Logo de la Universitat de València Logo Gerència Logo del portal

Pla de pensions

  • En què consisteix el Pla de Pensions d'ocupació de la Universitat de València? (art.1)

    El present Pla de Pensions denominat “Pla de pensions del personal de la Universitat de València” es constitueix a fi d'establir un sistema de prestacions socials complementàries i defineix el dret de les persones, al favor de les quals es constitueix, a percebre prestacions econòmiques per incapacitat permanent, dependència, jubilació i defunció, les obligacions de contribució a les mateixes i les regles de constitució i funcionament del patrimoni que al compliment dels drets que reconeix ha d'afectar-se.

  • Què és la Comissió de Control del Pla de Pensions? (art. 31)

    És l'òrgan que supervisarà el funcionament i l'execució del pla de pensions i estarà formada per representants de l'entitat promotora i dels partícips.

  • Quines contingències cobreix el Pla? (art. 27)

    Incapacitat permanent total per a la professió habitual, absoluta per a tot treball, i gran invalidesa, dependència, jubilació i defunció.

  • Quants diners aporta la Universitat de València per al Pla de Pensions? (art. 22)

    Les contribucions que realitzarà la Universitat de València, a partir de l'any 2022 (inclusivament), seran les establertes en el pressupost anual de la universitat, havent d'ajustar-se, en tot cas, als percentatges que li siguen aplicables, d'acord amb el que s'establisca en les corresponents Lleis de Pressupostos Generals de l'Estat.

  • Qui són partícips del Pla? (art. 9)

    Són les persones físiques en l'interés de les quals es crea el Pla, amb independència que realitzen o no aportacions. Serà partícip del Pla qualsevol empleat/da de la Universitat de València que compte amb 1 mes a temps complet o equivalent, continu o acumulat, de permanència en aquesta, i puga adherir-se al Pla en els termes estipulats en aquestes especificacions.

  • Com es perd la condició de partícip? (art. 11)

    Els partícips seran baixa en el Pla:

    1. Per adquirir la condició de beneficiari, no derivada d'altres partícips, en causar dret a les prestacions previstes en aquestes especificacions.
    2. Per decisió unilateral del partícip, passant a la condició de partícip en suspens.
    3. Per defunció.
    4. Per terminació del Pla, havent de procedir a la mobilització dels seus drets consolidats al pla de pensions que designe. Aquesta mobilització es realitzarà al pla de pensions d'ocupació en el qual el partícip que és baixa puga ostentar tal condició, si el pla de destí ho permet. En els altres casos, aquesta mobilització es realitzarà a plans de pensions individuals o associats.
    5. Per mobilització a un altre pla de pensions, d'acord amb l'article 25.1 c) de les especificacions.
       
  • Qui és beneficiari del pla de pensions? (art. 17)

    1. Seran beneficiaris del Pla aquelles persones físiques que, havent estat o no partícips d'aquest, tinguen dret a la percepció de prestacions.
    2. Per a les contingències de jubilació, incapacitat permanent, i dependència, tindran la condició de beneficiaris les persones físiques que en el moment d'esdevenir la contingència ostenten la condició de partícips o partícips en suspens.
    3. Per a la contingència de defunció del partícip, partícip en suspens o beneficiari, podran ser beneficiaris les persones físiques designades. Mancant designació expressa, seran beneficiaris els hereus legals o testamentaris i, en defecte d'això, els altres partícips del Pla. L'Entitat Gestora tindrà, en tot moment, a la disposició dels partícips i dels beneficiaris, documents en els quals puguen procedir a la designació de beneficiaris o a la seva modificació.
  • Es poden fer aportacions voluntàries addicionals per a incrementar les prestacions previstes en el Pla? (art. 22.6)

    Els partícips podran realitzar, sota la seva exclusiva responsabilitat, directament aportacions voluntàries a través de l'Entitat Gestora o de l'Entitat Dipositària, per a qualsevol de les contingències previstes en les presents especificacions, sempre que la suma de totes les aportacions directes o imputades a aquest o altres plans de pensions no excedeixi del límit legal establert en l'article 5.3.a) del Reial decret legislatiu 1/2002, de 29 de novembre, pel qual s'aprova en del text refós de la Llei de Regulació dels Plans i Fons de Pensions. Hauran d'efectuar-se directament per pagament del partícip en el compte obert pel fons de pensions en l'entitat dipositària (CAIXABANK).

  • Què haig de fer per a cobrar les prestacions recollides en el Pla de Pensions?

    Des de la unitat administrativa de la Universitat de València que gestiona el Pla de Pensions l'informaran que es troba en alguna de les situacions que donen dret al rescat dels seus drets consolidats, indicant-li les gestions que ha de realitzar.
    Per a sol·licitar el cobrament dels seus drets consolidats en el Pla d'ocupació de la Universitat de València, PENSIOVAL III, F.P, haurà de lliurar, en qualsevol oficina de CaixaBank, el següent document:

  • Com es cobren les prestacions econòmiques? (art. 29)

    El beneficiari pot triar cobrar la prestació entre alguna de les opcions següents:

    • Capital: pagament únic, immediat o diferit.
    • Renda: percepció de dos o més pagaments successius amb periodicitat regular, incloent almenys un pagament en cada anualitat.
    • Mixta: combinació de les dues modalitats anteriors.

         Prestacions diferents de les anteriors en forma de pagaments sense periodicitat regular.

  • Com rebré informació sobre l'estat dels meus drets consolidats? (art. 12. h)

    Semestralment l'entitat gestora informarà els partícips sobre l'evolució i la situació dels seus drets econòmics del pla, i també sobre altres qüestions que puguen afectar-los, especialment modificacions normatives, canvis en les especificacions del pla, de les normes de funcionament del fons de pensions o de la seva política d'inversions, i les comissions de gestió i dipòsit.
    A més, l'entitat CAIXABANK posa a la disposició dels partícips del pla de pensions, siguen o no clients d'aquesta entitat, una aplicació per a la consulta directa dels drets consolidats, a la qual es pot accedir a través del següent enllaç:

  • On puc informar-me sobre el pla de pensions de la UV?

    Actualment la gestió administrativa del Pla de Pensions de la Universitat de València li correspon a la Sotssecretaria de la Comissió de Control del Pla, que desenvolupa les seves funcions des de la Secció de Seguretat Social, en l'Edifici del Rectorat, Nivell 2. Direcció de correu electrònic: pladepensions@uv.es.