Les qualificacions són puntuacions designades a l’estudiantat d’un curs per cadascuna de les activitats evaluatives (tasques, exàmens, proves) que duguen a terme. A cada curs acadèmic s’ha d’establir quines activitats evaluatives s’han de realitzar, per tal d’establir un percentatge de qualificació a cadascuna d’aquestes i fer tot el sistema d’avaluació més eficient.
Aula Virtual disposa de tres eines per a avaluar el treball de l'estudiantat:
- Fitxes d'estudiants
- Tasca
- Autoavaluació o qüestionari
Les dues primeres són sistemes numèrics d'avaluació completa i funcionen de manera independent, per la qual cosa ens haurem de decidir per l'un o l'altre sistema per a la nostra avaluació. La tercera eina, Qüestionari, funciona de manera independent.
Fitxes d'estudiants és un programari d'avaluació integrat en la plataforma. Està dissenyat per a facilitar el seguiment de l'alumnat. En estar incorporat a la plataforma, permet que l'alumnat conega de manera immediata les seues notes en cada activitat, si l'equip docent ho considera oportú.
És privat i cada usuari té accés a les seues puntuacions, però no a les dels seus companys o companyes. En accedir a la fitxa, l'estudiantat podrà distingir diferents paràmetres en aquesta: la qualificació, el rang, el percentatge, la posició, la retroacció i en quina mesura contribueix la seua tasca al total del curs.
Per al professorat és un sistema àgil i complet que li permet configurar de manera personal les activitats que seran avaluades, el valor percentual que donarà cadascuna i si establirà nota mínima per a fer mitjana amb la resta de puntuacions, entre moltes altres opcions. A més, posa a la seua disposició les clàssiques fitxes d'estudiants, susceptibles d'incloure foto, email i dades de cada participant del curs. Aquestes fitxes poden ser revisades en el moment de l'avaluació.
El mòdul Tasca, situat en la pàgina Activitats, permet configurar tota la nostra avaluació establint els criteris personals desitjats. Però també podem utilitzar-ho com a complement a Fitxes d'estudiants, exclusivament per a l'avaluació dels, per exemple, treballs en grup que desenvoluparà l'estudiantat. D'aquesta forma, la nota obtinguda per l'alumnat en l'activitat realitzada online i avaluada pel professorat seguint aquest mòdul, després s'incorporaria manualment al mòdul de Fitxes d'estudiants. En crear una Tasca, com bé queda explicat accedint al següent enllaç, podem editar els paràmetres de qualificació abans què l'alumnat lliure la tasca.
Aquesta eina està especialment indicada per a aquells docents que volen fer part de la seua docència on-line, o que utilitzaran l'Aula per al lliurament de treballs o realització d'exàmens, pràctiques o qualsevol altra activitat, perquè fa possible la creació de grups de treball i avaluació conjunta d'aquests. A més, ofereix la possibilitat d'exportar i importar a fulls de càlcul.
Qüestionari ofereix àmplies possibilitats d'especificació per a l'enquesta o examen que desitgem fer. Permet, entre altres coses, concretar la data d'activació i desactivació de l'exercici, determinar el temps en el qual es permet a l'estudiant realitzar-lo (p. ex. 40 minuts, 60 minuts, etc.), donar feedback en les respostes d'acord amb els criteris que especifiquem (ja siga quan el nostre alumnat s'equivoque, quan responga correctament, etc.) i limitar les vegades en què pot fer el mateix o la mateixa estudiant/a un exercici, entre altres.