Destinataris
PDI
Modalitat d'impartició
En línia asíncrona + Presencial
Llengua
Anglès
Durada total
20
Durada presencial
16
Durada en línia asíncrona
4
Programa
PRIDA
Modalitat formativa
Curs
Període
2on semestre
Curs acadèmic
2020-2021
Edició
01
Any del pla de formació
2021
Data d'inici del curs
19/05/2021
Data de finalització del curs
28/05/2021
Data d'inici d'inscripció
01/06/2021
Data de finalització d'inscripció
08/06/2021
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 19/05/2021 10:00 | 19/05/2021 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | |
2 | 21/05/2021 10:00 | 21/05/2021 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | |
3 | 26/05/2021 10:00 | 26/05/2021 14:00 | Aula 1.1 SFPIE | |
4 | 28/05/2021 10:00 | 28/05/2021 14:00 | Aula 1.1 SFPIE |
Perfil professional destinataris
This course is addressed to junior university lecturers from non-philological degrees who
wish to gain insights into methodological resources and communicative strategies to
teach in English
Professorat UV
- Montañes Brunet, Elvira
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- Maruenda Bataller, Sergio
- PDI-Titular d'Universitat
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
Learning objectives:
- 1. To provide EMI lecturers with key linguistic and pedagogical tools for classroom management.
- 2. To gain knowledge of a range of practical skills for delivering instruction in English.
Continguts
Course contents:
- 1. Course introduction. EMI overview. Contextual, linguistic, motivational and methodological aspects.
- 2. Teaching discourse (I). Communicative strategies. Planning and organising a lecture. Designing course materials.
- 3. Teaching discourse (II). Lecture signposting and delivery. Functional language for lectures.
- 4. EMI classroom dynamics. The language of classroom management: organising and monitoring practical sessions and group work, seminars, tutorials, and supervision. Providing feedback and evaluation.
Competències que es desenvoluparan
- 1 To use communicative strategies to plan and organize the contents of lectures in English.
- 2 To effectively use functional language in English for lecture signposting and delivery.
- 3 To use classroom management techniques in English for different lecture types: practical sessions, group work, seminars and tutorials.
- 4 To provide constructive feedback and evaluation in English.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Design of a course activity / material with its corresponding assessment system.
Darrera modificació
01/10/2021