En aplicació de les disposicions de la Generalitat Valenciana per limitar la propagació i el contagi del COVID-19, el Consell de Direcció de la Universitat de València ha aprovat un conjunt de mesures excepcionals de caràcter general relatives a la suspensió d’activitats de serveis universitaris, suspensió de programes de mobilitat, atenció al públic, tancament d’edificis i equipaments universitaris, prestació de serveis dels treballadors i treballadores.
En la nit del dijous 12 de març el govern de la Generalitat Valenciana va aprovar una resolució per la qual se suspèn temporalment l’activitat educativa i formativa presencial universitària.
La Universitat de València ja havia acordat ahir el manteniment del seu calendari acadèmic i laboral, segons el qual, entre els dies 16 i 20 de març (ambdós inclosos), la Universitat romandrà tancada.
El Consell de Direcció, en aplicació de les disposicions de la Generalitat Valenciana ha aprovat les següents mesures:
Suspensió d’activitats de serveis universitaris
1r. Suspensió de totes les activitats de caràcter educatiu i formatiu presencials a la Universitat de València, tant a nivell d’estudis oficials de grau i postgrau, incloent doctorat, com de formació pròpia, complementària, específica i d’extensió universitària;
2n. Suspensió de les pràctiques externes de caràcter presencial;
3r. Suspensió de les activitats esportives a la Universitat de València, les competicions internes i la participació dels equips i seleccions de la UV en diferents campionats i competicions esportives universitàries;
4at. Suspensió de les activitats culturals, artístiques i divulgatives a tots els centres de la Universitat de València;
5è. Suspensió del servei de préstec presencial i de sales d’estudi de les Biblioteques de la Universitat de València;
6è. Suspensió de tots els actes oficials i institucionals;
Suspensió de programes de mobilitat
7è. a. Suspensió de noves incorporacions i eixides de persones en programes de mobilitat;
b. Cancel·lació de les comissions de serveis, excepte en casos singulars, degudament
autoritzats;
Atenció al públic
8è. a. En els serveis d’atenció al públic es prioritzarà l’atenció telemàtica;
b. Prestació del servei de Registre General exclusivament en horari de matí;
Tancament d’edificis i equipaments universitaris
9è. Tancament al públic els edificis del Centre Cultural La Nau, la Llibreria de la Universitat, tots els equipaments, instal·lacions i edificis dels serveis d’Esports i Biblioteques de la Universitat, el Museu d’Història Natural i el Jardí Botànic. Aquestes instal·lacions sols seran accessibles al personal propi de la Universitat de València degudament acreditat;
Prestació de serveis dels treballadors i treballadores
10è. D’acord amb allò disposat per la Generalitat Valenciana, els membres del Personal d’Administració i Serveis, Personal Docent i Investigador i Personal Investigador continuaran prestant els seus serveis, llevat de les activitats acadèmiques presencials.
El PDI ha de procurar alternatives per planificar la seua docència en modalitat no presencial i atendre l’estudiantat de forma telemàtica.
En el cas del PAS, l’obligació de prestar serveis inclou al personal adscrit a unitats que es tanquen al públic.
Atenent al calendari acadèmic i laboral de la Universitat de València, totes aquestes mesures seran d’aplicació a partir del dia 23 de març de 2020, a les 00 hores, amb excepció d’aquelles que afecten al tancament dels edificis i equipaments universitaris dels serveis d’Esports i Biblioteques, que tindran efecte des del dia de hui a les 15 hores.
Les mesures compreses en aquesta resolució tindran un caràcter indefinit fins que la Generalitat Valenciana done per estabilitzada la situació excepcional en base a la qual es motiva aquesta Resolució.
En el document de resolució, la rectora, Mª Vicenta Mestre, i el Consell de Direcció de la Universitat de València fan ‘una crida a la responsabilitat de la comunitat universitària i agraeix a tot el personal de la Universitat el seu compromís i dedicació en aquesta situació excepcional de pandèmia’.
‘Estarem a la vostra disposició i al vostre costat per a donar-vos el suport que siga necessari en cada moment’ s’afirma en el document.
El document de resolució està disponible en aquest enllaç:
https://www.uv.es/coronavirus/Resolucio_mesures_generals_excepcionals_UV_13-03-2020.pdf