CogRead
El present projecte aborda qüestions oportunes importants relacionades amb la implicació de les habilitats de control cognitiu en el desenvolupament del llenguatge i les habilitats lectores i en l'aparició de dificultats específiques identificades en nens amb TEL i dislèxia. Les habilitats de control cognitiu són indicadors importants del potencial d'un nen per desenvolupar mecanismes d'activació/selecció que són clau per al desenvolupament del llenguatge i la lectura. Concretament, falten estudis longitudinals que explorin com les capacitats de control cognitiu modulen la capacitat dels nens de controlar i seleccionar la informació parlada i escrita i com això afecta la trajectòria de desenvolupament de la lectura en nens amb i sense problemes de llenguatge i lectura. El nostre projecte "CogRead" augmentarà el coneixement sobre el desenvolupament de l'alfabetització abordant la relació entre el llenguatge i la lectura i explorant el paper de les habilitats de control cognitiu en la via de desenvolupament del llenguatge i les subhabilitats de lectura en nens i nens amb trastorns del llenguatge i de la lectura en desenvolupament típic. Atès que entre un 8 i un 15% de la població experimenta dificultats en el llenguatge i/la lectura, la identificació primerenca de marcadors i la intervenció adequada i oportuna adquireix una gran importància.
Funcions executives, Aprenenatatge lector, Electroencefalograma, Dislèxia, TEL
- Vergara Martinez, Marta
- PDI-Titular d'Universitat
Joana Acha Morcillo (UPV/EHU)
- Fernandez Lopez, Maria
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Changizi, Sarvenaz
- PI-Contractat/Da Predoc.Santiago Grisolia
- Civera Barrachina, Teresa
- PI-Invest Formacio Predoc Fpu
Stéphanie Massol (Université Lyon), Gorka Ibaibarriaga (UPV/EHU), Victoria Gómez (VIU), Ainhize Agirregoikoa (Bilbao), Gorka Vergara (UPV/EHU)
joana.acha@ehu.eus
marta.vergara@uv.es
Esta página web es parte del proyecto de PID2023-149445NB-I00, financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.
- MCiencia - Innovació