Logo de la Universitat de València Logo Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació Logo del portal

Foto Nom i cognoms Adreça + info Biografia
BURGOS RAMIREZ, ENRIC ANTONI

BURGOS RAMIREZ, ENRIC ANTONI

PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia
 

Enric Burgos és llicenciat en Filosofia (1998) i en Comunicació Audiovisual (2002) per la Universitat de València i doctor en Ciències de la Comunicació per la Universitat Jaume I (2017). La seua tesi doctoral investiga l'escepticisme modern a través de l'estudi de Los idiotas de Lars von Trier (1998) i del projecte creatiu en el qual el film queda emmarcat. Ha sigut professor associat del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la Universitat Politècnica de València (2007-2020) i del Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I (2010-2023). Des de 2020 forma part del Departament de Teories del Llenguatge i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València. Ha participat en quatre projectes d'innovació docent i dos projectes internacionals d'investigació: “Audiovisual Expression, Non-Fiction Film and Cultural Background” (Tra Vinh University & Vietnamese Association of Community Colleges, Vietnam, 2010) i  “Transmídia Trânsito Carioca” (Colégio Pedro II - Rio de Janeiro, Brasil, 2015). Actualment és membre de l'equip del Projecte d'I+D+i "Fluxos de desinformació, polarització i crisi de la intermediació mediàtica". Els seus interessos d'investigació inclouen les desviacions del model hegemònic en cinema i sèries de televisió, el paper de la música en l'audiovisual, la recíproca exploració de la imatge en moviment i la filosofia o la mirada de la producció audiovisual contemporània cap a l'animalisme i el veg(etari)anisme. 

CABRERA GARCIA-OCHOA, YOLANDA

CABRERA GARCIA-OCHOA, YOLANDA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Coordinador/a Curs

Despacho S08

(9639) 83029

yolanda.cabrera@uv.es

Biografia
 

Doctora i Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València. Ha desenrotllat la seua activitat professional en televisió, ràdio i agències de publicitat per a diferents empreses. I ha desenrotllat la seua vida laboral en les àrees de producció i realització. Posseïx àmplia experiència docent i de gestió en l'àmbit universitari. En la seua activitat científica destaca la participació en 5 projectes d'Investigació del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat, un projecte Europeu i 5 projectes interns de distintes universitats. La seua producció científica i línies d'investigació abordats se centren en qüestions de gènere, estereotips, publicitat, comunicació científica e innovació educativa. En l'actualitat és docent en la Universitat de València en el màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals i en el Grau de Comunicació Audiovisual on desde 2020 és la coordinadora de las pràctiques externes.  A més compagina esta activitat docent amb el desenrotllament de projectes audiovisuals i producció en rodatjes publicitaris.

CENTENO MARTIN, MARCOS PABLO

CENTENO MARTIN, MARCOS PABLO

PDI-Ajudant Doctor/A

Lecturer. Profesor Ayudante Doctor (acreditado Profesor Titular) Faculty of Philology, Translation and Communication. Office 37, Av Blasco Ibáñez, 32, 5th Floor 46010 València

marcos.centeno@uv.es

Biografia
 

Marcos Centeno és professor de cinema i estudis japonesos al Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació. Anteriorment fou director del Programa de Estudis Japonesos a Birkbeck, University of London, on va impartir mòduls relacionats amb el cinema japonés, societat contemporània i mitjans de comunicació, cinema i memòria, i literatura . Centeno es amés Research Associate del Japan Research Centre de SOAS (School of Oriental and African Studies), University of London. En aqueste universitat fou professor en Film Studies per al Departament del Japó i Corea, on va coordinar el máster Global Cinemas and the Transcultural i va impartir cursos de cinema japonés i cinemes del món.

Els seus principals interessos d'investigació giren entorn del cinema japonés, els cinemes mundials, documental i formats de no ficció, teoria del cinema, transnacionalitat, representació de minories, en particular el poble ainu, memòria i avantguardes de postguerra. El seu projecte actual Japanese Documentary Filmmaker Haneda Sumiko. Authorship and Gender Discourses  està patrocinat per Sasakawa Foundation, The Japan Foundation, Birkbeck Research Committee Strategic Funds, BIMI (Birkbeck Institute for Moving Images) i The Open City Documentary Film Festival London. Anteriorment, el seu projecte Japanese Transnational *Cinema (2018/19)  va ser finançat per les fundacions Sasakawa i Daiwa, Waseda i el Ministeri d'Educació del Japó. El seu llargmetratge documental, Ainu. Pathways to Memory (2014) va ser traduït a diversos idiomes (anglés, japonés, espanyol i italià) i va rebre diversos premis per festivals internacionals de cinema i altres institucions (com el Museo Nacional de Antropologia, CSIC y el Govern del Pais Basc).

 Anteriorment, va treballar com a realitzador de televisió després d'exercir tasques com a editor, titulador, tècnic de continuïtat i operador de càmera. Durant els seus estudis de doctorat, va ser becari d'investigació en la Universitat de València (2009-2013) i investigador associat en la Universitat de Waseda, Tòquio.

És membre del comité directiu del Birkbeck Institute for the Moving Image (BIMI), de l´Asociación de Estudios Japoneses en España (AEJE), coordinador de la secció de Visual Arts de la European Association for Japanese Studies (EAJS) i examinador extern a Oxford Brookes University (2021-25). Ha sigut professor convidat per Pittsburgh University (EUA), Ochanomizu University a Tòquio, Nanzan University a Nagoya, i ha desenvolupat presentacions per invitació en altres universitats de Latinoamerica, Europa i el Japó. També  ha sigut investigador visitant en Université Sorbonne Nouvelle Paris 3 i Goethe Universität Frankfurt. Es va llicenciar a la Universitat de València en 2006, on va rebre el Premi Extraordinari de Llicenciatura, després d'estudiar a Tòquio amb una beca de la Universitat de Waseda.

CIVERA JORGE, MIRIAM

CIVERA JORGE, MIRIAM

PDI-Associat/Da Universitari/A

Departament de Teoria dels Llenguatges Avda. Blasco Ibáñez, 32 València

608545860 (P)

miriam.civera@uv.es

Biografia
 

Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València i Màster -Diploma d'Estudis Avançats (DEA)- en Comunicació Política i Mitjans de comunicació. Des de 2005 és professora associada de la Universitat de València en les titulacions de Comunicació Audiovisual, Periodisme i Enginyeria Multimèdia. També en el Diploma d'Especialització Professional Universitària (DEPU) “Producció i Realització de Programes *Radiotelevisivos”.

Des de març de 2018, productora executiva de programes (TV i Ràdio) i retransmissions en À Punt Mèdia (SAMC).

De maig de 2017 a març de 2018, Responsable de Comunicació de la Mancomunitat de l'Horta Sud.

De setembre de 2008 a febrer de 2017 Cap de Producció de Llevant TV i Subdirectora (gener 2013-2017). Coordinació equip de 25 persones. Responsable de producció dels informatius, programes, retransmissions de la cadena i senyals pool per a institucions -Marató València 2013, 2014 i 2015; Premis Jaume I 2014 i 2015; Falles de València 2014 i 2015; finals de pilota valenciana de 2013 a 2016-. Productora executiva de la sèrie d'animació infantil “Bona Nit”, de 365 capítols i protagonitzada pel muppet "Ulleretes", produïda per PrimeTV Valenciana en col·laboració amb l'Institut Valencià de Cultura (*IVC).

Productora de camp en retransmissions esportives per a Audiovisual Sport, UveaUve, Mediapro i Bein Sport durant 10 anys (2006-2016).

Productora del senyal internacional de TV de la Cimera Política de la Unió Africana, celebrada a Guinea Equatorial (juny-juliol 2011)

De 2001 a 2008 productora, realitzadora i editora de continguts en programes d'RTVV vinculats amb el patrimoni i la cultura valenciana com "Trinquet", "A què juguem?", "De festa" o la sèrie documental "Furtius de la història".

Corresponsal de les comarques de La Regió muntanyenca i El Racó d'Ademús en el periòdic Levante-EMV (2003-2009). Redactora de la secció "Comunitat Valenciana" en Levante-EMV (2006).

Autora de dos llibres sobre el patrimoni etnològic *alcublano: “Jocs Tradicionals” (2007) i “les Alcubles en la cuina” (2017), així com de publicacions amb caràcter acadèmic per a la Universitat de València. Més informació: http://www.etnobloc.es/entrada/alcublas-en-la-cocina/

COLAIZZI, GIULIANA

COLAIZZI, GIULIANA

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Facultad de Filología, Traducción y Comunicación Avda. Blasco Ibáñez, 32 Valencia 46010

(9638) 64285

giuliana.colaizzi@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

FUENTE SOLER, MANUEL DE LA

FUENTE SOLER, MANUEL DE LA

PDI-Titular d'Universitat
Cap de Seccio-Servei
Cap d'Iniciatives d'Aula de Cinema i Musiques Urbanes
DIAZ MARTI, JOSE CARLOS

DIAZ MARTI, JOSE CARLOS

PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia
 

José Carlos Díaz Martí (Segòvia, 1964) és Llicenciat en Comunicació Audiovisual, Màster en Continguts i Formats Audiovisuals, Tècnic especialista en Imatge i So i Grau Superior en Fotografia Artística. Actualment és professor a la Universitat Jaume I de Castelló i a la Universitat de València.

Ha desenvolupat la seua activitat professional en l'àmbit de l'audiovisual com a productor executiu i productor de cinema i televisió. Ha dirigit sèries per a televisió i els documentals de creació “Los pastores del bosque foltante”, “La Caixa Negra”, "Benvingut, Mister Loach" i "Territori Boom, la defensa d'El Saler".

Després de 30 anys dedicat a la fotografia, va realitzar la seua primera exposició individual en 2015, ‘Onironautas’. ‘Idolatria’ és el seu projecte final de grau de Fotografia artística en la EASD de València i la seua primera obra en l'àmbit de la postfotografia. S'ha exposat en el Palau Quintanar de Segòvia, en la Fundació Mútua Llevant d'Alcoi, en la Universitat d'Alacant i en el Centre Comarcal d'Humanitats Sierra Nord a la Cabrera (Madrid). La seua obra “Adán i Eva en el Paradís” ha obtingut un Esment d'Honor III Biennal de les Arts Ciutat Vella Oberta 2017. Algunes de les seues obres s'exposen en el Museu del Corpus i en el de la Setmana Santa Marinera de València.

EL KETITI YAHMEDI, AOUATEF

EL KETITI YAHMEDI, AOUATEF

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Coordinador/a Curs
Biografia
 

Awatef Ketiti Yahmedi és Doctora en comunicació audiovisual amb especialitat en gènere per la Universitat de València. Llicenciada en Periodisme i Ciències de la Comunicació per l’Université de Tunis, postgraduada en el programa Dona i Desenrotllament per l'Institut d'Estudis de la Dona de la Universitat de València. Actualment és professora de comunicació audiovisual de la Universitat de Valènica. Ha sigut professora invitada en sis edicions de la Càtedra del Mediterrani del Patronat Sud/nord de la Universitat de València des de l'any 2000, professora col·laboradora en la universitat d'Alacant des de l'any 2005 a l'any 2008 i ha realitzat diverses estades d'investigació i de docència en International Developpement Research Center a Canadà (2001) , l'Institut of Global Studies en Ginebra, Suïssa (2004) , la Universitat de Valdivia, Xile (2015) , La Pontifícia Universitat Catòlica de Perú, PUCP (2016) i l’Institut de Presse et des Sciences de l’Information de Tunis (2021).

Les seues línies d'investigació se centren en la comunicació i els estudis de gènere, la representació, la interculturalitat i el cine. Ha obtingut el premi Manuel Castillo d'Investigació de l'any 2013 de la Fundació General de la Universitat de València.

Ha sigut investigadora principal del projecte “Movimientos socials i societat civil en el Nord d'África després de les revoluciones”(2013), finançat per l'Agència Espanyola de Per a la Cooperació Internacional i el Desenrotllament (AECID). Ha participat com a investigadora en tres projectes europeus    

“Narrativas culturals de la Crisi i Renovación” Projecte Europeu (H2020-MSCA-RISE-2014). Accions Marie Sk?odowska-Curie; “Archives in Transition: Collective Memories and Subaltern Uses Acrònim: rans.Arch (Codi: 8772299, Horizon 2020 / MSCA-RISE); “ Trans-making. Art, Culture, Economy to democratize society (C.1/2017-12/2020 Horizon 2020 / MSCA-RISE)”. Ha sigut membre de l'equip d'investigació dels projectes nacionals d'investigació: “Interculturalidad, Biopolítica i Tecnologies de género (2017-2019), dirigit per la Dra. Giulia Colaizzi i “Terrorismo i cine de ficció: d'una perspectiva històrica a la problemátic global (2102-2013", dirigit per Manuel de la Fuente.

 Algunes Publicacions:

(2020) Colonialidad de la mirada y crísis del orden visual en el Islam, Filosofi(e)Semiotiche, Vol. 7, N. 2, 2020 ISSN 2531-9434; (2019) "Tiranía de la imagen  y crisis del sujeto en la sociedad del espectáculo" en De la Fuente, M. (ed.) Cine, imagen y representación en Guy Debord. Valencia: Tirant Lo Blanch; (2018)  "Feminismo, identidad y religión en el Mundo Árabe",  Clepsydra. Revista Internacional de Estudios de Género y Teoría Feminista, Vol 17, pp 65-82; (2016) "Body, Gender, and Power in the Arab World". Al-Raida Journal,VOl. 139-150 pp. 8-19; (2015)  Cuerpos sin rostros, mujeres árabes en la economía de la guerra global, En   Quesada, F. (Ed.), Guerra, imaginario y género: cuerpos, territorio y conexiones (pp.36-55). Madrid:  Biblioteca Nueva; (2015) "Género y revolución en el Mundo Árabe". Revista: El nuevo pensamiento (Original en árabe). Vol. 4 pp. 11-24. ISSN: 2382-2783. Ed: Abwab Editions. Túnez; KETITI, A. (2014)  Ironie et subversion dans le dessin humoristique numérique post-révolutionnaire en Tunisie, En  Communication électronique, cultures et identités, (pp. 447-454) France : Klog. ISBN : 979-10-92272-02-4.

 

FENOLL TOME, FRANCISCO VICENTE

FENOLL TOME, FRANCISCO VICENTE

PDI-Ajudant Doctor/A
Coordinador/a Curs

Universidad de Valencia. Dpto. de Teoría de los Lenguajes y Ciencias de la Comunicación Facultad de Filología, Traducción y Comunicación Av. Blasco Ibáñez 32, planta 5ª. 46010 Valencia

(9639) 83029

vicente.fenoll@uv.es

Biografia
 

Vicente Fenoll és doctor en Comunicació (2015) per la Universitat de València, on exerceix com a professor al Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació des del 2014. Té una àmplia experiència professional en informatius de televisió i en campanyes electorals. És membre dels grups de recerca MediaFlows (www.mediaflows.es) i DigiWorld (https://digidemo.ifkw.lmu.de/camfors). Els seus interessos de recerca són el populisme, els mitjans socials i la comunicació política. Ha estat investigador visitant a diverses universitats americanes i europees. És autor de nombrosos capítols de llibres i articles a diverses revistes científiques i és coeditor del llibre Campaigning on Facebook: Digital Communication Strategies in Europe (2021, Palgrave Macmillan).

GALAN CUBILLO, ESTEBAN

GALAN CUBILLO, ESTEBAN

PDI-Titular d'Universitat

Avda Blasco Ibañez 32, Valencia. Despatx S8 Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació

96 386 4400

esteban.galan@uv.es

Biografia
 

Esteban Galán-Cubillo, acadèmic en la intersecció de la Comunicació, la Sostenibilitat i les Indústries Culturals, combina l'excel·lència acadèmica amb una passió per la moda. Amb un Doctorat en Comunicació i com a Professor Titular en el Departament de Comunicació de la Universitat de València, el seu treball abasta diversos aspectes de les indústries culturals.

La seua trajectòria acadèmica inclou una Llicenciatura en Comunicació, un assoliment que li va valer el Premi Nacional al millor expedient acadèmic. Aquest reconeixement destaca el seu compromís amb la comprensió i transformació de la dinàmica de les indústries culturals, especialment en l'àmbit de la comunicació.

L'experiència professional d'Esteban s'estén més enllà de l'aula, amb més de 15 anys d'experiència en producció audiovisual. Ha treballat amb entitats reconegudes, la qual cosa li proporciona una perspectiva pràctica sobre les indústries culturals i la seua evolució.

Gràcies al seu coneixement acadèmic, experiència pràctica i dedicació a la sostenibilitat, Esteban s'ha convertit en un defensor de les pràctiques sostenibles en les indústries de la moda i la cultura. Promou pràctiques responsables, oferint noves perspectives sobre com poden evolucionar les indústries culturals d'una manera conscient amb el medi ambient, especialment en el sector de la moda.

El seu treball d'investigació abasta eines digitals en la producció audiovisual, narratives transmedia, sostenibilitat i indústries culturals des d'un punt de vista aplicat.

A més de les seues activitats acadèmiques i la seua defensa de la sostenibilitat en la moda, Esteban Galán-Cubillo codirigeix el projecte internacional d'investigació "From Ideas: Out of the Box" i ha estat al capdavant del podcast Transmedia des de 2017, un testimoni del seu compromís amb les formes innovadores de mitjans i narratives digitals dins de les indústries culturals.

 

GAMIR RIOS, JOSE VICENTE

GAMIR RIOS, JOSE VICENTE

PDI-Ajudant Doctor/A
Responsables de Gestio Academica
Coordinador/a Titulacio de Grau

(9633) 95048

jose.gamir@uv.es

Biografia
 

Llicenciat en Comunicació Audiovisual (UV, 2005) i Periodisme (UV, 2007). Doctor en Comunicació (UV, 2016) amb Premi Extraordinari.

Professor Ajudant Doctor en el Departament de Teories dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació, amb docència en el Grau de Comunicació Audiovisual, en el Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals, i en el Màster Universitari en Nous Periodismes, Comunicació Política i Societat del Coneixement.

Coordinador de la unitat docent de Comunicació Audiovisual i Publicitat, i del Grau en Comunicació Audiovisual.

Membre del grup interuniversitari de R+D Mediaflows.

Principals línies d'investigació: comunicació política, estructura de la comunicació, desinformació i nous mitjans audiovisuals i/o multimèdia.

Articles:

  • Gamir-Ríos, J., Cano-Orón, L., & García-Casas, D. (2024). Twitch’s Second Phase of Development: Analyzing Streamer Profiles and Content Trends That Boost Its Evolution into a Mass Media. Games and Culture, 0(0). https://doi.org/10.1177/15554120241257030 
  • Lava-Santos, D., Gamir-Ríos, J., & Llorca-Abad, G. (2023). Crude, anonymous, partisan, sectorial and anti-elitist: Electoral disinformation in Spain (2019-2022). Profesional de la Información32(5), e320506. https://doi.org/10.3145/epi.2023.sep.06
  • Estrada-Garcia, S., & Gamir-Ríos, J. (2023). Soft news in original videos. Adaptation to TikTok of the main Spanish online media. Profesional de la Información, 32(2), e320222. https://doi.org/10.3145/epi.2023.mar.22
  • Malquín-Robles, A., & Gamir-Ríos, J. (2023). Desinformación y sexismo digital. El feminismo y su agenda como objeto de engaño en español. ICONO 14. Revista Científica de Comunicación y Tecnologías Emergentes, 21(1). https://doi.org/10.7195/ri14.v21i1.1963
  • Llorca-Abad, G., & Gamir Ríos, J. (2023). La sociedad de las turbas, la sociedad de la incomunicación. InMediaciones de la Comunicación, 18(1), 43-65. https://doi.org/10.18861/ic.2023.18.1.3303
  • Gamir-Ríos, J., & Lava-Santos, D. (2022). Desinformación sobre historia, memoria democrática y simbología del Estado en redes sociales. Estudio de los bulos desmentidos por los fact-checkers españoles. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, 28(4), 777-788. https://dx.doi.org/10.5209/esmp.82846
  • Gamir-Ríos, J. & Ibáñez-Cuquerella, M. (2022). Fascist Heroes’ vs. progressive policies and political correctness. Agenda and framing of the Spanish Alt-lite micro-celebrities on YouTube. Catalan Journal of Communication and Cultural Studies, 14(2), 189-206. https://doi.org/10.1386/cjcs_00068_1
  • Gamir-Ríos, J. & Cano-Orón, L. (2022). Characteristics of the Spanish podcast sphere. Between democratization and commercial logic. Profesional de la Información, 31(5), e310505. https://doi.org/10.3145/epi.2022.sep.05 
  • Tarullo, R. & Gamir-Ríos, J. (2022). Evolución de la desinformación sobre COVID-19 en Argentina a través de los desmentidos del verificador Chequeado. Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación, (161), 57-72. https://doi.org/10.18682/cdc.vi161.6978
  • Gamir-Ríos, J., Cano-Orón, L., & Baviera, T. (2022). Análisis del aumento de seguidores y de la presencia multiplataforma de la clase política en Facebook, Twitter e Instagram en campañas electorales (2011-2019). Fonseca, Journal of Communication, (24), 211–231. https://doi.org/10.14201/fjc.28295  
  • Tarullo, R. & Gamir-Ríos, J. (2022). Asustar para desestabilizar: desinformación sobre la COVID-19 en Argentina y España. Cuadernos.info, (52), 47–68. https://doi.org/10.7764/cdi.52.42915  
  • Gamir-Ríos, J. & Tarullo, R. (2022). Características de la desinformación en redes sociales. Estudio comparado de los engaños desmentidos en Argentina y España durante 2020. Contratexto, (37), 201-226. https://doi.org/10.26439/contratexto2022.n037.5343
  • Gamir-Ríos, J. & Sánchez-Castillo, S. (2022). The political irruption of short video: Is TikTok a new window for Spanish parties? Communication & Society, 35(2), 37-52. https://doi.org/10.15581/003.35.2.37-52
  • Gamir-Ríos, J., Cano-Orón, L., Fenoll, V., & Iranzo-Cabrera, M. (2022). Evolución de la comunicación política digital (2011-2019): Ocaso de los blogs, declive de Facebook, generalización de Twitter y popularización de Instagram. Observatorio (OBS*) Journal, 16(1), 90-115. https://doi.org/10.15847/obsOBS16120221879
  • Gamir-Ríos, J., Cano-Orón, L., & Lava-Santos, D. (2022). De la localización a la movilización. Evolución del uso electoral de Instagram en España de 2015 a 2019. Revista de Comunicación, 21(1), 159–179. https://doi.org/10.26441/RC21.1-2022-A8
  • Gamir-Ríos, J., Pop, A.-I., López-García, G., Llorca-Abad, G., & Fenoll, V. (2022). Unidireccionalidad, promoción partidista y polarización. Actividad en Twitter de los candidatos a la presidencia del Gobierno de España en las elecciones generales de 2019. Profesional de la Información, 31(2). https://doi.org/10.3145/epi.2022.mar.03
  • Gamir-Ríos, J. & Tarullo, R. (2022). Predominio de las cheapfakes en redes sociales. Complejidad técnica y funciones textuales de la desinformación desmentida en Argentina durante 2020. AdComunica, (23), 97-118. https://doi.org/10.6035/adcomunica.6299
  • Gamir-Ríos, J., Tarullo, R., & Ibáñez-Cuquerella, M. (2021). Multimodal disinformation about the otherness on the internet: The spread of racist, xenophobic and Islamophobic fake news in 2020. Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, (64), 49-64. https://doi.org/10.5565/rev/analisi.3398  
  • Gamir-Ríos, J. (2021). El uso político de Facebook en la campaña de las Elecciones Locales de 2015 en la ciudad de València. Revista Dígitos, (7), 211-227. http://dx.doi.org/10.7203/rd.v1i7.218
  • Gamir-Ríos, J. (2020). La transmisión digital de las agendas políticas en las Elecciones Locales de 2015 de la ciudad de Valencia. Revista de Comunicación Política, (2), 55−79. https://doi.org/10.29105/rcp2-3  
  • Gamir-Ríos, J. (2019). El uso político de Twitter en la campaña de las Elecciones Locales de 2015 en la ciudad de València. Miguel Hernández Communication Journal, (11), 35-54. https://doi.org/10.21134/mhcj.v11i0.329
  • Gamir-Ríos, J. (2016). Blogs, Facebook y Twitter en las Elecciones Generales de 2011: Estudio cuantitativo del uso de la web 2.0 por parte de los cabezas de lista del PP y del PSOE. Revista Dígitos, (2), 101-120. https://revistadigitos.com/index.php/digitos/article/view/53
  • López-García, G., Gamir-Ríos, J., García-Ull, F. J., Llorca-Abad, G., Cano-Orón, L., & González-Esteban, J. L. (2015). El debate sobre Europa en Twitter: Discursos y estrategias de los candidatos de las elecciones al Parlamento Europeo de 2014 en España. Revista de Estudios Políticos, (170), 213-246. http://dx.doi.org/10.18042/cepc/rep.170.07
  • Valera-Ordaz, L., Gamir-Ríos, J., & López-García, G. (2015). La blogosfera política española en las Elecciones Generales 2011: Una comparación entre blogs de candidatos, periodistas y ciudadanos. Doxa Comunicación, (21), 79-11. https://revistascientificas.uspceu.com/doxacomunicacion/article/view/771
  • Gamir-Ríos, J. (2006). Poder político y estructura mediática: La comunicación en la Comunidad Valenciana durante la presidencia de Eduardo Zaplana (1995-2002). Aposta Digital, (23). http://www.apostadigital.com/revistav3/hemeroteca/gamir.pdf

Llibres:

  • López-García, G., Gamir Ríos, J., & Valera Ordaz, L. (2018). Comunicación política: teorías y enfoques. Editorial Síntesis.

Capítols:

  • Gamir-Ríos, J., & Tarullo, R. (2023). Conspiranoia y negacionismo, síntomas de la infodemia. En A. Carratalà, M. Iranzo-Cabrera & G. López-García (eds.), De la desinformación a la conspiración: política y comunicación ante un escenario mediático híbrido (pp. 217-235). Tirant Humanidades.
  • Fenoll, V., & Gamir-Ríos, J. (2023). Mentiras, ideología y medios sociales. Topografía de la desinformación en la comunicación política digital. En G. López-García (ed.), Ecología de la desinformación y su impacto en el espacio público (pp. 137-155). Peter Lang. https://doi.org/10.3726/b20308
  • López-García, G., Llorca-Abad, G., Fenoll, V., Pop, A. I., & Gamir-Ríos, J. (2022). Europe and Euroscepticism on Twitter During the 2019 European Parliament Elections: An Analysis of the Spanish Candidates. En D. Palau-Sampio, G. López-García, & L. Iannelli (eds.), Contemporary Politics, Communication, and the Impact on Democracy (pp. 171-185). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-8057-8.ch010
  • López-García, G., Fenoll, V., Llorca-Abad, G., Gamir-Ríos, J., & Pop, A. I. (2021). Los debates de las elecciones generales de abril y noviembre de 2019: Discursos políticos y mediáticos. En G. López-García & E. Campos-Domínguez, Redes en campaña: Liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (pp. 41-60). Comunicación Social.
  • Gamir-Ríos, J., Fenoll, V., & Iranzo-Cabrera, M. (2021). Las cifras de la cibercampaña de las Elecciones Generales de abril de 2019. En G. López-García & E. Campos-Domínguez, Redes en campaña: Liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (pp. 83-104). Comunicación Social.
  • Calvo, D., Cano-Orón, L., Llorca-Abad, G., & Gamir-Ríos, J. (2021). La campaña subterránea: Sesgos informativos y noticias falsas. En G. López-García & E. Campos-Domínguez, Redes en campaña: Liderazgos y mensajes en las elecciones de 2019 (pp. 105-122). Comunicación Social.
  • Gamir-Ríos, J. (2019). Los medios valencianos en el contexto español. En G. López-García (ed.), La comunicación en la Comunitat Valenciana (2010-2018): Crisis y cambio (pp. 47-66). Institució Alfons el Magnànim.
  • Gamir-Ríos, J., Cano-Orón, L., & Calvo, D. (2017). La campaña electoral de 2015 en cifras: La presencia en la blogosfera, Facebook y Twitter de los cabezas de lista provinciales de PP, PSOE, Podemos y Ciudadanos. En G. López-García & L. Valera-Ordaz (eds.), Pantallas electorales: El discurso de partidos, medios y ciudadanos en la campaña de 2015 (pp. 41-58). Editorial UOC.
  • López-García, G. & Gamir-Ríos, J. (2011). Los medios españoles en la campaña de 2008. En G. López-García (ed.), Política binaria y SPAM electoral. Elecciones Generales 2008: nuevas herramientas, viejas actitudes. (pp. 89-114). Tirant lo Blanch.
  • Bernardo-Paniagua, J. M., Gamir-Ríos, J., & Martínez-Sanchis, F. (2010). La comunicación en la Comunidad Valenciana y su contexto. En G. López-García (ed.), El ecosistema comunicativo valenciano: Características y tendencias de la primera década del siglo XXI (pp. 35-54). Tirant lo Blanch.
GUARDIA CALVO, ISADORA

GUARDIA CALVO, ISADORA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Coordinador/a Curs

Facultat de Filologia traducció i comunicació. Departament Teoria Llengutages i Ciències de la Comunicació C/Carrer Blasco Ibañez, 32

51008

isadora.guardia@uv.es

Biografia
 

Isadora Guardia és Doctora en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València, professora vinculada a la UVEG desde 2002, en l'actualitat és Personal Permanent Laboral  al Grau de Comunicació Audiovisual.

De 2012 a 2106 ha sigut docent a temps complert a l'EScola Universitària ERAM- UdG al Grau de Comunicació Audiovisual i Multimèdia.

La seva trajectòria investigadora es distingeix per combinar teoria i pràctica, desenvolupant principalment les seves investigacions al voltant del documental social i polític.. A l'any 2002 comença a realitzar documentals de caràcter social i polític premiats en festivals com Premis Tirant (València) o Zinebi (Festival Bilbao). La seva tesi doctoral investiga la relació estètica i històrica entre el documental militant dels anys 60 i el temps present. Ha publicat nombrosos articles i comunicacions a congressos nacionals i internacionals així com a revistes científiques sobre ciències socials, llibres i capítols de llibres. Publica la seva tesi doctoral al 2011.

Pertany al grup de REcerca ERAMSCI de l'EScola Universitària ERAM-UdG.

Les seves línies d'investigació es centren en nous llenguatges i expressions artístiques a l'audiovisual i al cine i video documental militant.

Ha format part del grup de recerca REPERCRI (Grup Investigació Representación Contemporánea de los Perpetradores. Investigador Principal Vicente Sánchez-Biosca, UVEG)  

Pertany al grup de recerca GRUP TRANS ARCH (https://trans-arch.org) amb el qual ha viatjat a diversos països latinoamericans.

GUILLAMON CARRASCO, SILVIA

GUILLAMON CARRASCO, SILVIA

PDI-Titular d'Universitat
Secretari/a de Departament
Biografia
 

Silvia Guillamón Carrasco és Doctora en Comunicació Audiovisual (Premi Extraordinari, 2014), llicenciada en Comunicació audiovisual i en Filologia Hispànica i Màster en Ciències dels Llenguatges i Relacions Humanes. Professora Titular de Comunicació Audiovisual a la Universitat de València, és IP del projecte I+D+i "Representacions de gènere al cinema espanyol del segle XXI. Imaginari fílmic i discursos socials" (GV/2021/086), financiat per la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.. Ha estat docent a la Universitat Internacional Valenciana i a la Universitat de Buenos Aires (Argentina) i investigadora convidada a UCSC (University of California, Santa Cruz), UMASS (University of Massachusetts, Amherst) ia la Università di Bologna (Itàlia). La seva recerca està centrada en la intersecció entre semiòtica, feminisme, teoria de gènere i cinema espanyol.

Entre els articles publicats en els darrers anys cal destacar: (2020) “Haptic Visuality and Film Narration. Mapping New Women’s Cinema in Spain”, Communication & Society, Vol. 33(3); Guillamón Carrasco, S. y Belmonte Arocha, J. (2020) “Sexualidad, política del cuerpo y función socioeducativa del cine en Touch Me Not (Adina Pintilie, 2018)”, Fotocinema. Revista científica de cine y fotografía, Nº 21; Guillamón Carrasco, S. y Belmonte Arocha, J. (2020) “Figuraciones de lo siniestro en Parents (Bob Balaban, 1989)”, Tropelías. Revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Nº 34; (2018) “El monstruo femenino. Lo siniestro y la construcción de lo materno en Furtivos, Fonseca. Journal of Communication, nº 17; (2017) “Gender Discourse & National Reconstruction. The Narrative of Historic Debt in Raza”, Communication & Society, 30 (2); (2017) “La representación de la femme fatale en el universo narrativo de Muerte de un ciclista (Juan Antonio Bardem, 1955)”, Área Abierta. Revista de comunicación audiovisual y publicitaria, Vol. 17 (3); (2016) “The Doll in the Imaginary of the Late Francoist Period: an Analisys of No es bueno que el hombre esté solo”, L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos, nº 21.

HUGUET CLEMENTE, MARIA CARMEN

HUGUET CLEMENTE, MARIA CARMEN

PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia
 

Maria Huguet es va llicenciar en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València el 2003. El 2011 va obtenir el grau de Doctora en Comunicació Audiovisual per aquesta mateixa Universitat amb una tesi amb el títol de "Televisió enriquida: la simbiosi entre televisió i coneixement" amb qualificació de "Summa cum laude."

La seua experiència laboral es reparteix entre l'audiovisual i la comunicació digital en l'àrea de branding i màrqueting. Ha treballat en realització per a RTVV, la VIU i productores audiovisuals com Quatre Films; i com digital manager a Everxio i actualment, Baluard Estudio.

Va realitzar el 2006 un Màster en Direcció de Comunicació i Noves Tecnologies (COSO) i el 2017 un Curs d'especialització en Màrqueting digital (EDEM-ISDI).

Des del 2015, és Professora Associada a la Universitat de València on ha impartit les assignatures de:

"Tecnologies audiovisuals d'adquisició"
"Disseny de Projectes Interactius"
"Comunicació interactiva"
"Tecnologies de la Comunicació I"

Anteriorment va ser Professora Associada a la Universitat de Múrcia de les assignatures de:
"Deontologia Professional"
"Direcció, Producció i Realització audiovisual".

Publicacions:

  • "¿Cómo rentabilizar los contenidos digitales? Una propuesta centrada en la creación de valor añadido y en la percepción del usuario" publicado en "La televisión de la crisis ante el abismo digital" (Editorial Gedisa, 2014)
  • "La televisión 2.0: un marco favorable para el género documental" publicado en "El documental en el entorno digital" (Editorial UOC, 2013)
LOPEZ OLANO, CARLOS JAVIER

LOPEZ OLANO, CARLOS JAVIER

PDI-Titular d'Universitat
Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Biografia
 

Vicedegà de Comunicació i innovació a la Facultat de Filologia, Trad. i Comunicació. Llicenciat en Filologia Hispànica (Literatura Espanyola) i Comunicació Audiovisual, així com doctor Cum Laude amb Premi Extraordinari per la Universitat de València. Professor Titular del departament de Teoria dels Llenguatges i de la Comunicació de la UV. També ha impartit docència en diferents graus i postgraus relacionats amb l'audiovisual en Universitats, com la Jaume I de Castelló (UJI), la Cardenal Herrera (CEU), la Univ. Oberta de Catalunya o la University of Virginia (EUA).
Ha sigut investigador i professor visitant en altres universitats com la Vrije Universiteit Brussel (Bèlgica) amb beca BEST, l'Alma Mater Studiorum Università di Bologna (Itàlia) amb beca Castillejo, la Hebrew University of Jerusalem (Israel) o la de Roehampton a Londres i la de Glasgow (UK). Ha exercit així mateix com a periodista, realitzador, editor i presentador d'informatius durant 25 anys en diferents mitjans audiovisuals, com a Antena 3 Televisió, Canal 9 RTVV o À Punt.
La seua línia d'investigació se centra en les diferents possibilitats del podcast al panorama comunicatiu, a la radiotelevisió pública, especialment en la protecció dels informatius dins de l'entorn europeu, en les noves possibilitats que obrin en aquest camp les tecnologies multiplataforma i transmèdia, i les implicacions comunicatives relacionades amb la memòria democràtica.

MESTRE PEREZ, ROSANNA

MESTRE PEREZ, ROSANNA

PDI-Titular d'Universitat
Coordinador/a de Mobilitat
Biografia
 

És doctora en Filologia Hispànica (2000), amb una tesi sobre cinema espanyol. Llicenciada en Filologia HIspànica, llicenciada en Comunicacíó Audiovisual (1997) i diplomada en Llenguatges Audiovisuals (1993), en la Universitat de València.

Ha sigut Visiting Instructor d'espanyol en Longwood College, VA (EEUU), actualment Longwood University. Des de 1999 és professora de la Universitat de València. Ha impartit docència de grau i posgrau en Comunicació Audiovisual, de grau en Periodisme i en Enginyieria Multimèdia en la Universitat de València, de grau en Longwood College, i de posgrau en la seua seu delegada de Mérida (Veneçuela) i en la Universidad de Oriente en Santiago de Cuba. També ha impartit classes de Cinema espanyol, entre altres, en castellà i anglés, en varis programes d'espanyol per a estudiants estado-unidencs (UVA, ISA, UNC i ISU) del Servei de Relacions Internacionals i Cooperació en la Universitat de València (1990-2017).

Les seues línies d'investrigació són cinema i turisme, i comunicació interactiva.

Sobre la primera, és co-IP del projecte d'investigació internacional Anàlisi qualitatiu i quantitatiu dels factors de la ficció audiovisual que indueixen el turisme, i dels seus efectes en les audiències i els potencials turistes, ref. PID2020-112668GB-I00, financiat pel Ministeri de Ciència i Innovació del Govern d'Espanya, en la Universitat de València, junt amb Jorge Nieto Ferrando (Universitat de Lleida).

És directora del grup internacional d'investigació CITur (Cinema, Imaginari i Turisme) de la Universitat de València que és pioner en l'estudi de les relacions entre cinema i turisme. CITur ha desenvolupat projectes amb finançament de la Generalitat Valenciana (2005-06), del Ministeri de Ciència i Innovació (2012-14) i del Ministeri d'Economia i Competitivitat (2014-21). Va ser IP del projecte anterior, juntament amb Antonia del Rey Reguillo, fundadora de CITur en 2005.

Entre les seues publicacions recents en aquest camp es troben:

- 2022 "Entre txantxigorri y txacolin: rutas literarias y cinematográficas que dinamizan el turismo neolocal en el valle del Baztán", en A. del Rey Reguillo y R. Mestre Pérez (coords.), Cine español actual, patrimonio autóctono y turismo, pp. 151-206, Gedisa.

- 2021 "Film Commissions hoy: el cine al servicio de los rodajes y el turismo", pp. 91-100; "El turismo moderno en el cine español", pp. 191-200; "Posturismo en el cine español contemporáneo", pp. 201-215, en A.del Rey Reguillo (ed.), La huella del turismo en un siglo de cine español (1916-2015), Síntesis.

- 2021 62 fitxes crítiques en A. del Rey Reguillo (ed.), Antología del cine turístico (1916-2015). Síntesis.

- 2020 "Resimbolización laica de la peregrinación jacobea en el cine español: el caso de The Way y Al final del camino", L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos, nº30, pp. 17-32.

- 2020 "España, plató de cine: claroscuros de las rutas de cine y televisión". Revista de Estudios Turísticos, nº 220, pp. 9-31.

- 2018 "Japan in Spain. Japanese culture through Spanish eyes in the film Gisaku", Arts, 7(4), 93, Special Issue on Japanese Transnational Cinema, pp. 1-14.

Pel que fa a la segon línia d'investigació, ha sigut membre d'I + D Mediaflows en el projecte "Ecología de la desinformación: la construcción de las noticias falsas y su impacto en el espacio público"  (AICO2020/224) dirigido por Guillermo López García (Universitat de València). També ha formar part de l'equip d'investigació dirigit per Josep Gifreu Pinsach (Universitat Pompeu Fabra) sobre televisió i migració (2001-03).

Ha dirigit dos projectes d'innovació educativa de la Universitat de València sobre treball cooperatiu i ús de TIC (2009-10 i 2010-11). Ha participat en El Mur, projecte transmèdia (2019-20). Forma part d'altres dos, NAPCED 4.0 (blog), sobre gèneres literaris digitals i formats multimedials (des de 2021-22) i IA.com, que explora les possibilitats de la intel·ligència artifical en l'educació universitària (des de 2023-24).

Entre les seues publicacions recents en aquest camp es troben:

-2023 "Perspectivas emergentes de los medios españoles sobre la IA en la educación superior", en A. Martos Martínez et al. (comp.) Innovación Docente e Investigación en Educación: Nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (pp. 437-447). Madrid: Dykinson, con Vanessa Roger Monzó y Yolanda Cabrera García-Ochoa.

- 2023 “La deconstrucción de la información: tipologías de desinformación en redes sociales”, en G. López García (ed.). Ecología de la desinformación y su impacto en el espacio público (pp. 113-136). New York: Peter Lang, con Lorena Cano-Orón, Dafne Calvo y Marta Meneu (DOI).

- 2023 “Creation of digital literary genres in the Degree of Audiovisual Communication”, in Conference Proceedings CIVAE 2023 / MusicoGuía (ed. lit.), 2023, ISBN 978-84-124511-9-1, págs. 251-255, with Nel·lo Pellisser Rossell.

- 2021 "Media crisis and disinformation: the participation of digital newspapers in the dissemination of a denialist hoax", El Profesional de la Información, vol. 30, nº 4, con Lorena Cano-Orón, Dafne Calvo y Germán Llorca-Abad e300412. DOI.

Ha participat en més de cinquanta trobades científiques a Xina, Canadà, Mèxic, Colòmbia, Països Baixos o Portugal, a més d'Espanya.

Ha sigut directora de l'Aula de Cinema de la Universitat de València (2001-02).

MENDEZ RUBIO, ANTONIO

MENDEZ RUBIO, ANTONIO

PDI-Titular d'Universitat

Despatx 35

(9639) 83275

antonio.mendez@uv.es

Biografia
 

Antonio Méndez Rubio (1967) és Doctor i Professor Titular de Comunicació Audiovisual a la Universitat de València des de 1999. Les seus principals línies d´investigació són la teoría crítica, cultura popular i comunicació musical. Autor de nombrosos articles i treballs en revistes especialitzades, monografies i llibres de caràcter col.lectiu. Professor invitat i visitant en diverses universitats tant nacionals com ara internacionals. Ha publicat els manuals de referència Perspectivas sobre comunicación y sociedad (2008) i Comunicación musical y cultura popular (2016). El seus llibres d´assaig més recents sobre crítica cultural són Abordajes (2019), Fascismo de Baja Intensidad (2021) i La escucha actual (2022).

OLASO GONZALEZ, RAFAEL

OLASO GONZALEZ, RAFAEL

PDI-Asociado/a Unversidad
Biografia
 

Rafael Olaso González és llicenciat en Comunicació Audiovisual (2008) i Periodisme (2010) per la Universitat de València. Actualment treballa com a professor associat en el Departament de Teoria dels Llenguatges impartint diverses assignatures del Grau en Comunicació Audiovisual.

Professional dels mitjans de comunicació, la seua experiència abasta des del periodisme institucional fins a la producció audiovisual. 

Ha treballat en el Departament d'Audiovisuals del Gabinet de Comunicació de la Generalitat Valenciana, realitzant la cobertura gràfica dels actes institucionals de l'agenda del Govern Valencià (inclosa la posterior edició i postproducció d'aquests actes) durant 5 anys.

L'any 2016 va realitzar una estada a l'estranger, concretament en la Université de Franche-Comté, a la ciutat francesa de Besançon. En aquesta universitat va ser el responsable de comunicació del Crous, organisme dependent del Ministeri d'Educació francés. 

La seua trajectòria laboral també inclou el pas per Ràdio Televisió Valenciana, tant en l'extinta Canal 9 com en l'actual À Punt. En l'ens valencià, ha desenvolupat labors en els Departaments de Continguts, Emissions i Promocions, com ara l'elaboració de guions per a diferents campanyes de promoció o la cobertura d'esdeveniments informatius per al programa "Matí matí". Entre els anys 2010 i 2012 va ser Operador d'Equips de Televisió en el Departament d'Emissions i Promocions, realitzant el control de continuïtat per a Canal 9. Entre les seues tasques es trobava l'ús del mesclador per a les retransmissions en directe.

Actualment treballa en À Punt, cadena pública valenciana en la qual va entrar uns mesos abans que començaren les emissions. A l'inici de la seua marxa va fer tasques en el Departament de Postproducció. Des de 2018 exerceix el rol de Productor Executiu d'Emissions en el Departament de Subdirecció de la Programació.

PELLICER ROSELL, MANUEL D

PELLICER ROSELL, MANUEL D

PDI-Titular d'Universitat
Coordinador/a Curs

Avda Blasco Ibáñez, 32 DP 46010 Despacho nº 6- 5ª planta FFTiC Tutoría presencial: martes 10-13 horas Tutoría virtual: manuel.pellicer@uv.es

51028

manuel.pellicer@uv.es

Biografia
 

Llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València (UVEG)-(Premi extraordinari de doctorat, 2006). Actualment professor titular de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat de València des de 2012. Amb anterioritat, professor asociat de la mateixa titulació entre 1995 y 2012. Imparteix les assignatures de "Ideació i producció televisiva" y "El reportatge televisiu". També imparteix docència en el Màster de Producció de Continguts i Formats Audiovisuals de la UV. Des de 2010 és docent del mòdul de televisió en el Postgrado de Periodismo científico de la UNED i del Máster en Comunicación Corporativa Integral de la Universitat Ramon Llull des de 2017.

A més, periodista-redactor de plantilla en l'àrea d'informatius de la Ràdio-Televisió Pública Valenciana-Canal 9 durant els anys 1993-2012, amb realització de treballs de redacció, edició, guió i producció de notícies, reportatges i documentals, com també en producció de programes de debat i en  programació de documentals. Anteriorment, realització de diferents activitats en premsa (La Vanguardia, El Temps, Mediterráneo-delegación Valencia) i ràdio (Ràdio 9). Corresponsal també a València dels diaris El Observador de la actualidad, Diari de Barcelona i El Mundo-secció cultura.

Les seues principals línies d'investigació se centren en l'anàlisi dels discursos mediàticos, amb especial incidència en el discurs d'opinió en premsa, l'anàlisi de la producció audiovisual i el discurs polític a les xarxes. Els resultats d'aquests treballs estan publicats en Quaderns de Filologia, Revista Latina de Comunicación Social, Quaderns del CAC, Zeitschrift für Katalanistik, Comunicació, Mètode, Afers, Cultura, lenguaje y representación, Zer, Cuadernos.Info, Revista de investigación lingüística, entre altres. És autor, a més, dels llibres Martí Domínguez i Barberà: la passió per la paraula (2004), El solc de l’escriptura: anàlisi del discurs periodístic de Martí Domínguez Barberà (2011), i co-autor de Las comisiones parlamentarias de investigación: “El accidente de la Línea 1” (2019). També és autor de diversos capítuls de llibres publicats, entre altres editorials, en Tirant Lo Blanch, Gedisa, Thomson-Reuters Aranzadi, Biblioteca Nueva, Comunicación Social, Nau Llibres y PUV, i co-editor dels volums Mutaciones discursivas en el siglo XXI: la política en los medios y las redes (2019), Notes d’un desficiós (2017), Ser Joan Fuster; 33 visions sobre l’escriptor (2008), El debate sobre la cultura de la imagen (2003) y Justicia y representación mediática (2001).

Ha participat en diversos projectes de recerca finançats relacionats amb l'agenda temàtica dels mitjans, el tractament mediàtic de la violència de gènere, la regulació de l'audiovisual i el discurs polític a través de les xarxes socials, a més d'altres projectes d'innovació educativa.

La tasca de recerca ha estat reconeguda pel CNEAI amb dos sexennis. També ha realitzat estades a la Universitat Autònoma de Barcelona (2013) i a l'Institut de Journalisme de Bordeaux Aquitaine (2018).

 

PERIS BLANES, ALVAR

PERIS BLANES, ALVAR

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Director/a Titulacio Master Oficial

Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació Avda. Blasco Ibáñez, 32 - 46010 (València)

51008

alvar.peris@uv.es

Biografia
 

Àlvar Peris Blanes (València, 1976) és Doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València, on exerceix de professor des de 2002 en el Grau en Comunicació Audiovisual i en el Màster Oficial en Continguts i Formats Audiovisuals. Els seus principals interessos com a investigador estan centrats en l'anàlisi dels textos audiovisuals així com en la construcció mediàtica de les identitats. És autor de nombrosos treballs científics publicats en revistes acadèmiques, monografies i llibres col·lectius sobre comunicació, Estudis Culturals i història. És membre dels Grups de R+D Mediaflows i CONTD - Continguts per a la Televisió Digital i ha participat en diversos projectes de R+D finançats per institucions públiques. També ha estat professor visitant a Duke University (EUA) i a The University of Nottingham (Regne Unit).

PITARCH GARRIDO, JOSE

PITARCH GARRIDO, JOSE

PDI-Associat/Da Universitari/A
PUCHADES LATORRE, JAVIER PEDRO

PUCHADES LATORRE, JAVIER PEDRO

PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia
 

Javier Pedro Puchades Latorre és Graduat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València, Màster en Continguts i Formats Audiovisuals per la Universitat de València i Màster Universitari Professor d'Educació Secundària, en l'especialitat de Llengua Castellana i Literatura, per la Universitat de València.

Des de 1989 ha desenvolupat la seua activitat professional en diverses productores i mitjans de comunicació. Entre 1989 i 2000 va dur a terme tasques de corresponsalia per a l'agència EFE, EDIT MEDIA i RTVE, així com treballs de publicitar en cinema per a MOVIERECORD.

Del 2002 al 2007 va continuar amb la seua carrera professional, fonamentalment a la  postproducció de campanyes publicitàries.

Des de 2007 fins a l'actualitat, es concentra la major part de la seua vida professional, que transcorrerà en diversos mitjans de comuniciación entre els quals es troben:  RTVV, MEDITERRÁNEO TV, MEDIAPRO, MEDIALUSO i actualment À PUNT MÈDIA, en serveis d'informatius, retransmissions i postproducció.

RAUSELL LLEDO, IGNACIO

RAUSELL LLEDO, IGNACIO

PAS-E.T.S. Audiovisuals
PDI-Associat/Da Universitari/A

Carrer Serpis 29 Plataforma MediaUni Taller d'Audiovisuals - UVEG

25444

ignacio.rausell-lledo@uv.es

RENARD ALVAREZ, SANTIAGO

RENARD ALVAREZ, SANTIAGO

PDI-Titular d'Universitat
ROGER MONZO, VANESSA

ROGER MONZO, VANESSA

PDI-Ajudant Doctor/A

Avda. Blasco Ibáñez, 32. 46010, Valencia.

vanessa.roger@uv.es

Biografia
 

Vanessa Roger Monzó és doctora en Comunicació Audiovisual (2010) per la Universitat Politècnica de València. Llicenciada en Ciències de la Informació -branca Imatge Visual i Auditiva– (2000), amb la qualificació final de Premi Extraordinari; en Periodisme (2005) i en Publicitat i Relacions Públiques (2015). Durant més de 20 anys ha desenvolupat la seua activitat professional en diversos mitjans de comunicació i com a consultora en l'àrea de màrqueting i comunicació. RTVV (2000-2014) concentra la major part de la seua experiència professional en espais informatius, programes i retransmissions. La seua labor docent es va iniciar en 2008 al campus de València de ESIC Business & Màrqueting School en les àrees de Grau i Postgrau. Posteriorment, també va exercir les funcions de Responsable de Relacions amb Mitjans de comunicació, diversos càrrecs de gestió acadèmica i va ser IP del grup d'investigació Societat, Economia Digital i Desenvolupament Sostenible (SEDDeS). Al llarg de huit anys va impartir classes en les àrees de Grau i Postgrau de la Universitat Politècnica de València, participant en projectes docents, així com en activitats de transferència de prestació de servicis (article 83, LOU). Les seues línies d'investigació se centren en l'anàlisi del discurs social en els mitjans, el desenvolupament sostenible i l'impacte de la Intel·ligència Artificial en la comunicació i en l'educació superior. Des de 2015 forma part de l'equip  d'investigació ScienceFlows, participant en diversos projectes nacionals (I+D+i ESTENAS i ESMODA ECO), així com el projecte europeu COALESCE. Actualment, és professora i investigadora a la Universitat de València, on coordina el PIEE 2736018 IAcom (Intel·ligència Artificial en Comunicació). Ha realitzat estades com a investigadora visitant en la Universidade da Beira Interior sobre la IA en l'educació superior. En 2020 va obtindre el reconeixement com Fellow de l'Acadèmia d'Educació Superior (FHEA) i posseïx un sexenni d'investigació.

SANCHEZ BIOSCA, VICENTE

SANCHEZ BIOSCA, VICENTE

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Avda. Blasco Ibéñez 32, 46010 Valencia Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Despatx 34

(9639) 83276

vicente.sanchez@uv.es

Biografia
 
VSB és catedràtic de Comunicació Audiovisual i especialista en cultural visual, especialment cinema. Becari Fulbright postdoctoral la Universitat de Wiconsin at Madison (USA), el 2013 va dirigir la càtedra d'hispanisme al King Juan Carlos Center de la Nova York University i entre el 2016 i el 2018 va dirigir la Càtedra d'estudis artístics IVAM-UV-UPV. Professor i investigador convidat a París 3 (Sorbonne Nouvelle), París-Sorbonne, Nova York University, Universitat de Sao Paulo, Zentrum für Antisemitismusforschung (TU Berlin), NYU, Johannes Guterberg Universität, entre d'altres. Va dirigir entre 1992 i 2012, la revista Arxius de la Filmoteca i ha estat IP de 8 projectes de recerca de diverses convocatòries competitives. Actualment figura al capdavant del grup REPERCRI que s'ocupa de la investigació de la representació de perpetradors de violències de masses.

 

 

SANCHEZ CASTILLO, SEBASTIAN

SANCHEZ CASTILLO, SEBASTIAN

PDI-Titular d'Universitat
Especialista Pau

Dr. Sebastián Sánchez-Castillo Profesor Titular de Universidad Department of Language Theory and Communication Sciences, University of Valencia, Spain Blasco Ibáñez avenue, 32, 5º. Valencia, 46010. Spain Telf. 963395048 (9633) 95048

(9639) 83986

sebastian.sanchez@uv.es

Biografia
 

El professor Dr. Sebastián Sánchez-Castillo. és doctor en Ciències de la Comunicació per la Universitat de València, d'on actualment és Professor Titular en el departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació. Llicenciat en Comunicació Audiovisual i en Història de l'Art.

Està en disposició de dirigir Tesis Doctorals sobre Comunicació Audiovisual.

Entre les seues línies d'investigació destaca:

•           La realització audiovisual i els nous formats

•           L'estudi dels discursos socials i els fluxos d'informació de la discapacitat en els mitjans de comunicació digitals.

•           L'anàlisi de les publicacions audiovisuals sobre comunicació política.

•           Línies d'investigació sobre Transmèdia, estructura del sistema audiovisual, realització televisiva, mitjans de comunicació, etc.

Aquesta especialitzat en els processos estadístics en la investigació en comunicació (bivariats, anàlisi bivariada, regressions, metaanálisis, etc)

És Investigador Principal del Projecte d'I+D “Identificació de les necessitats sociosanitàries de pacients amb malalties rares: processament del flux comunicatiu en xarxes socials”, projecte finançat per la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. (CIAICO/2022/188).

Ha publicat més de 130 publicacions en revistes nacionals i internacionals, de les quals 30 articles estan indexats el Q1 del JCR i SJR. Té dos sexennis d'investigació CNEAI i tres quinquennis d'investigació reconeguts. Coordinador d'un Grup d'Innovació Docent Consolidat en la UV. Premi nacional d'investigació en la Universitat CEU Sant Pau.

Ha realitzat estades d'investigació en University of Kent (UK); Glasgow Caledonian University (Scotland, UK); Universitat Austral (Buenos Aires, l'Argentina); Universitat del Maule (Talca, Xile), entre altres.

sebastian.sanchez@uv.es

VERES CORTES, LUIS ENRIQUE

VERES CORTES, LUIS ENRIQUE

PDI-Titular d'Universitat

Avenida Vicente Blasco Ibáñez 32, 5º, Despacho 32. 46071 Valencia-España Horario de atención: Miércoles de 8-10 h.

51024

luis.veres@uv.es

Biografia
 

 Luis Veres va naixer a València en 1968. Ha sigut professor convidat a universitats de Perú, Xile, Mèxic, Polònia, Austria, Bèlgica, Frància, Itàlia, Holanda, Rumania, Regne Unit, Noruega i Portugal. De 1995 a 2009 va ser professor a la Universidad Cardenal Herrera-CEU. Desde 2010 és Professor Titular en el Departament de Teoria dels Llenguatges de la Universitat de València. és autor de les novel.les El hombre que tuvo una ciudad (1998), El cielo de cemento (2000), La casa del fin del mundo (2011) y Las voces amarillas (2019), así como de los ensayos,  La narrativa del indio en la revista Amauta, (2001), Periodismo y literatura de vanguardia en América Latina (2003), Literatura e imaginarios sociales (2003), Estrategias de la desinformación (2004), La retórica del terror (2006), Los reyes y el laberinto. Sobre Borges, Lugones y otros ensayos (2007), Entre la Cruz y la Media Luna. (2007),  El sentido de la metaficción: de Woody Allen a Roberto Bolaño (2015), Cine documental y criminalización indígena (2015), Comunicación y terrorismo (2015), Los lenguajes del terrorismo (2017), Las Brigadas Rojas y el cine (2018), Ficción televisiva y Quality TV (2021) i Cine, montaje y representación (2024). Ha ganado el premio de novela Vicente Blasco Ibáñez (1999) y el Juan Gil-Albert de ensayo (2002).