University of Valencia logo Logo Research and Tech Transfer Logo del portal

DEDICA-i

DEDICA-i és una nova aplicació desenvolupada dins de la Universitat de València que permet registrar de manera estructurada la dedicació horària del personal investigador, planificar la participació en els diferents projectes i facilitar la justificació econòmica davant dels organismes finançadors d’acord amb els seus requeriments. A més a més, constitueix una eina estratègica per a la nostra institució, amb avantatges rellevants quant a la digitalització dels procediments i la disponibilitat de dades.

Les creixents exigències de justificació de la dedicació en la investigació dels programes d’ajudes autonòmiques, nacionals i europees obliguen a disposar d’un sistema que permeta garantir la credibilitat i la traçabilitat de la informació declarada per la Universitat de València respecte a la dedicació horària dels seus investigadors. Per aquest motiu, a partir de gener de 2026 s’iniciarà la gestió de la informació sobre aquesta dedicació amb l’eina DEDICA-i.

DEDICA-i s’ha dissenyat per a disposar d’una funcionalitat integrada en tot el procés de justificació, des de la recollida i confirmació de dades de dedicació fins a la generació d’informes per a l’elaboració de memoràndums justificatius per a les diferents administracions i programes d’investigació, amb les característiques principals següents:

  • La informació que utilitza es recull dels sistemes d’informació primaris de la Universitat (RRHH, docència, investigació) i s’utilitza per a establir criteris de report (hores màximes setmanals, períodes de report, hores mínimes de docència, etc.) i oferir als investigadors dades orientatives sobre la seua dedicació diària, mensual i anual.
  • Estableix un flux de treball basat en períodes mensuals on tots els actors poden realitzar les tasques de report que tenen assignades sense haver d’emprar mitjans externs a l’aplicació.
  • Emmagatzema les dades introduïdes pels investigadors i els reports signats, així com les accions realitzades en el sistema per qualsevol usuari, amb la finalitat de satisfer els requisits de qualsevol auditoria externa que requerisca qualsevol organisme finançador.

01

 

L’eina permet als usuaris assumir diferents rols, segons siga la seua participació en els projectes d’investigació i en la seua gestió:

02

 

L’ús principal de l’eina per a un investigador o per al personal contractat adscrit a un projecte és la declaració de la seua dedicació als projectes d’investigació en què participa. Per a això, disposa de formularis de Report Mensual on ha d’especificar la quantitat d’hores diàries dedicades a les seues activitats i, en finalitzar el mes, ha de tancar i confirmar (signar digitalment) aquest Report. Així mateix, s’han habilitat funcions per a consultar les seues dades bàsiques d’afiliació, consultar la seua participació en projectes, configurar els seus períodes vacacionals i configurar la seua distribució setmanal horària.

03

Els investigadors principals dels projectes han de configurar i activar els seus projectes perquè es puga iniciar el procediment de report per part dels membres de l’equip. També han de validar els Reports Mensuals signats pels investigadors dels seus projectes mitjançant una signatura digital. Addicionalment, s’ha dotat l’eina d’una funcionalitat avançada que permet realitzar planificacions i seguiments dels projectes, amb la finalitat de facilitar-ne el compliment temporal i la justificació econòmica.

04

Els gestors pertanyen al servei d’investigació i són els encarregats de supervisar la validesa de la informació reportada i d’aglutinar els informes necessaris per a realitzar les justificacions econòmiques dels projectes d’investigació. L’eina disposa de diverses funcionalitats per a fer el seguiment de la complimentació dels Reports Mensuals i la creació i gestió de justificacions de programes d’investigació i/o de grups de projectes.

Requeriments d’accés

L’accés a l’aplicació DEDICA-i està restringit al domini de la UV i es pot realitzar sota les condicions/recomanacions següents:

  • L’accés només es permet als usuaris de la UV. Les credencials amb què es pot accedir al sistema (usuari i contrasenya) són les dels comptes corporatius dels usuaris. Els usuaris que no disposen d’un compte corporatiu de tipus @uv.es no tenen accés al sistema.
    ATENCIÓ: no s’ha d’utilitzar com a nom d’usuari cap àlies (com el del compte de correu); s’ha d’utilitzar el nom d’usuari corporatiu. Per exemple, l’usuari Alejandro Ruiperez, amb usuari aruiperez i àlies de correu Alejandro.Ruiperez@uv.es, ha d’utilitzar com a login: aruiperez.
  • Només és possible accedir des d’una adreça IP vàlida de la UV. Per a accedir des d’una xarxa exterior és necessari establir prèviament una connexió de tipus VPN amb la UV.
    Instruccions per a la connexió a la UV via VPN
     
  • Encara que s’ha provat l’ús de l’aplicació amb els navegadors web més importants del mercat, es recomana l’ús dels navegadors Firefox i Chrome per a accedir a l’aplicació.
  • Per a signar digitalment els reports mensuals és imprescindible: