Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

CONFLICTES I MEDIACIÓ EN LA GESTIÓ UNIVERSITÀRIA

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 16
Durada presencial 16
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 02/06/2025
Data de finalització del curs 12/06/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 02/06/2025 10:00 02/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 05/06/2025 10:00 05/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 09/06/2025 10:00 09/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 12/06/2025 10:00 12/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Gonzalez Navarro, Pilar
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Gracia Grau, Esther
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Professorat no UV

Gemma Pons García

Llicenciada en la Facultat de Dret de València (1998), Màster en Gestió i Resolució de Conflictes en Els Heures, Universitat de Barcelona (2000), Diploma d'estudis avançats del Doctorat en la Universitat de Barcelona (2003) investigant sobre “la confidencialitat en els procediments de mediació”, Harvard Law School Workshop: “Theory and tools of the Harvard Negotiation Project”.
CEO en el Centre de mediació Gestió Intel·ligent de Conflictes. la Co-autora del Projecte de creació de les UMS (unitats de mediació sanitària –prevenció i gestió de conflictes en les organitzacions-) que es va implementar a l'Hospital de la Vall d´Hebron de Barcelona, Consorci Sanitari de Terrassa i dues Gerències del ICS.

Objectius formatius

OBJECTIUS FORMATIUS:
1. Conéixer les variables psicosocials implicades en els processos de conflicte, negociació i mediació.
2. Saber identificar els components emocionals i cognitius presents en les relacions interpersonals i la seua influència en el desenvolupament dels conflictes i en la seua resolució.
3. Diferenciar problema, conflicte, agressió i violència en el treball.
4. Conéixer procediments per a identificar el procés de conflicte i la seua resolució en el treball i fomentar un entorn social més saludable.
5. Identificar els mecanismes a través de les que es produeix el diàleg intern (*v.g., *rumiaciones, pensaments distorsionats, atribucions...) aconseguint d'aquesta manera la possibilitat de gestió del mateix i de la seua influència en el desenvolupament dels conflictes.
6. Identificar característiques personals que influeixen en la resolució dels conflictes.
7. Disposar d'esquemes operatius per a l'anàlisi de situacions disfuncionals, així com per a la construcció i la gestió de problemes.
8. Aprendre tècniques destinades a l'autogestió en situacions d'elevada intensitat emocional, tant en un mateix com en la relació amb persones de l'entorn i construir vivències interpersonals més saludable
9. Aproximar-se a una nova comprensió del conflicte i les seues dinàmiques, a través d'un mètode pràctic vivencial.
10. Dotar als assistents de tècniques i eines mediadores bàsiques per a la gestió de conflictes diaris.
11. Formació d'acord amb la Llei 3/2022, de convivència universitària.

Continguts

1. Conflicte, negociació i mediació en les organitzacions: perspectiva psicosocial.
2. El procés de construcció de conflictes i problemes a partir de situacions disfuncionals.
3. Com traçar el mapa del conflicte
4. Les estratègies bàsiques de gestió del conflicte.
5. Diagnòstic de mediabilitat.
6. Tècniques mediadores i la seua integració en el procediment de mediació.
7. Casos pràctics

Competències que es desenvoluparan
  1. Conéixer i aplicar la cultura de la mediació com a mitjà de gestió de conflictes
  2. Capacitat d'identificació i individualització del conflicte
  3. Millorar les relacions interpersonals en el treball.
  4. Millorar el maneig de les relacions conflictives.
  5. Millorar la capacitat per a integrar-se en grups de treball.
  6. Evitar situacions d'agressió i violència en el treball.
  7. Millorar la capacitat d'autocontrol emocional.
  8. Disposar d'instruments i esquemes d'actuació eficaces davant situacions de conflicte interpersonal en el treball.
  9. Capacitat per a posar en pràctica tècniques mediadores.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscripció