UVocupacióFundació GeneralUniversitat de València Logo del portal

 

Què és?
És el conjunt d'estratègies dirigides a la promoció d'una marca per internet. Inclou l'ús de canals i mitjans digitals per a atraure, captar i fidelitzar als clients potencials.

Quines són les característiques del màrqueting digital?

  • Visibilitat de la marca: és la capacitat de ser vist i conegut pel major nombre d'usuaris/as possible, especialment els/les que són considerats com a públic objectiu.
  • Personalització: fa referència a la comunicació individualitzada amb els/les clients per a oferir un servei o entregar un producte concorde a les seues necessitats.
  • Distribució: ús de mitjans digitals perquè la informació es difonga massivament amb major facilitat.
  • Feedback: és la comunicació que es genera amb els/les clients per a conéixer necessitats, interessos i opinions sobre la marca.

En quines àrees pot treballar un o una professional?

  • Comerç electrònic: està relacionat amb totes les accions per a dirigir i coordinar les estratègies de vendes en línia d'una empresa.
  • Posicionament web: té com a finalitat augmentar la visibilitat d'una pàgina web en els resultats dels motors de cerca.
  • Xarxes socials: són plataformes digitals que faciliten la connexió de persones i l'encreuament d'informació.
  • Disseny gràfic: es relaciona amb la creació de recursos gràfics per a fer que una marca siga visualment atractiva.

Quines competències són importants i s'han de desenvolupar?

  • Competències digitals
  • Comunicació
  • Creativitat
  • Flexibilitat i gestió del canvi


Quines empreses estan especialitzades en màrqueting digital?
Les empreses que ofereixen aquests serveis generalment formen part del sector de les comunicacions, serveis a les empreses, telecomunicacions, tecnologies de la informació i la comunicació.