UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

El mòdul d'activitat del taller permet la recollida, l'anàlisi i l'avaluació entre iguals del treball dels estudiants. Els estudiants poden presentar qualsevol contingut digital (fitxers), com ara documents de processador de textos o fulls de càlcul, i també poden escriure text directament en un camp utilitzant l'editor de text. Existeixen diferents paràmetres a tindre en compte en el moment de crear aquesta activitat de Moodle a la nostra Aula Virtual. En primer lloc, hem de definir els paràmetres de qualificació, ja que en el Taller puntuem diferents aspectes de l'activitat. D'una banda així com la qualificació mínima que es requereix per aprovar. Els estudiants obtenen dues notes en una activitat de taller: una qualificació per la seua tramesa i una qualificació per la seua tasca d'avaluació de les trameses dels seus companys. Ambdues qualificacions es registren en el llibre de qualificacions.

Les contribucions seran avaluades mitjançant un formulari d'avaluació de múltiples criteris definits pel professor. El procés d'avaluació entre iguals i la comprensió del formulari d'avaluació es pot practicar per endavant amb exemples de trameses proporcionades pel professor, acompanyades d'una avaluació de referència. Els estudiants tenen l'oportunitat d'avaluar una o més trameses dels seus companys. Les trameses i els revisors poden ser anònims, si cal. Una vegada realitzada la nostra activitat, en Moodle apareixerà segmentada en cinc fases.

Per a canviar d'una fase a una altra, podem observar que, davall de cada títol de la taula del taller ens apareix el text "Canvia a la fase...", depenent de quina fase siga. Farem clic en el cercle que apareix a la dreta d'aquesta opció per a canviar la fase del taller. Aleshores ens apareixerà una finestra emergent per tal de confirmar o cancel·lar si volem canviar l’etapa en la qual es troba l’activitat. D’aquesta manera, es poden monitorar els seus progressos en revisar les qualificacions davall de la pantalla de les fases;  així, es permet que el docent observe el procés crític que realitzen els seus alumnes per a avaluar treballs dels seus companys d'aula.

Les diferents fases del taller són les següents:

  • Fase de configuració: en aquesta fase hi proporcionem una descripció sobre el taller i quines pautes han de seguir els nostres estudiants per a realitzar-ho amb èxit.
  • Fase de tramesa: els estudiants envien els seus treballs dins d’una data límit (la qual es pot modificar). En cas de voler que un estudiant avalue el treball d'un altre, farem clic en "Assignació manual"; d'altra banda, si volem que Moodle decidisca per nosaltres, farem clic en "Assignació aleatòria".
  • Fase d’avaulació: els estudiants avaluaran als seus companys seguint les pautes i els criteris que hem assenyalat prèviament.
  • Fase de qualificació de les avaluacions: en aquesta fase, Moodle calcula les qualificacions finals per a l’enviament i l’avaluació. També es poden publicar els enviaments per a que els estudiants, al tancament del taller, puguen veure alguns treballs seleccionats per nosaltres.  
  • Tancament: satisfets amb la qualificació final, bastarà amb un clic en el focus per a tancar el taller. La fase de Tancament serà ressaltada i els estudiants podran veure les seues qualificacions, qualsevol enviament publicat i una conclusió en cas d’haver afegit alguna.

Més ajuda