Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Metodologies per a l'acció educativa a l'ambit dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), l'equitat i la inclusió.

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 10 h
Durada en línia síncrona 8h
Durada en línia asíncrona 2h
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 01/10/2024
Data de finalització del curs 22/10/2024
Data d'inici d'inscripció 04/09/2024
Data de finalització d'inscripció 13/09/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/10/2024 18:30 01/10/2024 20:30 En línia
2 08/10/2024 18:30 08/10/2024 20:30 En línia
3 15/10/2024 18:30 15/10/2024 20:30 En línia
4 22/10/2024 18:30 22/10/2024 20:30 En línia
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València (Docents, Tutors/es TFG, TFM, etc.)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Martinez Agut, M Del Pilar
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a de Mobilitat
Ver ficha
Professorat no UV

MARCO ANTONIO GAYÁ REIG

Doctor en Educació per la Universitat de València. Mestre funcionari de carrera i director del Centre Públic d'Educació Infantil i Primària "Els Tolls" (Benidorm). Professor col·laborador de la Universitat Internacional de València (VIU) en el Màster Universitari d'Assetjament Escolar i Mediació

Objectius formatius

- Incorporar l'educació per al desenvolupament sostenible i per a la ciutadania mundial a les Guies Docents.

- Compartir propostes metodològiques per a l’acció educativa en els diferents àmbits educatius.

- Desenvolupar i implementar processos, tècniques i instruments d'avaluació dels aprenentatges.

- Valorar-les mesures d'atenció a la diversitat de l’alumanat en la planificació i desenvolupament de les accions formatives, mitjançant estratègies com el Disseny Universal d'Aprenentatge (DUA).

- Introduir i compartir iniciatives d'investigació i innovació des de les aules.

- Dissenyar, desenvolupar i compartir accions formatives vinculades a l’àmbit educatiu en el qual es desenvolupa la professió docent.

Continguts

- L'educació per al desenvolupament sostenible i per a la ciutadania mundial.

- Les competències clau per a la sostenibilitat i els objectius específics d'aprenentatge per als ODS (dominis cognitiu, socioemocional i conductual). El model Greencomp Europeu.

- Les metodologies per a l’acció educativa.

- Els elements de la programació d'accions formatives.

- Metodologia i avaluació dels aprenentatges. Tècniques i instruments.

- Mesures d'atenció a la diversitat a les aules.

- La investigació i innovació en les Guies Docents.

- Planificació, disseny i presentació d'unitats de programación.

Competències que es desenvoluparan

- Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous, o poc coneguts, dins contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d´estudi.

- Saber comunicar les conclusions i els coneixements adquirits.

- Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permeten continuar d’una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.

- Ser capaços d’integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Planificar, desenvolupar i avaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments.

- Buscar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge.

- Promoure'n la capacitat per aprendre per ell mateix amb altres, i desenvolupar habilitats de pensament i de decisió que faciliten l’autonomia, la confiança i la iniciativa personals.

- Analitzar críticament l'acompliment de la docència, de les bones pràctiques utilitzant indicadors de qualitat.

- Identificar els problemes relatius a l'ensenyament i aprenentatge de les matèries i plantejar-hi alternatives i solucions.

- Conèixer i aplicar metodologies i tècniques bàsiques per a l’acció educativa i ser capaç de dissenyar i desenvolupar projectes i la seva avaluació.

- Dominar estratègies i procediments d'avaluació dels processos d'aprenentatge de l'alumnat, així com els propis per al l’avaluació dels processos d’ensenyament.

- Conèixer i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de les matèries de l'especialitat o nivell educatiu.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

 

El/La professor/a informa: El procediment d'avaluació de l'activitat consistirà en la realització d'uns senzills qüestionaris de tipus test  al final de cada sessió i la resposta a unes activitats aplicades.

Inscripció