Logo de la Universitat de València Logo Gerència Logo del portal

 El Servei de Comptabilitat i Pressupost desenvolupa diverses funcions en les àrees següents:

Presssupost

  • Elaboració del pressupost de la Universitat i del Reglament d'Execució Pressupostària.
  • Gestió de les modificacions pressupostàries.
  • Registre de convenis i contractes amb transcendència econòmica.
  • Alta de claus específiques en el pressupost.
  • Comunicació d'incorporacions de crèdit a les unitats de gestió.

Comptabilitat

  • Comptabilització de totes les operacions amb transcendència econòmica en el sistema d'informació comptable (SICUV) no descentralitzades en les unitats de gestió:
    • Crèdits inicials i modificacions pressupostàries
    • Compensacions internes i traspassos de crèdit
    • Operacions del pressupost d'ingressos
    • Despeses de capítols pressupostaris 1, 3, 4, 8 i 9
    • Pagaments centralitzats
    • Despeses amb pagaments a l'estranger
    • Despeses i ingressos de congressos i jornades amb comptes bancaris autoritzades
    • Rectificació d'operacions comptables de les unitats de gestió
    • Operacions de pressupostos tancats
    • Operacions extrapressupostàries
    • Operacions de tresoreria
    • Operacions d'endeutament
    • Operacions de comptabilitat financera
  • Manteniment i actualització del sistema d'informació comptable, SICUV
  • Atenció a consultes d'usuaris interns i externs

Gestió Economica

  • Gestió de despeses centralitzats:
    • Despeses de correus i altres
    • Despeses de gratificacions per assistències a Tribunals de Proves d'Accés
    • Despeses per transferències i  subvencions concedides per la Universitat de gestió centralitzada
    • Comunicació d'embargaments

Tresoreria

  • Gestió i coordinació de la tresoreria de la Universitat:
    • Control i gestió administrativa dels comptes bancaris
    • Programació d'ingressos i pagaments i inversió d'excedents temporals de tresoreria
    • Coordinació de les caixes fixes descentralitzades
    • Gestió dels comptes autoritzats per a l'organització de congressos, cursos i jornades
  • Gestió de pagaments:
    • Pagaments centralitzats a proposta de les unitats de gestió
    • Pagaments a l'estranger
    • Pagaments a justificar
    • Tramitació d'endossos
    • Devolucions d'ingressos
  • Gestió d'ingressos
    • Identificació de cobraments per transferència i ingrés de xecs en bancs
    • Facturació a tercers a petició de les unitats de gestió que no compten amb un sistema propi de gestió d'ingressos
    •  Reclamacions de cobraments en coordinació amb els serveis de la Universitat
  • Gestió d'operacions d'endeutament

Informació Economico-Financiera i Pressupostària

  • Elaboració dels comptes anuals i rendició davant dels òrgans de control.
  • Atenció a entitats auditores dels comptes anuals, facilitant informació i coordinant la de la resta d'unitats de gestió de la Universitat. Elaboració de les al·legacions als informes.
  • Elaboració d'informació economico-financera i pressupostària per als òrgans de govern.
  • Elaboració d'informació economico-financera i pressupostària per a entitats externes (Conselleries d'Economia i Universitats, Intervenció General de Generalitat Valenciana, Ministeri d'Economia, CRUE, etc.) i per a usuaris interns.
  • Elaboració de normes de procediments de gestió econòmica de la Universitat, per a una adequada i eficient gestió dels recursos públics.
  • Atenció a consultes d'usuaris interns i externs

Inventari Patrimonial

Manteniment de l'inventari de béns de l'immobilitzat material i immaterial, en col·laboració amb les unitats de gestió, revisió de les altes de les unitats de gestió, gestió de la resta d'operacions (baixes i reclassificacions), i presentació de l'inventari al 31 de desembre davant del Consell Social.

Fiscalitat

Elaboració i presentació de les declaracions fiscals de la Universitat davant de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i pagament d'impostos i retencions.