El projecte es va basar en l’elaboració de materials didàctics de lectura fàcil per a estudiants de programes de qualificació professional inicial amb discapacitat intel·lectual amb la finalitat de millorar la comprensió lectora lligada a l’aprenentatge dels continguts de l’assignatura Orientació laboral (inclosa en el currículum d’aquests programes). Per a la redacció i el disseny d’aquests materials es van utilitzar tant les directrius europees de disseny de textos de lectura fàcil que proposa la Federació Internacional d’Associacions de Bibliotecaris i Biblioteques (FIABB) com altres índexs de llegibilitat internacionals (índexs de Coh-Metrix, Graesser, McNamara i Louwerse, 2003). El material didàctic està format per dos elements: textos i exercicis d’avaluació de comprensió amb la finalitat de constatar l’aprenentatge dels estudiants. Com a innovació tecnològica, el projecte presenta en format electrònic tant els textos com els exercicis d’avaluació mitjançant l’ús de la tecnologia Moodle, un paquet de programari lliure per a la creació de cursos i llocs web en xarxa.
Fajardo, Inmaculada (UV); Ávila, Vicenta (UV); Ferrer, Antonio (UV); Gómez, Marcos (Camí Obert, APSA); Hernández, Ana (Camí Obert, APSA)
Ministeri d'Educació, Política Social i Esport