UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

El mòdul de lliçó permet al professor oferir matèria i/o activitats pràctiques de maneres diverses i flexibles. Un professor pot utilitzar la lliçó per crear un conjunt lineal de pàgines de continguts o activitats pedagògiques que ofereixin diverses opcions o camins a l'estudiant. En qualsevol cas, els professors poden incrementar la motivació de l'estudiant i assegurar la comprensió del material a base d'incloure preguntes de diversos tipus, com ara d'aparellament, de resposta múltiple o de resposta oberta. En funció de la resposta escollida per l'estudiant i de com el professor hagi configurat la lliçó, els estudiants poden passar a la pàgina següent, retrocedir a la pàgina anterior o bé ser redirigits a un itinerari completament diferent.

Una lliçó pot ser avaluada, i la puntuació obtinguda registrada al full de qualificacions.

Les lliçons es poden emprar:

  • Per a l'autoaprenentatge de matèria nova
  • Per a exercicis d'escenaris o simulacions / presa de decisions
  • Per al repàs diferenciat, amb diferents conjunts de preguntes de repàs que es mostraran en funció de les respostes inicials de l'estudiant

Quan creem aquesta activitat podem triar si volem que els nostres estudiants vegen el seu progrés en la lliçó o no; a més, podem editar els paràmetres que modifiquen el nombre d'intents per part de l'alumne o si pot revisar la seua resposta.

Una vegada desada aquesta activitat i, sense eixir del mode d'edició, ens permet importar preguntes, afegir un clúster o afegir una pàgina de contingut o de preguntes.

En cas de disposar d’una plantilla amb preguntes, les podem importar sempre que atenguen al format de l'Aula Virtual.

El clúster ens permet inserir diferents tipus de pàgines; sent en aquest cas pàgina nova, un altre clúster, final de clúster, final de ramificació, pàgina de continguts i pàgina de preguntes. D’aquest mode, hi podem tindre un clúster amb diferents lliçons i diferent tipologies de lliçons al seu interior. És recomanble haver generat les pàgines amb anterioritat i després delimitar el inici i el final del clúster.

Una altra de les opcions disponibles en Lliçó és afegir una pàgina de contingut. Dins d’aquest mode hi podem proporcionar informació per avançar la lliçó sense que els nostres estudiants hagen de respondre a cap pregunta.

La previsualització d’una pàgina de contingut seria la següent. Quan l'estudiant trie un botó, anirà a la següent pàgina, però independentment de la seua elecció no obtindrà cap puntuació.

A la lliçó també podem afegir preguntes. Les opcions disponibles són opcions múltiples, emparellament, numèrica, pregunta de resposta oberta, resposta breu o preguntes del tipus vertader i fals.

Aquest seria un exemple de lliçó d’opcions múltiples. En aquest cas, se li fa una pregunta a l'estudiant i se li dóna una llista de respostes. La llista de respostes serà aleatòria la següent vegada que un estudiant veja la pregunta. Per defecte, l'estudiant elegirà una resposta, però hi podem seleccionar la casella de "resposta múltiple" per a permetre-li triar més d'una resposta.

Sent aquest el cas, l’estudiant hi veuria una lliçó amb aquestes característiques:

 

Més ajuda