UVSustainability,UVSustainabilityUniversitat de València,Universitat de València Logo del portal

COMISSIÓ DE SOSTENIBILITAT
EXPOSICIÓ DE MOTIUS 

L'article 115 deis Estatuts de la Universitat de Valencia estableix que, per  a l'estudi de certs assumptes, el Claustre, el Consell de Govern i el rector o la rectora poden acordar la constitució de comissions no permanents. Les competències, la composició i les normes de funcionament d'aquestes comissions s'especificaran en els reglaments respectius, que haurien de ser aprovats per l’òrgan que les cree. En tot cas, els reglaments haurien de ser notificats al Consell de Govern.

Com a conseqüència de l'aprovació del projecte Campus Sostenible, va ser necessària la creació d'una comissió que es responsabilitze de la posada en marxa i posterior control de les activitats derivades d'aquest Pla director de Sostenibilitat. Aquest òrgan té com a finalitat assessorar al vicerectorat amb competències en sostenibilitat en temes relacionats amb la mateixa.

El primer projecte Campus Sostenible va ser iniciat a l'any 2011 amb horitzó l'any 2015. Anys després d:aquesta data, i donat la manca d'un nou projecte sostenible a la Universitat de Valencia, es pretén elaborar un segon projecte de Campus Sostenible que vetle per la sostenibilitat de la universitat i el seu entorn. Davant d'aquest repte, es fa necessari introduir modificacions en el reglament inicial per a acomodar-lo a la realitat actual de la universitat i amb l'objectiu de fer de la comissió de sostenibilitat una ferramenta efectiva en la seua comesa.

REGLAMENT

CAPÍTOL 1: Composició i funcions

Article 1

l. La Comissió de Sostenibilitat estarà constituïda pels membres següents, o persones en qui deleguen:

a)            El president o la presidenta de la Comissió, que serà el vicerector o la vicerectora amb competències en sostenibilitat.

b)           El vicepresident o la vicepresidenta, que serà el delegat o la delegada en matèria de Sostenibilitat, que farà funcions de president o presidenta en absència d'aquesta.

c)            El secretari o la secretaria de la Comissió, que serà nomenat a proposta de la presidència d'entre els membres de la comissió.

d)           El vicegerent o la vicegerenta de coordinació econòmica i de serveis

e)           La persona responsable de cadascun deis serveis, unitats i àrees relacionats amb el programa de Sostenibilitat de la Universitat:

•             Servei d'Unitat Tècnica

•             Servei de Contractació Administrativa

•             Servei de Formació Permanent

•             Servei de informació i Dinamització SeDI

•             Servei Tècnic i de Manteniment

•             Unitat de Cultura Científica - Gabinet de Política Científica

•             Unitat per a la integració de persones amb discapacitat

•             Unitat de igualtat

•             Àrea de Medi Ambient

•             Servei de Prevenció

•             Servei de suport a la investigació

f)            Els o les caps de iniciatives vinculats o vinculades al vicerectorat amb competències en matèria de Sostenibilitat.

g)            1 membre de la Comissió 0.7

h)           El director o la directora del jardí botànic

i)             Els degans o deganes coordinadors de Campus: Blasco lbáñez, Burjassot-Paterna i Tarongers

j)             3 PDI a proposta del Consell de Govern de entre les persones de reconeguda experiència en matèria de Sostenibilitat de dins la Universitat de Valencia.

k)            Tres estudiants o estudiantes elegits per I' Assemblea General d'Estudiants.

l) Presidents o presidentes de la Junta del PAS, Junta del POI i el Comité d'empresa, com a convidats.

n) El delegat o delegada de la rectora o del rector per al pla estratègic.

o) El delegat o delegada de la rectora o del rector per a cooperació.

2. La presidència de la Comissió invitarà a participar-hi, amb veu i sense vot, aquelles persones que considere convenient.

Article 2

Són funcions d'aquesta Comissió:

•             Assessorar els òrgans de govern en matèria de sostenibilitat.

•             Elaborar el pla director de sostenibilitat Campus Sostenible.

•             Impulsar les actuacions del Campus Sostenible.

•             Informar del programa de Campus sostenible.

•             Coordinar la política d'informació i comunicació del Campus Sostenible.

•             Avaluació i seguiment del programa Campus Sostenible

•             Definir el mapa de processos del projecte Campus Sostenible

•             Proposar el nomenament de representants de la UV als fòrums i esdeveniments en matèria de sostenibilitat

•             Aquelles altres funcions derivades del pla director de sostenibilitat.



CAPÍTOL II: Funcionament
 Article 3

La Comissió de Sostenibilitat serà única, encara que per agilitzar el seu funcionament es constituirà una Subcomissió Permanent i podrà, a més, organitzar-se en subcomissions atenent les quatre dimensions del Campus Sostenible: Universitat Saludable, Medi Ambient, Educació i lnvestigació pera la sostenibilitat, i Compromís Social i Participació.

La Subcomissió Permanent estarà integrada per les persones següents o persones en qui deleguen:

 

•             President o presidenta de la Comissió

•             Vicepresident o vicepresidenta de la Comissió

•             Secretari o secretaria de la Comissió

•             Delegat o delegada de la rectora o del rector per al pla estratègic

•             Cap del Servei Tècnic i de Manteniment

•             Cap del Servei de Contractació Administrativa

•             Els o les caps d'iniciatives vinculats o vinculades al vicerectorat amb competències en matèria de Sostenibilitat.

•             1 estudiant elegit per i entre els 3 estudiants membres de la Comissió

•             Cap de l’àrea de Medi Ambient

•             1 representant de cadascú dels grups de treball.

•             Director o directora del Servei d'lnformació i Dinamització SeDI

•             1 membre de la Comissió 0.7

•             La presidència de la Comissió invitara a participar-hi, amb veu i sense vot, aquelles persones que considere convenient.

La Subcomissió Permanent es reunirà almenys una vegada al trimestre o sempre que la presidència ho estime oportú.

La presidència informarà a la Comissió de Sostenibilitat dels acords de les sessions de la Subcomissió Permanent celebrades entre les convocatòries de la Comissió per a la seua ratificació si fóra el cas.

Article 4

La presidència convocarà el ple de la Comissió quan així ho estime pertinent. En qualsevol cas, es reunirà al menys dos vegades a l'any.

 

 

CAPÍTOL III: Regim de votacions i presa d'acords
Article 5

La convocatòria i funcionament de la Comissió, es regirà pel que disposa l'article 229 deis Estatuts de la Universitat de Valencia per a les reunions presencials o de conformitat amb el Reglament de la Universitat de València per a la realització de reunions i l'adopció d'acords a distancia per part d’òrgans col·legiats de la Universitat de València (Estudi General), aprovat pel Consell de Govern de 18 de febrer de 2019 (ACGUV 26/2019).

CAPÍTOL IV: Les actes i els acords de la Comissió

Article 6

El secretari o la secretaria de la Comissió elaborara l'acta de cada sessió i redactarà i certificarà, si és el cas, els acords presos, sense perjudici de l'aprovació formal de l'acta en una sessió posterior de la Comissió.

Disposició derogatòria

Es deroga el Reglament de la Comissió de Sostenibilitat aprovat pel Consell de Govern de 27 de setembre de 2011 (ACGUV 221/2011).

Disposició final

Aquest reglament entrara en vigor a l’endemà de la seua publicació en el Tauler Oficial de la Universitat de Valencia.

Aprovat en Consell de Govern de 23 de juliol de 2019 (ACGUV 175/2019)

Aprovat en Consell de Govern de 23 de juny de 2020 (ACGUV 90/2020)

En aquest enllaç pot accedir al Reglament de la Comissió de Sostenibilitat