Senyera d'Investigacions Històriques de l'Ajuntament de València, pel seu treball sobre l'arquitectura realitzada a València, en el període comprès entre el final de la Guerra Civil i la riuada de 1957, la qual cosa va donar lloc a la publicació del llibre Arquitectura i espai urbà a València, 1939-1957 (Ajuntament de València, 2012). Així mateix, és autor d'alguns llibres i articles sobre la història de València, la seua arquitectura i urbanisme, durant els sis primers decennis del segle XX. També ha publicat diferents treballs, que han tingut com a objecte l'estudi, investigació, catalogació, i difusió del patrimoni cultural de la Universitat de València. En 2021 va obtenir, juntament amb l'arquitecte Amando Llopis, el Premi d'Arquitectura COACV 2021, per la seua labor divulgativa de la figura de l'arquitecte Javier Goerlich Lleó, a través del comissariat de l'exposició realitzada sobre aquest arquitecte. Últimes publicacions, revistes: “Las escuelas de Ingenieros Agrónomos y Peritos Agrícolas de Valencia, de Fernando Moreno Barberá. Una cuestión actual”. erph_revista electrónica de patrimonio histórico, núm. 31 (2022), estudios generales, páginas 143-161. DOI: https://doi.org/10.30827/erph.vi31.21422 Últimes col·laboracions, llibres: - Guía de arquitectura de València. Valencia: CTAV, 2023. - De la movilización estudiantil a la reforma social: La Asociación Católica de Propagandistas en Valencia (1920-1970). Valencia: Tirant, 2023. - Guia de la València del primer franquisme (1939-1948). València: UV/ UPV, 2021. -Tres arquitectes, una ciutat i un temps: Ribes, Mora i Goerlich a la València de principis del segle XX. València: Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, 2021. Últimes col·laboracions, exposicions: - Javier Goerlich Lleó: Arquitectura i urbanisme a la ciutat de València (1914-1962). Ajuntament de València, 2018. |
||||
SARRIO ANDRES, PAU MARIA |
||||
SEBASTIAN LOZANO, JORGE |
Departamento de Historia del Arte Avda. Blasco Ibáñez 28. 46010 Valencia Despacho 420 83400 |
Biografia | ||
Jorge Sebastián Lozano és Professor Titular al Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València des de 2023. Abans havia sigut professor invitat del seu Master de Patrimoni Cultural, des de 2006. Ha rebut beques d'investigació del Real Colegio Complutense de Harvard University, en 2017 i 2018. La seua investigació com a historiador inclou camps diversos. Va dedicat la seua tesi doctoral a la representació visual del gènere en la monarquia hispànica de l’Edat Moderna, publicant articles i assajos sobre el tema. De forma més recent, ha dedicat especial atenció a la pintora Sofonisba Anguissola, mitjançant publicacions i col·laboracions vàries. Paral·lelament, ha impartit múltiples cursos sobre l’aplicació de les TIC a l’estudi i la difusió del patrimoni històric. Des de 2018 és Technical Manager de SILKNOW, un projecte d’investigació finançat per la Comissió Europea (programa Horizon2020). També ha organitzat abundants exposicions i jornades sobre art contemporani, principalment a la Fundación Mainel. |
||||
SEGUI BALAGUER, CARMEN MONTIEL |
||||
SERRA DESFILIS, AMADEO |
Departamento de Historia del Arte Despacho 313 Facultat de Geografía e Historia Avenida Blasco Ibáñez, 28 46010 Valencia (9639) 83662 |
Biografia | ||
Amadeo Serra Desfilis ((València, 1963) és llicenciat en Geografia i Història (Universitat de València, 1986) i Doctor en Història (Università degli studi di Bologna, 1988). Ha sigut professor d'Història de l'Art a l'Universitat de València des de març de 1991 fins avui, quan ocupa una Càtedra d'Història de l'Art Medieval. Ha treballat com a investigador al Colegio de España (Bolonya), a la Bibliotheca Hertziana de Roma i al Warburg Institute de Londres i ha estat professor convidat a la Universitat de Girona, a la Universitat de Palerm i a la Universitat Politècnica de València. La seua docència i investigació tenen com a principals temes la història de l'arquitectura i l'urbanisme i la història de l'art de la baixa Edat Mitjana. En els darrers anys ha treballat sobre els retaules del període gòtic en la Corona d'Aragó, en la seua producció, els usos de la imatge narrativa en ells i la seua interpretació en el context de la societat multicultural que fou l'antic regne de València entre els segles XIV i XV. Altrament també ha estudiat les relacions amb Itàlia de l'art de la Corona d'Aragó durant el mateix període no sols en l'àmbit de l'arquitectura ans també en les arts figuratives. |
||||
SOLBES BORJA, CLARA |
Facultat de Geografia i Història; Departament d'Història de l'Art; Despatx 406. 83414 |
Biografia | ||
Clara Solbes Borja és Doctora en Història de l'Art amb menció internacional per la Universitat de València, Màster en Estudis Comparats de Literatura, Art i Pensament per la Universitat Pompeu Fabra, Màster en Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat per la Universitat d'Alacant i Graduada en Història de l'Art a la Universitat de València amb premi extraordinari. Va ser beneficiària d'un contracte de Formació del Professorat Universitari (FPU) del Ministeri d'Educació i d'un contracte postdoctoral per a la Requalificació del Sistema Universitari Espanyol en la seua modalitat Margarita Salas. També se li van concedir els contractes posdoctorals de la Generalitat Valenciana (APOSTD/2022) i Juan de la Cierva (Agencia Estatal de Investigación 2023). Ha realitzat estades de recerca en institucions com la New York University o la Universidad de Granada; i ha gaudit de beques i contractes d'investigació i transferència en Bombas Gens Centre d'Art, el Museu de Belles Arts Gravina d'Alacant, l'IVAM i el Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía. També ha sigut docent a la Universitat d'Alacant. La seua activitat investigadora està centrada en l'art modern i contemporani des d'una perspectiva de gènere. Ha publicat el llibre El campo artístico valenciano durante el franquismo: una intervención feminista (2023) i ha format part de diferents grups i projectes de recerca com REBELDES - Tres veces rebeldes- Redes, estrategias y agencias femeninas en el campo artístico durante el franquismo, de la Universidad Autónoma de Madrid (MCIN/AEI PID2023-148557NB-I00) (2024-2026); del projecte I+D Las artistas en la escena cultural española y su relación con Europa, 1803-1945, Universidad de Zaragoza (Ministerio de Ciencia, 2021-2025); del projecte emergent Art, Historiografia i Feminismes (arthistFEM), Universitat de València (GIGE2022/130) (2023-2024); membre (2023-2024) i coordinadora del Projecte d'Innovació Educativa TrencArt. Trencant la Història. Imatges, textos i contextos per a la igualtat en la Història de l'art contemporani (PIEE-3326371/2024), Universitat de València, curs 2024-2025; membre del grup d'investigació VALuART. València, universitat i art. Art, museus i cultura visual, de 1750 fins a l'actualitat, GIUV2015-224 UVEG; i de Relectures. Itineraris museals en clau de gènere, UVEG. |
||||
SOLBES GARCIA, ALVARO |
||||
VAZQUEZ DE AGREDOS PASCUAL, MARIA LUISA |
Biografia | |||
Dt.. Luisa Vázquez de Ágredos Pascual és Llicenciada en Història de l'Art i Periodisme. Doctora en Geografia i Història per la Universitat de València i Doctora en Història de l'Art per la Universitat Politècnica de València. Màster en Cooperació al Desenvolupament amb l'especialitat d'Ajuda Humanitària Internacional per la Universitat Jaume I de Castelló. Actualment és Professora Titular del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València. Vicedegana de Relacions Internacionals, Qualitat i Innovació Educativa en la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València. La seua línia d'investigació des de fa quasi dues dècades ha sigut l'estudi material, cultural i simbòlic del color en l'Antiga Mesomèrica, amb especial èmfasi en la cultura maia. Les seues investigacions més recents estan centrades en el binomi “Materialitat i Significat”, aplicat als colors, les fragàncies i les textures de diferents cultures del món antic, amb l'objectiu d'indagar en el tema de la percepció sensorial a través de l'art i el ritual (públic i privat). De forma paral·lela, la seua formació i experiència en Cooperació Internacional li ha permés en els seus projectes i investigacions, en la seua major part centrades en l'àrea maia (Centreamèrica), conjuminar el binomi Patrimoni Cultural i Desenvolupament Local. Entre 2009 i 2014 va ser Vicepresidenta Autonòmica de Cooperació Internacional i Diplomàcia Humanitària en Creu Roja Espanyola – Comunitat Valenciana. Compta amb experiència a Centreamèrica (Mèxic i Guatemala), Àfrica Occidental (Burkina Faso, Niger) i Àsia (subcontinent Índia), especialment vinculada a col·lectius infància i dona. |
||||
VIDAL LORENZO, CRISTINA |
Biografia | |||
[ Traducció automàtica ]
|
||||
VILLAR TORRES, ALEJANDRO |
(9639) 83416 |
|||
VIVES-FERRANDIZ SANCHEZ, LUIS |
Biografia | |||
Lluís Vives-Ferrándiz Sánchez és Doctor en Història de l'Art per la Universitat de València, on actualment desenvolupa la seva tasca docent i investigadora. Al llarg de la seva trajectòria acadèmica ha realitzat estades de recerca en centres internacionals com The Warburg Institute, i ha gaudit de diverses beques de formació en institucions com el Museu de la Ciutat de València, el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat i el Museu Nacional de Ceràmica. Les seves publicacions poden trobar-se en revistes acadèmiques com Goya, Caràcters, Ars Longa, Anuari del Departament d'Història i Teoria de l'Art, Potestas o Revista Concreta i en mitjans de difusió com ABC Cultura, així com en editorials nacionals de prestigi com Fernando Villaverde o Ediciones Encuentro. Les seves principals línies d'investigació se centren en l'estudi del tema de la vanitas en l'esfera de la cultura barroca, així com les seves extensions al camp de la cultura visual contemporània sota la perspectiva del neobarroc. També ha realitzat estudis sobre les reflexions teòriques de la imatge i la cultura visual en la postmodernitat i la manera en què afecten la pràctica de la Història de l'Art. Les seves últimes investigacions han desenvolupat l'ús de la imatge fotogràfica com a element ideològic i identitari, l'estudi dels nous règims escópicos i la iconoclàstia contemporània. És director de la col·lecció Pigmalió de Sans Soleil Edicions, editorial independent dedicada a la publicació de llibres de cultura visual. |