University of Valencia logo Logo Technical and Maintenance Service Logo del portal

Organització del manteniment

L'organització del manteniment en la UV és mixta. D'una banda existeix personal de plantilla que duu a terme les seves funcions assíduament en un centre, d'una altra hi ha un manteniment integral contractat a empreses externes. Les funcions de les unitats englobades en aquest organigrama són bàsicament les següents:

  • Unitats de Gestió dels campus. Es tracta de les unitats responsables dels espais comuns de campus, i de la seva coordinació general.
  • Administradors i caps administratius de serveis. Són els responsables del seguiment del manteniment i del bon estat de conservació dels edificis i de les seves instal·lacions.
  • Conserges/Coordinadors de serveis. Es responsabilitzen del seguiment quotidià de les tasques de manteniment i conservació, i del bon estat dels edificis, assistits per la resta de personal d'oficis. Sovint elaboren els comunicats de manteniment.
  • Personal propi de Manteniment. On hi ha, realitzen tasques de supervisió dels treballs dut a terme per els empreses de manteniment (i altres empreses externes), confeccionen els comunicats de treball i fan el seu seguiment, etc.
  • Responsables de Manteniment: Es tracta de personal propi de manteniment que supervisa, assessora i controla el manteniment en una àrea geogràfica concreta. És una nova figura, basada en una nova concepció del paper del personal propi de la Universitat respecte a l'organigrama de manteniment, amb la finalitat d'atendre les tasques de supervisió dels contractes de manteniment externs, la cura dels edificis i de les seves instal·lacions. El control de les xicotetes intervencions, el suport als responsables dels edificis i la memòria de les actuacions realitzades i de les característiques de les instal·lacions pròpies. A aquest efecte, s'ha dividit la Universitat en 12 àrees, i la pretensió és que en un futur cada àrea tinga un responsable de manteniment.
  • Empreses externes de gestió del manteniment. Un gestor i un tècnic de gestió són els interlocutors per als usuaris dels campus.
  • Empreses externes de manteniment integral. Un cap de manteniment i 1 ó 2 encarregats funcionen com a responsables al campus de les tasques del contracte. Els oficials de manteniment sota la seua direcció executen els tasques.
  • Jardineria. Un cap de jardineria és el responsable, assistit per oficials i auxiliars de jardineria.

Pel que fa als tècnics del Servei Tècnic i de Manteniment, mantenen un contacte continu amb el personal de la plantilla de manteniment que actua als Campus, per a la detecció de possibles necessitats i coordinar, en tota la seva extensió, quant al manteniment.
El Servei Tècnic i de Manteniment estudia els informes, mensuals i anuals, que elaboren les diferents empreses contractades per al manteniment:
Reunions mensuals als tres campus, amb presència d’administradors, conserges, personal propi de manteniment, representants del Servei Tècnic i de Manteniment, i de les empreses: gestió, que actua com a secretari de les reunions, manteniment integral i jardineria.
Informació actualitzada en discos virtuals, un per campus. Autoritzats degans i administradors d’edificis. Contenen la informació bàsica de contractes, plecs, informes mensuals, revisions, inspeccions, i totes els qüestions que afecten el manteniment i la conservació dels edificis.
Reunions de seguiment i valoració del Servei Tècnic amb els representants de les empreses.
Manteniment correctiu: es segueix mitjançant l’aplicació informàtica de comunicats: https://manteniment.uv.es