Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Hàbits lectors durant el confinament per la COVID-19

Hábitos_Lectores

#covid19HábitosLectura

Italian version Webpage

Per a participar en l'enquesta, prem sobre el següent enllaç

OBJECTIUS

La situació de confinament que viu la població des que es va declarar l'estat d'alarma el 14 de març (a Espanya) i el 9 de març (a Itàlia) a causa de la pandèmia provocada per la COVID-19 ha generat canvis importants en la nostra forma de vida i hàbits, entre ells, la lectura.

Amb el present estudi, coordinat per dues universitats espanyoles (Universitat de València i Universitat de Salamanca) i una italiana (Università degli studi di Padova), es pretén conéixer els hàbits de lectura durant el període de confinament en la població resident en dos estats europeus, Espanya i Itàlia, i valorar fins a quin punt la situació ha provocat variacions en els hàbits. Amb aquest objectiu general s'obrin alguns altres interrogants com la relació entre els hàbits lectors durant aquest període i altres variables com la situació en la llar, l'ocupació, el nivell educatiu, el tipus de lectura que es duu a terme, el suport en el qual es llig...

DESCRIPCIÓ DE L'ESTUDI

A l'enllaç 'http://go.uv.es/lectura/covid19' es pot completar un qüestionari sobre com han canviat els hàbits de lectura durant l'emergència per la COVID-19. Abans de respondre el qüestionari, s'ha de llegir i signar un consentiment informat per a participar en l'estudi. Les dades de l'estudi seran emmagatzemats de manera anònima per l'ERI-Lectura (Universitat de València), i seran utilitzats únicament amb finalitats d'investigació. El qüestionari tardarà uns 15 minuts a completar-se.

RESULTATS

Els resultats de l'estudi poden ajudar-nos a comprendre com es comporten els diferents perfils de lectors en una situació excepcional com la que ens trobem i que mai abans s'havia produït en el nostre context històric i social més recent. Quan els resultats i conclusions estiguen disponibles els publicarem a la web de l'ERI-Lectura (https://www.uv.es/lectura) i/o els facilitarem als mitjans de comunicació.

UNIVERSITATS PARTICIPANTS

Universitat de València, Universitat de Salamanca, Università degli studi di Padova

QUI SOM?

L'ERI-Lectura és una estructura d'investigació creada en la Universitat de València amb la col·laboració amb la Universitat de Salamanca per a promoure la investigació en lectura i difondre els resultats d'investigació dels grups que la componen. Per a saber més sobre nosaltres i conéixer el que fem, consulta les diferents seccions de la nostra web.

L'estudi es realitza en col·laboració amb el Dipartimento di Psicologia dello Sviluppo e della Socializzazione dell’Università di Padova.

Per a participar en l'enquesta, prem sobre el següent enllaç

Data d'inici : d’abril / 2020.

Data de finalització: de juliol / 2020.

Investigadors participants:

Pilar Tejero - UV

Cristina Vargas - UV

Marta Vergara - UV

UniPD (Università degli studi di Padova), UV (Universidad de Valencia), USAL (Universidad de Salamanca)

.

Imatges: