El Servei de Comptabilitat i Pressupost desenvolupa diverses funcions en les àrees següents:
Presssupost
- Elaboració del pressupost de la Universitat i del Reglament d'Execució Pressupostària.
- Gestió de les modificacions pressupostàries.
- Registre de convenis i contractes amb transcendència econòmica.
- Alta de claus específiques en el pressupost.
- Comunicació d'incorporacions de crèdit a les unitats de gestió.
Comptabilitat
- Comptabilització de totes les operacions amb transcendència econòmica en el sistema d'informació comptable (SICUV) no descentralitzades en les unitats de gestió:
- Crèdits inicials i modificacions pressupostàries
- Compensacions internes i traspassos de crèdit
- Operacions del pressupost d'ingressos
- Despeses de capítols pressupostaris 1, 3, 4, 8 i 9
- Pagaments centralitzats
- Despeses amb pagaments a l'estranger
- Despeses i ingressos de congressos i jornades amb comptes bancaris autoritzades
- Rectificació d'operacions comptables de les unitats de gestió
- Operacions de pressupostos tancats
- Operacions extrapressupostàries
- Operacions de tresoreria
- Operacions d'endeutament
- Operacions de comptabilitat financera
- Manteniment i actualització del sistema d'informació comptable, SICUV
- Atenció a consultes d'usuaris interns i externs
Gestió Economica
- Gestió de despeses centralitzats:
- Despeses de correus i altres
- Despeses de gratificacions per assistències a Tribunals de Proves d'Accés
- Despeses per transferències i subvencions concedides per la Universitat de gestió centralitzada
- Comunicació d'embargaments
Tresoreria
- Gestió i coordinació de la tresoreria de la Universitat:
- Control i gestió administrativa dels comptes bancaris
- Programació d'ingressos i pagaments i inversió d'excedents temporals de tresoreria
- Coordinació de les caixes fixes descentralitzades
- Gestió dels comptes autoritzats per a l'organització de congressos, cursos i jornades
- Gestió de pagaments:
- Pagaments centralitzats a proposta de les unitats de gestió
- Pagaments a l'estranger
- Pagaments a justificar
- Tramitació d'endossos
- Devolucions d'ingressos
- Gestió d'ingressos
- Identificació de cobraments per transferència i ingrés de xecs en bancs
- Facturació a tercers a petició de les unitats de gestió que no compten amb un sistema propi de gestió d'ingressos
- Reclamacions de cobraments en coordinació amb els serveis de la Universitat
- Gestió d'operacions d'endeutament
Informació Economico-Financiera i Pressupostària
- Elaboració dels comptes anuals i rendició davant dels òrgans de control.
- Atenció a entitats auditores dels comptes anuals, facilitant informació i coordinant la de la resta d'unitats de gestió de la Universitat. Elaboració de les al·legacions als informes.
- Elaboració d'informació economico-financera i pressupostària per als òrgans de govern.
- Elaboració d'informació economico-financera i pressupostària per a entitats externes (Conselleries d'Economia i Universitats, Intervenció General de Generalitat Valenciana, Ministeri d'Economia, CRUE, etc.) i per a usuaris interns.
- Elaboració de normes de procediments de gestió econòmica de la Universitat, per a una adequada i eficient gestió dels recursos públics.
- Atenció a consultes d'usuaris interns i externs
Inventari Patrimonial
Manteniment de l'inventari de béns de l'immobilitzat material i immaterial, en col·laboració amb les unitats de gestió, revisió de les altes de les unitats de gestió, gestió de la resta d'operacions (baixes i reclassificacions), i presentació de l'inventari al 31 de desembre davant del Consell Social.
Fiscalitat
Elaboració i presentació de les declaracions fiscals de la Universitat davant de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i pagament d'impostos i retencions.