Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Desenvolupament de materials didàctics de ‘Lectura Fàcil’ per als Programes de Qualificació Professional Inicial mitjançant la Plataforma Moodle

El projecte es va basar en l’elaboració de materials didàctics de lectura fàcil per a estudiants de programes de qualificació professional inicial amb discapacitat intel·lectual.
Descripció

El projecte es va basar en l’elaboració de materials didàctics de lectura fàcil per a estudiants de programes de qualificació professional inicial amb discapacitat intel·lectual amb la finalitat de millorar la comprensió lectora lligada a l’aprenentatge dels continguts de l’assignatura Orientació laboral (inclosa en el currículum d’aquests programes). Per a la redacció i el disseny d’aquests materials es van utilitzar tant les directrius europees de disseny de textos de lectura fàcil que proposa la Federació Internacional d’Associacions de Bibliotecaris i Biblioteques (FIABB) com altres índexs de llegibilitat internacionals (índexs de Coh-Metrix, Graesser, McNamara i Louwerse, 2003). El material didàctic està format per dos elements: textos i exercicis d’avaluació de comprensió amb la finalitat de constatar l’aprenentatge dels estudiants. Com a innovació tecnològica, el projecte presenta en format electrònic tant els textos com els exercicis d’avaluació mitjançant l’ús de la tecnologia Moodle, un paquet de programari lliure per a la creació de cursos i llocs web en xarxa.

Investigadors principals no UV

Fajardo, Inmaculada (UV); Ávila, Vicenta (UV); Ferrer, Antonio (UV); Gómez, Marcos (Camí Obert, APSA); Hernández, Ana (Camí Obert, APSA)

Data d'inici
2010 Gener
Data de finalització
2010 Desembre
Entitats finançadores:

Ministeri d'Educació, Política Social i Esport