LearnREADy
La lectura implica múltiples processos cognitius, el primer dels quals és la interfície entre l'entrada visual i les unitats de la paraula en el lèxic mental: el processament ortogràfic (és a dir, la codificació de la identitat i l'ordre de cada lletra dins de una paraula). En el nostre projecte abordem aquest tema des d'una perspectiva multidimensional i interdisciplinària: 1) examinem els mecanismes perceptius, visuals i motors que intervenen en la formació de representacions abstractes de paraules i l'aparició de processos ortogràfics bàsics en nens i adults; 2) examinem dels elements perceptius de l'processament ortogràfic durant el reconeixement de paraules en lectors adults i en desenvolupament en paraules comunes, paraules escrites amb els dits i logotips; i 3) realitzarem una integració de l'estat de la qüestió i les dades en l'àmbit de la identitat de les lletres i la codificació de la posició i els processos d'identificació de paraules.
- Perea Lara, Manuel
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vergara Martinez, Marta
- PDI-Titular d'Universitat
- Perea Lara, Manuel
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vergara Martinez, Marta
- PDI-Titular d'Universitat
Contacte: manuel.perea@uv.es
Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020
Referència